Venemaa autoturg eelmisel aastal.
#1

Ajakirja Avtorevju selle aasta kolmandast numbrist võib lugeda ülevaadet automüügist Venemaal aastal 2008. Kui enamikus teistes riikides müük langes, siis Venemaal hoopis tõusis 15%. Tõus toimus siiski vaid aasta esimesed neli kuud, aprill oli kõigi aegade parim automüügikuu Venemaal. Maikuust algas langus.
Turuliidril Ladal on müük aasta kokkuvõttes vähenenud, enamikul välismaistel konkurentidel aga tublisti tõusnud, kuid see tähendab vaid seda, et kui aastal 2007 oli Lada edu teisel kohal oleva Chevroleti ees 3,5-kordne, siis 2008 "vaid" 2,5-kordne. Edetabelis järgnevad Toyota, Hyundai, Ford, Nissan, Mitsubishi. Chevroletid on muidugi valdavalt Koreas ja Venemaal valmistatud, pisut jänkidemaa sõidukeid kah hulgas. Arvukalt on esindatud Hiina firmad, kuid kuigi hästi neil ei lähe ja mõnedki on Venemaal juba pillid kotti pannud.
Moskvas käinud rahvas räägib sealsest suurest luksusautode hulgast, kuid näib, et sinna nood valdavalt koondunud ongi, sest 17 000 uut Mercedest aastas on suure Venemaa jaoks köömes, neljakümnest Ferrarist ja kolmeteistkümnest Lamborghinist rääkimata.
Mudelitest on esikohal ikka Lada Klassik-seeria ehk siis meilegi hästi tuntud VAZ 2104, 2105 ja 2107. Järgnevad 2110-Priora, Samara (2108), Kalina ja edukaima importautona Ford Focus. Odavaim 2105 maksab 160 000 rubla ringis, 2110 on poolteist korda ja Chevrolet Aveo tervelt kaks korda kallim. Pole siis ime, et veteran edetabelis ikka esikohal. Küllap tähistab 2105 oma peatset kolmekümnendat juubelitki turuliidrina.
Ega venelaste omatoodangut sõiduautode hulgas peale Lada suurt enam polegi, sest Oka ja vana Volga tootmine lõpetati sügisel, uut Volga Siberit aga on loodetud 4000 asemel müüdud vaid 400. Siber on küll oma klassi kohta odav, samas hinnas klass allpool olevate Renault Megane ja Citroen C4-ga, kuid ju pole suurte autode hulgas hind enam nii määrav. Vana Volga maksis ligi 200 000 vähem ehk siis samas hinnas Lada 2110-ga.
Venemaa automüügist moodustavad 46,9 % importautod, järgnevad 21.9 % Vene margid, 18,6 % Venemaal valmistatud välismaiste firmade autod ja 12,6 % sisseveetud pruugitud autod, neist umbes kolmveerand parempoolse rooliga jaapanlased.
Samast ajakirjast saab ka teada, et juba kaheksandat korda toimus konkurss nimega Autobest ehk siis Ida-Euroopa aasta auto valimine. Istanbulis toimunud üritusel valisid 15 riigi (Venemaa, Ukraina, Bulgaaria, Tðehhi, Küprose, Horvaatia, Makedoonia, Ungari, Poola, Rumeenia, Serbia, Slovakkia, Sloveenia, Türgi ja Kreeka) autoajakirjanikud eelmise aasta parimaks autoks Renault Symboli. Järgnesid Ford Fiesta ja Dacia Sandero. Vähemasti autoeelistuste poolest näib, et meie Ida-Euroopasse küll ei kuulu.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#2

Vaz-is oli varemalt kolm montaazikonveierit. Vaevalt et neid juurde on tehtud. Et uuematele esiveolistele ruumi teha viidi minuteada klassikute monteerimine väemasti suures osas Toljatist ära. Küll Izhevski, küll mujale. Selle taustal kõlab 2105 liidripositsioon müügis küll uskumatult...aga sealpool on kõik võimalik. Muidu oli venelaste lemmik ikk 2106, mida kuni viimase ajani suurtes kogustes valmistati.
Vasta
#3

sattv vahendusel 24h nähtaval vene drive tv programmis küll erilist positiiviset hinnagut kohalikule avtopromile ei kuule, isegi kohaliku focuse kvaliteeti peeti hullemaks läänes toodetu omast. Aga kellele kaasaegne venetehnika südant soendab võib ju sealt teste osksendamiseni vaadata ehk siis 24/7 veneautokanal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne