Iseehitatud traktor
#1

Kunagi ammu ehitatud, mootor marki ei mäleta aga külge on pandud mingi gaz-i käigukast. Suvel tahaks käima panna, viimati kui proovisin oli ühes silindris säde olemas aga teises mitte, räägiti ,et sellel oleks vaja uut magneetot, siis saaks käima, on peal elektrisüsteem koos starteriga ning on ka vändast käivitus olemas.
Rohkem pilte siin http://fotoalbum.ee/photos/biker15/sets/367519
[Pilt: 020986967ee823.jpg]
Vasta
#2

mootor on uljanovski väikeselitraaziliste tehase toode- UD2-M1 (610cc-8hj) , kolb ja rõngad peaks olema 30jh zaz'i(72mm) omad näiteks.
magneeto peaks olema M68-B.

Lahe aparaat.
Kuhu/kuidas starter on ühendatud?
Vasta
#3

Lahe pill Big Grin Eks nõuka ajal tehtud põka.
Vasta
#4

No nende NL ajal ise tehtud aiatraktoritega oli probleeme ka nimelt tean juhtumit 1976.a kus Teedla kolhoosi/sohvoosi piirkonnas tegi majandus politsei tolle aegse nimega SORVO (lühend venekeeles) reidi kus korjati sellised masinad kõik kokku ja lõiguti vanarauaks.Operatisioon oli hoolikalt ettevalmistatud koostöös miilitsa ja julgeoleku organitega.
Kokku konfiskeeriti sellest piirkonnast koos Rõnguga vist üle 20 masina, mis kohaliku sohvoosi territooriumil miilitsa järelvalve all utiliseeriti.
masina omanikele tehti aga sellised trahvid,et ilmselt neil kadus selliste maisnate ehitamise isu mõneks ajaks ära kohe kindlasti ära.


Vasta
#5

Aga kellel on veel mingeid iseehitatud traktoreid,isendeid pange aga üles.Big Grin
Vasta
#6

Maz500 Kirjutas:No nende NL ajal ise tehtud aiatraktoritega oli probleeme ka nimelt tean juhtumit 1976.a kus Teedla kolhoosi/sohvoosi piirkonnas tegi majandus politsei tolle aegse nimega SORVO (lühend venekeeles) reidi kus korjati sellised masinad kõik kokku ja lõiguti vanarauaks.Operatisioon oli hoolikalt ettevalmistatud koostöös miilitsa ja julgeoleku organitega.
Kokku konfiskeeriti sellest piirkonnast koos Rõnguga vist üle 20 masina, mis kohaliku sohvoosi territooriumil miilitsa järelvalve all utiliseeriti.
masina omanikele tehti aga sellised trahvid,et ilmselt neil kadus selliste maisnate ehitamise isu mõneks ajaks ära kohe kindlasti ära.

Selliseid juhuseid 1960-70ndatel oli, kuid mitte massiliselt. Peale Teedla-Rõngu arapi olen kuulnud ühest sellisest Pärnumaal Are lähedal ja ühest Rakvere lähistel. Kas neid suuremaid kampaania-laadseid üldse rohkem oli - ei tea.

Tõenäoliselt oli põhjuseks kellegi m-tähega algava iseloomujoonega mehe poolne pealekaebamine talle mingil põhjusel mittemeeldiva mehe (vana pruudi ülevõtmine, joomapeaga kaklus vms) suhtes organitele. Ja selline pealekaebamine, kus ka organites juhtus siis istuma samade iseloomujoontega ment, kes asja menetlusse võttis. Olgem ausad, nõukaaegseid jaburaid seadusi siiski enamjaolt preisi täpsusega ei täidetud, selleks pidid erinevad "fruktid" kokku saama Wink

Ma räägin siin suurematest arappidest, mitte üksikjuhtumitest, kus kelleltki üksainus vanarauast ärapätsatud masin ära võeti...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Maz500 Kirjutas:No nende NL ajal ise tehtud aiatraktoritega oli probleeme ka nimelt tean juhtumit 1976.a kus Teedla kolhoosi/sohvoosi piirkonnas tegi majandus politsei tolle aegse nimega SORVO (lühend venekeeles) reidi kus korjati sellised masinad kõik kokku ja lõiguti vanarauaks.Operatisioon oli hoolikalt ettevalmistatud koostöös miilitsa ja julgeoleku organitega.
Kokku konfiskeeriti sellest piirkonnast koos Rõnguga vist üle 20 masina, mis kohaliku sohvoosi territooriumil miilitsa järelvalve all utiliseeriti.
masina omanikele tehti aga sellised trahvid,et ilmselt neil kadus selliste maisnate ehitamise isu mõneks ajaks ära kohe kindlasti ära.

Pisut teemaväline, aga kas SORVO oli siiski venekeelne lühend? Minu teada tähendas ta, siiski SORVVO nimena- sotsialistliku omandi riisumise vastu võitlemise osakond. Oli alles nimi välja mõeldud.Toungue
Vasta
#8

lauren Kirjutas:Aga kellel on veel mingeid iseehitatud traktoreid,isendeid pange aga üles.Big Grin

Mul isal kah kodus üks taoline aparaat. Suvel sai ka pilt tehtud, aga paraku kadus see mu arvutist vist koos esimese lumega.
Asjast lähemalt. Mootoriks on T-40, millele on ise külge ehitatud siduri korpus (sidur ise pärineb Gaz 51-lt). Käigukastideks on pandud kaks 51-e käimarit (järjest) - Käikude ja kiiruste valik on seega piisav igaks tööks (mõlemast esimene - aeglasem kui tigu, mõlemast neljas ... pole proovinudBig Grin). Tagasillaks kitsamaks tehtud 51 sild. Algul olid ka poolassid lühemaks tehtud, aga need ei pidanud vastu. Nüüd on silla otsas väike vahetükk ja ass originaal pikkusega.
Olemas on ka hüdrosüsteem. Ainus, millest veidi puudus, on roolivõimendi. Nii suurel masinal oleks selline asi igati teretulnud. Aga saab ka ilma hakkama.
Kuu lõpupoole peaksin sinnakanti minema, eks püüan siis ka veidi pildimaterjali muretseda.
Vasta
#9

See pilt on jah huvitav, sest kavatsen endale midagi sarnast kokku panna ja otsin juppe. Mul samasugune mootor olemas. Ma ei tea, kas siin on paslik "häält" teha, mida otsin, aga midagi ikka - näiteks 52 või 53 käimakasti, hea oleks koos pumbaga, aga võib olla ka ilma, samuti sidurikorvi, hooratast, sidurikoda (hea oleks koos survelaagri ja kahvliga), "põka" (T-20, T-25, T-16) esisilda, 51-53 velgi paar tükki, kamazi velgi paar tükki... mõnda roolikarpi, ise arvan, et gaz-ide oma võiks sobida paremini. Heh, sai alles nimekiri... ja see on alles algus..
Vasta
#10

meie pere isetehtud põka siis selline !
põke pilt
mootor ühendatud ketiga kuna tagasild tagurpidi all !
suvel saab ümber ehitada jälle !Smile
Vasta
#11

(27-04-2009, 13:38 PM)Pedal Kirjutas:  ... näiteks 52 või 53 käimakasti, hea oleks koos pumbaga...
Hüdropump võiks saada käivituse otse mootorilt. Käimakasti küljes oleva pumbaga on ebamugav toimetada.
Vasta
#12

Ma mõtlesin sellele täna ja motamehel on muidugi õigus. Tegelen ise ka nats suuremate masinatega ja tekkis kohe võrdlusmoment ning jõudsin ka ise järeldusele, et pump võiks olla püsiühenduses.Smile Täna sain suht normaalse roolisamba, vahest saab ära kasutada, sest sirge sambaga roolikarp seab teatud piirid paigutusele. See, mis täna sain, annab võimaluse liigutamiseks, omab paari kardaanühendust. On teine küll vähe vigane, aga see mind ei häiri, parandada saab kõike.
Vasta
#13

On vähe kohti, kus räägitakse omaehitatud traktoritest. Siin foorumis võiks ju olla selline teema või midagi sellist. On ju palju Eestis ehitatud erinevaid abimehi, ise avastasin alles täna oma naabrimehe "pilli", konutas kuurinurgas... ZID mootor peal ja puha, lubasin, et teen sest sobival momendil ka pilti. Muuseas pakkus ka tema mulle UD-25, sellel on sisselase ja väljalase eraldi, sisselase on kahe silindri vahel seekord. Ka on tal olemas raamat selle mootori kohta, üritan seda talt saada, et koopia teha.
Vasta
#14

Isetehtud traktoreid võiks presenteerida küll... aga kas need peaks ikka kõik ühes teemas olema?

Äkki iga mees teeb oma varanduse kohta oma teema? Nii oleks ehk arutelu parem ja konkreetsem. Endal on ligipääs kahele masinale millest varsti teema teen.


Mis antud teema masinasse puutub siis ikkagi huvitab kuhu starter on lahendatud. Endal on zid'i mootori otsas mosse kast ja nii kitsas on seal, et starter ei mahu kuidagi hooratta vööle hambuma...
Vasta
#15

(07-01-2009, 22:10 PM)vant Kirjutas:  Pisut teemaväline, aga kas SORVO oli siiski venekeelne lühend? Minu teada tähendas ta, siiski SORVVO nimena- sotsialistliku omandi riisumise vastu võitlemise osakond. Oli alles nimi välja mõeldud.Toungue
OT:
SORVVO originaalis - ОБХСС - Отдел по борьбе с хищениями социалистической собственности.
Vasta
#16

Huck-ile
Kui sul on sidur otse mootori külge ühendatud, ega siis vist saagi starterit külge panna,sest mootor käib ju teistpidi. Ja starterit ei saa teistpidi pöörlema panna. Omal asi lahendatud nii: MTZ käivitusmootori hammasvöö istutatud ventilaatoripoolsesse otsa ja sinna paigutatud ka starter.
Vasta
#17

Motamehele:
Ega eriti vahet pole ,kas hüdropump saab käituse mootorilt või käigukastilt. Vahe on ainult selles ,et käigukasti küljes oleva pumba peab ise sisse lülitama, mootori küljes olev pump on pidevas pöörlemises.
Vasta
#18

(17-06-2009, 16:04 PM)urulooki Kirjutas:  Motamehele:
Ega eriti vahet pole ,kas hüdropump saab käituse mootorilt või käigukastilt. Vahe on ainult selles ,et käigukasti küljes oleva pumba peab ise sisse lülitama, mootori küljes olev pump on pidevas pöörlemises.

Vahe on suur. Esiteks katkeb pumba töö iga siduri lahutamise peale. Hüdraulikaga pidevalt toimetada ei saa. Kui pump paikneb jõuülekandesse enne tagasilda pandud veoka käigukasti küljes, siis käib see pumba ajam tavaolukorras ikka suht aeglaselt ringi. Arvestatava tootlikuse jaoks peab see pump suht suur seal olema(eeldusel et mootoril selle ringiajamiseks jõudu jätkub).
Ja kui tegu väiksemamootorilise traktoriga(saab ka suuremaga, aga kas on mõtet), saab pumba ajami lahendada pingutatava rihmaga(umbes nagu väiksematel vene motoplokkidel). Sellise lahendusega pole ka ajami katkestamine selleks vajaduse tekkimisel mingi probleem.Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne