25-07-2014, 00:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2014, 00:07 AM ja muutjaks oli manic.)
Niisiis, Valdo muuseumi avamise puhul ja muude uurimisobjektide kõrvalt vaatasin Riigiarhiivis üle Rudolf Niibo 1929. a. patenditaotluse toimiku "Rudolf Niibo. Jalgrataste esikahvli ja raamide torude ühendus väljaspoolt nähtavate sõrmekujuliste kõvenduste abil." ERA.916.2.1307
Kahjuks, aga nagu võis ka eeldada, jäi lahenduseta kõige suurem müsteerium, sest seal ei leidunud infokildugi rataste tootmise kohta.
Aga selgeks sai Rudoni kiirte päritolu. Tegemist on Saksamaal 1928. aasta veebruaris registreeritud "Gebrauchsmusteriga", mille Eesti õigused andis Rudolf Niibole Fahrrad- und Metallwerke L. Bauer & Ko, mis nähtavasti oli siis ka Saksa patendi registreerija. Kuhu ja kellele Euroopas selliseid õigusi veel võidi anda, kes teab.
Tegin olulisematest lehtedest pildid. Ilma erivarustuseta tuli kvaliteet küll nigel, aga loetav. Ei ole kõike hoolikalt läbi lugenud, ehk annab veel midagi huvitavat järeldada.
Kahjuks, aga nagu võis ka eeldada, jäi lahenduseta kõige suurem müsteerium, sest seal ei leidunud infokildugi rataste tootmise kohta.
Aga selgeks sai Rudoni kiirte päritolu. Tegemist on Saksamaal 1928. aasta veebruaris registreeritud "Gebrauchsmusteriga", mille Eesti õigused andis Rudolf Niibole Fahrrad- und Metallwerke L. Bauer & Ko, mis nähtavasti oli siis ka Saksa patendi registreerija. Kuhu ja kellele Euroopas selliseid õigusi veel võidi anda, kes teab.
Tegin olulisematest lehtedest pildid. Ilma erivarustuseta tuli kvaliteet küll nigel, aga loetav. Ei ole kõike hoolikalt läbi lugenud, ehk annab veel midagi huvitavat järeldada.