Tööriistadest

Ühekäerelaka kohta oskaks arvata, et mugav ja turvaline variant võiks olla mitte eraldiseisva nupuga, vaid peopesas rakendava päästikuga. Kas mõni tootja tänapäeval seda nn.kõige odavama lahendusena pakub, on veidi kahtlane. Endal on selline FXA nime alt ostetuna olemas ja viimased viis aastat hobirelakana suhteliselt kompu veel, tegemist küll akukaga.
Vasta

(29-02-2024, 20:04 PM)Jesper Kirjutas:  
(29-02-2024, 19:10 PM)tõnn Kirjutas:  Ehk see on mõeldud umbse augu keermestamiseks?
Vaevalt hiinlane üldse midagi mõtles, tema lähteülesanne oli, et kunde nõuab 3 pulgaga komplekti ja sellise ta ka valmistas. Kolme erisügavuse keerme lõikamine on ju meeletu töö, palju lihtsam on toota kõik pulgad sama keermega ja ainult erinev koonus lõigata Smile

Minuarust ei olnud õige asi Stokkeris ka üle mõistuse hinnaga, stiilis üks kolmepulgaline komplekt oli kuskil 15€ kandis? Vist oli seesama KS Tools, aga võin eksida. Mul on hiinakate rivi selle jaoks, kui lihtsalt on vaja mingi kergelt roostes või kahjustunud keere järgi aidata, toore raua sisse lõikamiseks on vati sees M6 ja M8 kolmikud. - omal ajal mõtlesin, et ostan neid jõudumööda juurde, aga siiamaani pole vajadust teiste mõõtude jaoks tekkinud.

Täiendus: isegi veidi odavam on, https://www.stokker.ee/keermepuur-3tk-m6...1.0060-kst .
Huvitav, kui treipinki panna ja seal käiaga lihvida madalamaks, kas jääks veel teravaks ja ei tekitaks mingit ebamääraseid ääri, mis lõikamist takistaks.
Vasta

(01-03-2024, 08:55 AM)v6sa Kirjutas:  Märksõna käis läbi: "pliit". Seega tellised?

Ma tegin oma töölauale pliidi lappimise ajaks kaks rakist: ühe lapiti ja teise serviti tellise jaoks. Sai kahe käega relat hoides lõigata. Rakised olid vinklist ja kruvitud puuplangule. Igasugused ebamääraseid lõiked siis käes hoides...

Ühtegi väikese kestaga odavat pole silma hakanud. Kunagi ammu sai ostetud Makita just selle tõttu, et lüliti asukoht ja kesta läbimõõt sobisid lühikestele näppudele. Tänased on pontsakamad.

... Kuigi tuleb tõdeda, et Makitaga on ehitatud kolm pliiti ja kaks maakividest kaevuraket ning lõigatud lugematul hulgal liivast rauda. Seni pole miskit järele andnud...
Jälle max punktid ksf v6sale! Kõigega päri, ainult et seda väikest Makitat hoian igaks juhuks, see on pisike, nõrgapoolne ka (vist 700W või vähemgi) aga masinate juures hea, mahub polte läbi lõikama jms.

Tsitaat:tuleb kõige odavam osta, ning võibolla pisut mugavuse pealt ohverdada. relakal on ka teine käepide, et paremini toimetada.
olen sellist tööd ikka teinud nii et ühes käes kivi või keraamiline plaat ja teises käes väike rellakas, millel selline korpus, et sõrmed kokku ulatuvad ümber kere, siis saab adekvaatselt juhtida.
Tuleb poodides ringi vaadata, eriti ei viitsi seal käia ... ja kui midagi silma ei jää siis rakised teha. Mul peamiselt tuleb tellistel nurki lõigata, teha selliseid L-tähe kujulisi kive. Mõned poolitamised ka juurde.
Tsitaat:Siis tegid harjavaba ja seda on isegi kahe käega fekaal lülitada.
Kahtlustan mingit euronõuet ohutuses.
Kahtlustan ka ebamugavate lülitite koha pealt mingit euronõuet, need teevad järjest töötamise keerulisemaks, eriti hästi on seda "progressi" näha puulõhkumismasinate juures.
Vasta

Selline Makita on päris peenike käes hoidmiseks.
https://www.makserv.ee/toode/ketasloikur...a-ga5030r/
Et nüüd telliste lõikamisega kohe katki läheb, seda küll mitte. Pigem tuleb vahepeal tööriista suruõhuga läbi puhuda, et jahutusõhk ikka läbi käiks. Kui ikka silmini tolmu täis lasta ja õhk enam läbi ei käi, siis mähiste ülekuumenemine ja kõrbemine on garanteeritud.
Teine asi. See peenem käeshoidmise koht tähendab ka nõrgemat mootorit. Kui ikka jõuga seljas elada, et masinal hääl jäme, siis ei ole ka mähiste sissekõrbemine ime. Mõni kohe mitte ei saa aru, et jõuga peale surumine ei too suurt ajavõitu. Ketas ruttu otsas ja kõik.
Vasta

(01-03-2024, 18:40 PM)meli666 Kirjutas:  Selline Makita on päris peenike käes hoidmiseks.
https://www.makserv.ee/toode/ketasloikur...a-ga5030r/
Et nüüd telliste lõikamisega kohe katki läheb, seda küll mitte. Pigem tuleb vahepeal tööriista suruõhuga läbi puhuda, et jahutusõhk ikka läbi käiks. Kui ikka silmini tolmu täis lasta ja õhk enam läbi ei käi, siis mähiste ülekuumenemine ja kõrbemine on garanteeritud.
Teine asi. See peenem käeshoidmise koht tähendab ka nõrgemat mootorit. Kui ikka jõuga seljas elada, et masinal hääl jäme, siis ei ole ka mähiste sissekõrbemine ime. Mõni kohe mitte ei saa aru, et jõuga peale surumine ei too suurt ajavõitu. Ketas ruttu otsas ja kõik.
Bingo, peaaegu seesama mul olemas ongi, 5030 ilma tähtedeta lõpus ja see on ainuke mulle teadaolev, mis peaaegu ideaalselt pihku istub, natuke võiks veel peenem olla. Ülejäänud on kõik mulle jämedad, töökindaid ostan ka nö naiste poole pealt, nr 7-8.
Mu arust pole probleem õhu läbikäimises vaid abrasiivses materjalis, mis mähised läbi hõõrub. Enne suremist teeb kivilõikamise rellakas ikka tükk aega sellist krigisevat häält ... Raua lõikamisel on mul vaid üks otsad andnud, kiilus plekis kinni ja tõmbas reduktori hambad maha.
Vasta

Mul ilmselt siis natuke suuremad käed ja pikemad näpud aga suudan ühekäega opereerida, eelpool väljatoodud Makita, natuke suuremat venda: https://www.makserv.ee/toode/ketasloikur...a-9558hnr/ . 
Minu käes saanud ca.10+ aastat igatööpäevast keraamika lõikamist. Kaks korda olen vahetanud reduktoris tigu ja korra sai ka rootor ära vahetatud. Ketta lukustus fiksaator lagunes võrdlemisi kiirelt küljest ja seda asendab nüüd juhtme külge teibitud suvaline kuuskantvõti mis lukustus august sisse mahub.  Arvestades tolmu, mille sees see aparaat töötab, ei pea ma seda sugugi halvaks tulemuseks. Uuesti ma seda mudelit enam ei ostaks, peamiselt  see tõttu, et nupu ergonoomika ja disain ei ole kõige parem.
Vasta

Otsingut kasutada ma ei oska, vabandan.

Palun nõuandeid akupank-käivitusabi soetamiseks, kas selline oleks ok? : https://www.motonet.ee/et/toode/6504260/...500-A-12-V


Vajalik 44ah aku jaoks ning igaks juhuks(abikaasa unustas tuled peale) ja tagavaraga, et 2,5 diisel ka "mõmiseks" vajadusel...akud on korralikud, eksimine on inimlik.


Või on samas hinnaklassis midagi kindlamat-paremat?
Vasta

(04-03-2024, 14:58 PM)Econoline Kirjutas:  ...
Palun nõuandeid akupank-käivitusabi soetamiseks, kas selline oleks ok? : https://www.motonet.ee/et/toode/6504260/...500-A-12-V
...
Mul on samasugune (võib-olla isegi täpselt sama) Telwin, millega olen mitmeid autosid käima aidanud. Tõsi, ühtki diislit ei ole ette juhtunud.
Vasta

(04-03-2024, 15:04 PM)olevtoom Kirjutas:  
(04-03-2024, 14:58 PM)Econoline Kirjutas:  ...
Palun nõuandeid akupank-käivitusabi soetamiseks, kas selline oleks ok? : https://www.motonet.ee/et/toode/6504260/...500-A-12-V
...
Mul on samasugune (võib-olla isegi täpselt sama) Telwin, millega olen mitmeid autosid käima aidanud. Tõsi, ühtki diislit ei ole ette juhtunud.

Mul küll vanem mudel 13000, kuid on pakasega käima vedanud nii 2.2l 2007 MB Vito kui ka hilissügisel teadmata läbisõiduga 5.7l SBC Chevy mootori. Viimasel aastal pole vist küll sihipärast kasutust leidnud.
Vasta

Ma panin 6,6V tühja akuga Jeebi V8 käima. Mersu 3.0 diisliga sai ka hakkama, suuremaid diisleid pole proovind.
Telwin käivitusabi Drive 13000 (youtube.com)
Vasta

Mina kiidan ka, kuigi Tööriistamarketi oma. Üllatavalt tummine abi nii väikese karbi (ja kleenukeste juhtmete kohta).

Füüsikaseaduste vastu muidgi ei saa: kui ikka kolmeliitrise Perkinsi pajaga kopalise aku on 9 V peal (sest keegi unustas akujuhtme peale ja massilülitit pole ka raatsinud peale osta...), siis ongi kaks käivitusüritust, rohkem sealt ei tule. Ning elektroonika lükkab mahapõlemise vältimiseks  umbes 10 s pealt järelt ära.

Väga tüütu on ka alapingekontroll: kui klemmide vahel 8+V ei teki ühendamisel, siis lisavoolu ei anta. Bensukatel pole vahet, aga tühjaksvajunud akuga diislil võivad küünlad sedapalju ära haugata, et enne starterini jõudmist kostab juba alapinge hädakisa...

Aga lihtsalt lahja akuga mineja pilli lööb käima küll.
Vasta

Tänud, asi selge!

Tegelik süüdlane oli hoopis lambist käivitusvõime kaotanud aku ja abikaasa on jätkuvalt "süütu". Juba kolmas aku viimase aasta jooksul, millel lihtsalt "äkksurm" tekib ja kõik samalt tootjalt ning eri masinatel.-20-ga pani rahulikult käima jaanuaris, sai lisa laadimist külmadel öödel ctekiga ja nüüd selline löök "allavööd" ja taas SZNAJDER poolt Sad
Vasta

(05-03-2024, 10:43 AM)Econoline Kirjutas:  ... Juba kolmas aku viimase aasta jooksul, millel lihtsalt "äkksurm" tekib ja kõik samalt tootjalt ning eri masinatel.-20-ga pani rahulikult käima jaanuaris, sai lisa laadimist külmadel öödel ctekiga ja nüüd selline löök "allavööd" ja taas  SZNAJDER  poolt Sad

Siis vist tasuks reha vahetada.
Vasta

Küsimus tarkadele, et kumba boostrit eelistada? Kas Noco GB 40 või  akupank Drive 1500 (Li-Polymer) 12V, Telwin?

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

Telwini numbrid on paremad, NOCO klambrid mugavamad ja juhtmed külmas pehmemad. Mõlemad kannatavad kasutada. Isiklikult võtaks Noco mugavamate juhtmete ja klambrite pärast.
Vasta

(05-03-2024, 10:43 AM)Econoline Kirjutas:  Tänud, asi selge!

Tegelik süüdlane oli hoopis lambist käivitusvõime kaotanud aku ja abikaasa on jätkuvalt "süütu". Juba kolmas aku viimase aasta jooksul, millel lihtsalt "äkksurm" tekib ja kõik samalt tootjalt ning eri masinatel.-20-ga pani rahulikult käima jaanuaris, sai lisa laadimist külmadel öödel ctekiga ja nüüd selline löök "allavööd" ja taas  SZNAJDER  poolt Sad
 Mina ja minu akud...tee või uus teema Sad Ühesõnaga heietus algab: peale poolt aastat garaazis seismist hakkasin täna pealinnast Tartusse minema(2,5 diisel vag, aku bosch 100A käivitus vist 900A)ja hommikul ou-ou. Veerand tundi ctek 7,0 taga ja käivitus ludinal, kuid süda aimas halba. Kohale jõudes kohe akukeskusesse mõõtma-käivitusvool ca 400A. Tõstsin letist uue  exide aku masinasse, vahetama ei hakanud. Üks käivitus(vaevaline peale 3 tundi seismist Tartus) ja kodupoole punuma. Peale Jüri ringil läks limp modesse, Ikeas käivitus ja töötas, Laagri Bauhofis enam ei käivitunud...käivitusjuhtmed ja uus aku välja ning ta elas taas. Ja nüüd küsimus: kas ja mis võis tagumikku minna või surebki aku nii äkki? Laadimisega on ok, kellad kogu aeg taga. Ja teine küsimus: kas selle aku võib päiksepatareile taha panna valgustuse ja arvuti vendi jaoks kasvuhoonele või pigem mitte?
Vasta

(23-03-2024, 22:06 PM)Econoline Kirjutas:  /---/
Üks käivitus(vaevaline peale 3 tundi seismist Tartus) ja kodupoole punuma. Peale Jüri ringil läks limp modesse, Ikeas käivitus ja töötas, Laagri Bauhofis enam ei käivitunud...käivitusjuhtmed ja uus aku välja ning ta elas taas. Ja nüüd küsimus: kas ja mis võis tagumikku minna või surebki aku nii äkki? Laadimisega on ok, kellad kogu aeg taga. Ja teine küsimus: kas selle aku võib päiksepatareile taha panna valgustuse ja arvuti vendi jaoks kasvuhoonele või pigem mitte?
 Kui sõidu ajal korras laadimisega niimoodi ära kustub siis kahtlustan et asi küpse ikka. Lihtsalt lahja käivitusvooluga läheb soojalt ilusti käima ning töötamise ajal probleeme pole
Aga ise laeks laadijaga täis ning vaataks kuidas laengut hoiab. Kui järgmine päev 12,7V testriga näitab võiks edasi mõelda.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(23-03-2024, 22:06 PM)Econoline Kirjutas:   Mina ja minu akud... Ja nüüd küsimus: kas ja mis võis tagumikku minna või surebki aku nii äkki? Laadimisega on ok, kellad kogu aeg taga. Ja teine küsimus: kas selle aku võib päiksepatareile taha panna valgustuse ja arvuti vendi jaoks kasvuhoonele või pigem mitte?

Aku võib üsna tunniga kärwata ja halval juhul võtab kaasa ka suremas oleva geneka. Elus genekas peaks suutma akust hoolimata auto toimimas hoida.

See "veerand tundi 7 A" suutis taastada mitte üle 2 Ah. Peamiselt aktiveeris ja ühtlustas plaate. Aga nagu näha, said käima.

Kaotada pole Sul midagi: laadi "siitekiga" silmini täis (kasuta taastefuntsiooni!) ja siis tee loomkatse. Mul on mitu ühe kehva purgiga (ehk koormamisel vaid 10V välja andvat)  akut erinevate LED-valgustuste peal puhvriteks. Töötavad kenasti tavaliste odavate 12V seinakuubikute toel.

Teadmata Su kasvuhoonesüsteemi eripära (palju on tarbitav voolu tugevus, kas kontroller talub alapingelist akut jms), siis ma küll katsetaks, kuidas see aku hakkama saab. Metallistile jõuad alati viia.
Vasta

Jäi täpsustamata, et enne esimest käivitust oli ctek neli ööpäeva taga "tiksunud". Genekas on vahetatud Slovakkias reisil olles ca paarkümmend tuhat tagasi, T5 on ta "õite magusas kohas". Rohkem pelgan tagajärgi, mis võis juhtuda, kuna tegu nö. matkakaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne