Zil`ile diiselmootor??
#21

Tehasemanuaali järgi Zili mootori pöörded maksimumvõimsuse juures on 3200 p/min ja maksimaalne pöördemoment 1800-2000p/min. Vähemalt kirjanduses küll mingit viidet 4000+ küll pole.
Vasta
#22

gruppen Kirjutas:Ma siin igaksjuhuks mainin, et sellist mootorit millega Zil või Gaz (vms) oma tehasekiirust välja ei jookse ARK peale ei luba pannaWink Siis äkki on selgem ja nii-öelda puust ees ja punane kaSmile
Muidugi on ka omaette teema veel võimsuse ja kaalu suhte muutumisel jms.
Kust selline info? Enda tutvusringkonnas sai eelmisel suvel endale MTZ-diisli Gaz -53, mis enne 70-ni jõudmist piirajasse käib. Läbis ARK-is kontrolli täiesti edukalt... Ometi on selliste masinate valmistajakiirus ju kindlalt suurem?!
On see hoopis mingi kohaliku ARK-i geeniuse mõte?
Loogika ütleb nagu, et üle valmistajakiiruse jooksev isend on liikluses hoopis ohtlikum, kui alla seda?
Vasta
#23

väetise külvik, russi katlaga, lippas ilusasti 100 välja!! ülevaatusel ei lasud läbi enne ,kui 5käik kinni keevitatud oli!!
Vasta
#24

Pppp sobilik on ta eelmainitud põhjustel, uuemad pritsed on ju kõik väntvõlli anduriga, vbolla tavaline K-jetronic siis parem.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#25

Üht "puuduva hambaga hammasratast" väntvõlli otsa ja kronsat anduri jaoks on IMHO hulka lihtsam tekitada kui igasugu juhtrõhu regulaatoritega mässata jne. Aga eks igaüks valib ise, mida teha ja mida mitte.
Vasta
#26

CORRADOg60 Kirjutas:Kust selline info? Enda tutvusringkonnas sai eelmisel suvel endale MTZ-diisli Gaz -53, mis enne 70-ni jõudmist piirajasse käib. Läbis ARK-is kontrolli täiesti edukalt... Ometi on selliste masinate valmistajakiirus ju kindlalt suurem?!
On see hoopis mingi kohaliku ARK-i geeniuse mõte?
Loogika ütleb nagu, et üle valmistajakiiruse jooksev isend on liikluses hoopis ohtlikum, kui alla seda?

Hmm, eks ikka ARK-i büroost kus küsiti kohe kui oma plaaniga sinna läksime, et kas see saan hakkab ikka maanteekiirust ka arendama või ei. Siis vaadati aga meie pabereid kus oli kirjas, et tegemist MB bussi mootoriga ja öeldi, ok, probleeme ei ole, see ei tohiks jalgu jääda. Eksperdil oli täpselt sama küsimus, et kas auto on võimeline ikka trassil ka liikuma või sobib ainult põllule..
Aga mis MTZ-i mootor see oli? Д-245? Ning miks see mootor siis edasi ei käi seal peal? Tuttaval oli uuel kolmel peal mingi 80/82 mootor, pump oli vana 50 nata oma, selle maksimum oli kuskil 65 km/h aga noh, pump lahutab vanal ka ju mitusada pööret ennem 2200 (nagu 80/82 generatsioon) ära. Kiire diffri ja värskema pumbaga läks see küll 80-85 välja. Ega küll võis see kiiruse värk osaliselt kõvatamine olla, kuid MTZ-i mootori paigalduse kohta tuli regulatiive-normatiive-seadusandlusi ja mida kõik veel nagu vändrast saelaudu - kõik selle põhimõttega, et russi küll keegi peale ei lase panna. Ega peale Zili käigukastiga koos seda vist teha saagi. Mismoodi su tutvusringkonnas tehtud?
Vasta
#27

Zil-ile käib nüüd tehasest peale MMZ 245.12C mootor ning kogu ülejäänud kupatus, sidur-käigukast, on numeratsiooni järgi autolt Zil 5301. 420 Nm ja 117 hj., pöördeid 2400, max 2700. Uuema pumbaga ka E3 nõuetele vastav.
Vasta
#28

gruppen Kirjutas:Hmm, eks ikka ARK-i büroost kus küsiti kohe kui oma plaaniga sinna läksime, et kas see saan hakkab ikka maanteekiirust ka arendama või ei. Siis vaadati aga meie pabereid kus oli kirjas, et tegemist MB bussi mootoriga ja öeldi, ok, probleeme ei ole, see ei tohiks jalgu jääda. Eksperdil oli täpselt sama küsimus, et kas auto on võimeline ikka trassil ka liikuma või sobib ainult põllule..
Aga mis MTZ-i mootor see oli? Д-245? Ning miks see mootor siis edasi ei käi seal peal? Tuttaval oli uuel kolmel peal mingi 80/82 mootor, pump oli vana 50 nata oma, selle maksimum oli kuskil 65 km/h aga noh, pump lahutab vanal ka ju mitusada pööret ennem 2200 (nagu 80/82 generatsioon) ära. Kiire diffri ja värskema pumbaga läks see küll 80-85 välja. Ega küll võis see kiiruse värk osaliselt kõvatamine olla, kuid MTZ-i mootori paigalduse kohta tuli regulatiive-normatiive-seadusandlusi ja mida kõik veel nagu vändrast saelaudu - kõik selle põhimõttega, et russi küll keegi peale ei lase panna. Ega peale Zili käigukastiga koos seda vist teha saagi. Mismoodi su tutvusringkonnas tehtud?
Küsisin pererahva käest selle masina kohta. Mootoriks D-245, millel otsas Zili kast. Mootor koos siduri ja kojaga uuena komplektis ostetud.
Tahhomeetrit masinal pole, seega mootori pöörete kohta andmed puuduvad.
Tagasillas GAZ-66 differ, ülekandearvu kohta andmed puuduvad.
Perepoeg mõõtis GPS-iga täiskoormas masina reaalseks kiiruseks 69 km/h.
Samas näitab spido täiskiirusel tõesti 85km/h - sama number olevat ka tehnilises passis. Kindlasti annaks seda kiirust tõsta, kasvõi kõrgema profiiliga rehvidega, kuid masin käis ARK-is ülevaatusel just sellisena.
Vasta
#29

90. -ndatel töristas üks LAZ-buss sõita mingit eraliini Pärnu- Tõstamaa või Pärnu- Lihula suunal. Ka sel oli jõuallikaks D-240 tüüpi mootor. Ju ta piirkiirus sinna 60 kanti oli. Eks ta Laz-i jaoks vähe mannetu oli aga ära ta oma sõidud toimetas. Vast siinsed bussihuvilised teavad sellest LAZ-ist rohkem.
Traktorite diislite pöörded ulatuvad umbes 2200 peale, sama ka suurete lääne veokate diislite pöörded.
Probleem on siin bensiinimootori jaoks ette nähtud aeglases peaülekandes, mis otsekäiguga ja diisli 2200 pöörde juures nii Zil- il kui Gaz-il (ka kõige kiirema difriga) arendab auto kiiruseks vaid kuni 65 km/h. Eelpool kusagil kirjutatud ZIL 131 kiirus 85 km/h diiselmootoriga on ulme.
Näiteks enda 93.- ndal TA-3760- le paigaldatud D-243 mootori, ZiS 150 käigukasti (IV otsekäik, V-kiirendav) ja 53-12 (PAZ) peaülekande kooslusel mõõtis ekspert tippkiiruseks 85 km/h., mis on juba küllalt arvestatavalt hea liikumiskiirus. Teh.passi märgiti piirkiiruseks 80 ja sama pidi kandma ka tagauksele. Sõitsin temaga maanteel ikka lapats põhjas aga küttekulu oli poole väiksem, 17 l/100 km võrreldes bensiinimootori 30-33 l/100km. Lisaks kulus bensiini aga 10 l aastas käivitusmootori jaoks. http://kodu.pri.ee/ta/index.php?cat=24&a...aas&ID=257 Kapoti alt vaatab vastu võrri bensupaak Toungue
Zil 130 puhul, paigaldades sellele diiselmootori, annaks kindlasti head tulemust kiiruses muretsedes kogu tagasilla või peaülekande nn. "diisel-zililt" ehk sellelt kandilisema kabiiniga ZIL- 4...( ei mäleta marginumbrit)
Vasta
#30

taruvaras Kirjutas:90. -ndatel töristas üks LAZ-buss sõita mingit eraliini Pärnu- Tõstamaa või Pärnu- Lihula suunal. Ka sel oli jõuallikaks D-240 tüüpi mootor. Ju ta piirkiirus sinna 60 kanti oli. Eks ta Laz-i jaoks vähe mannetu oli aga ära ta oma sõidud toimetas. Vast siinsed bussihuvilised teavad sellest LAZ-ist rohkem.
Pärnu - Tõstamaa - Tõhela, firma nimi oli Rool ja Rattad. Väljus Pärnust 1993 aastal 13.15, Tõstamaale jõudmine kestis küll mõnevõrra kauem kui bussipargi Ikarusega. Võimalik, et sama buss liikles veel päeva jooksul Tõhela - Tõstamaa vahet.
Vasta
#31

See Tõhela LAZ tabas mind nagu nool otsa ette - 90ndate algul olin küll alles võrdlemisi väike, aga mälestus selles bussist on jäänud minugi alateadvuse piltidesse.

Ei ole kindel, kuid nimetatud LAZ kulges mainitud liinil vähemalt VEEL 1994. aastal. Küsimus tekib küll värviskeemi osas, oli vist midagi sinisega, kas mitte sinakasvalge? Seda LAZi sai vaadeldud asjaolu tõttu, et 13:15 väljus samuti Virtsu-Paadremaa liin, mida teenindas ka üks LAZ. Oli punavalge buss. Too kuulus vist Pärnu ATP ridadesse. Nii kulgesidki Pärnumaa LAZid 1994. aastal oma viimastel liinisõitudel.
Vasta
#32

http://lypsik.nohik.net/gallery/v/lypsik...2.jpg.html
http://lypsik.nohik.net/gallery/v/lypsik...6.jpg.html
2006. aasta talvel kodu juures lund koristav ZiL on ka diisliga, aga enam ei mäleta kas küsisin mootori kohta täpsemalt või ei.
2007 kohta ei tea, aga 2008 talvel käis ka lund vedamas. See talv ei ole näinud veel.
Vasta
#33

Mister X Kirjutas:See Tõhela LAZ tabas mind nagu nool otsa ette - 90ndate algul olin küll alles võrdlemisi väike, aga mälestus selles bussist on jäänud minugi alateadvuse piltidesse.

Ei ole kindel, kuid nimetatud LAZ kulges oma liinil vähemalt VEEL 1994. aastal. Küsimus tekib küll värviskeemi osas, oli vist midagi sinisega, kas mitte sinakasvalge? Seda LAZi sai vaadeldud asjaolu tõttu, et 13:15 väljus samuti Virtsu-Paadremaa liin, mida teenindas ka üks LAZ. Oli punavalge buss. Too kuulus vist Pärnu ATP ridadesse. Nii kulgesidki Pärnumaa LAZid 1994. aastal oma viimastel liinisõitudel.
1993 jaanuarist detsembrini sõitsin igal nädalal kaks korda Pärnu - Tõstamaa vahet, LAZ hakkas sõitma poole aasta pealt (enne seda käisin 12.30 Vatlamäega), 1994 enam ei tea.
Värv oli jah sinine-valge, võimalike mustade triipudega (mäluauk,mis teha).
Vasta
#34

Jõgeva kandis sõidab ka analoogne aparaat nagu andres22 fotogaleriis.
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMG_2752
Mootoriks on СМД-17,mis algselt oli kombain "Niva" peal.Käigukast Zil-130
originaal.

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#35

ZIL-ile paigaldas ametlikult diiselmootoreid ZIL-i tehase esindaja Tartus, Aardla tn. asuv AS LUKA. Paigaldati diisel ZIL originaal diiselmootor hinnaga 50 000.- krooni koos ARK vajalikke ümberehituse dokumentidega vormistamisega. Vähemalt toimis ümberehitus veel 3-4 aastat tagasi, kui sealt ümberehituse hinnapakkumise võtsin.
Vasta
#36

Lihtsalt lahe lahendus
http://narrow.parovoz.com/newgallery/pg_...624&LNG=RU
Vasta
#37

Olen näinud ka sellist zil metsaveoautot millel oli kapoti all niva kombaini mootor . Tee peal selline auto üle 60 km ei läinud aga lühikesi vedusid ja saekaatris tõstmised tegi edukalt ära.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#38

Jäi silma selline apastraat.

Tundub , et pole viimased 15 aastat liikunud.

[Pilt: 10dc8744266.jpg]
[Pilt: 10dc8744265.jpg]

Turbokas Big Grin . Huvitav , kas tehase toode?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#39

http://www.exportersindia.com/minskmotor...lno=270276
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne