jalgratas Möve
#1

Sügisel ringi vanderdades leidsin kolahunnikust paar jalgrattaraami, läbiroostetanud ei ole ja kuna mulle tohutult meeldivad sellised lenkstangid nagu seal ühel peal siis mõtlesin, et see suvi ketran vahelduseks mootoriga kaherattalisetele korrad-paar poodi ka siis alljärgnevaga (muidugi lisan mõned vajalikud detailidWink )
Küsin lihtsalt moe pärast siis, et millal seda Mövet toodeti ja kas seal ei peaks mitte w täht sees olema? Kas seda võis kasutada ka saksa armee? Pakiraam oli ma ütleks jalgratta kohta väga raskest rauast (paks lattraud) ja imelikult lai-polegi veel nii laia pakiraami näinud. Sellest nagu selgus pilti ei ole praegu.
Kuna seal oli ka teine raam siis selle pildid lisan siia lingina - ma üldse mitte ei armasta neid seal pildiämbris ümber lõigata ja pealegi- kes tahab see vaatab, kes ei taha ei vaata.
[Pilt: IMG_3508.jpg]
[Pilt: IMG_3507.jpg]
ja siia siis mõned lingid veel juurde ülejäänud kraamist (teine raam millel polnud silti peal aga samalaadne pakiraam ja über-lahedad lenkstangid mille pärast see raam sealt ära pääseski):
http://i169.photobucket.com/albums/u212/...G_3510.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u212/...G_3515.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u212/...G_3513.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u212/...G_3512.jpg
Vasta
#2

1. Kas see 11940 on Möve raaminumber (ülimalt halb pilt on numbri tuvastamiseks, ma ei ole numbris kindel, makrosäting oleks tulnud sisse lülitada)?

2. See teine raam musta mutritega kinnitatud vända-ketirattaga peaks olema Diamant. Vähemalt ketiratas peaks olema Diamant, sest enne sõda ja ka peale sõda pikalt ta selliseid valmistas. Kui näen raaminumbrit, võin ehk midagi täpsemat öelda.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

1) 11940 on Möve raaminumber jah.
2) Neljapäeva õhtul saaksin raaminumbrit uurida (juhul kui see on leitav/loetav) ja annan siis teada mis sealt selgub. On sellel raamil veel mingeid detaile mille põhjal võiks midagi arvata?
Vasta
#4

(06-04-2009, 16:52 PM)gruppen Kirjutas:  1) 11940 on Möve raaminumber jah.

Kummaline.

1930ndate lõpp (mis on selle raamikuju ja sildi järgi tõenäolisim valmistamisaeg) olid Möwe raaminumbrid 500-600 tuhande juures. Esialgu ei oskagi midagi arvata.
(06-04-2009, 16:56 PM)valdo Kirjutas:  
(06-04-2009, 16:52 PM)gruppen Kirjutas:  1) 11940 on Möve raaminumber jah.

Kummaline.

1930ndate lõpp (mis on selle raamikuju ja sildi järgi tõenäolisim valmistamisaeg) olid Möwe raaminumbrid 500-600 tuhande juures. Esialgu ei oskagi midagi arvata.

Muide, sõjaväeratastel (vähemalt Wandereril) oli tava ühele poole sadula alla lüüa raaminumber (nt kujul A1940), teisele poole aga tavaline raaminumber.

Seega küsin:
- kas 11940 asemel ei ole nt A1940 (või A asemel mingi muu täht)?
- kas teisel pool sadula all, eesosal ega mujal ei ole sel raamil pikemat raaminumbrit (11940 Möwe korral viitab VÄGA varastele aegadele, mis on sellise sildi ja raami korral täiesti välistet)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Hmmm, ma ei oska tõesti niimoodi öelda, selle ühe numbri leidsin ja tegin klõps pildi - rohkem ei süvenenud sest arvasin, et see ongi kõik. Ilmselt ei ole siis. Järeldan siit praegu ainult niipalju, et neljapäeva õhtul tegelen ma selle raami põhjaliku inspekteerimisega ja siis raporteerin siia. Sama teen ka teise raamiga.
Vasta
#6

Vaadates Möve raami, ei usu ma, et tegu on ka sõjaväerattaga. Mina ei ole neist ühelgi näinud silti ega pöördtõugete leevendit (nn kahvli kinnikeeramise nuppu). Samas, see teine raam võib vabalt olla sõjaväeratas, kuna selline ketiratas/vänt oli neil masslevinud, samuti sellesarnane leistang, nagu pildil näha. Neumarkti leistang veel pealt äravõetav.

Seega - kas oled kindel et see ?1940 ei ole selle teise raami peal, mitte Möve peal?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Nagu ikka oleks kindel. Ma pildistasin neid leidmise järjekorras (vähemalt ma ei mäleta, et ma oleks ühe juurest teise juurde tagasi tatsanud) ja see teine raam oli eemal, seda ma esimese hooga ei märganud ja kui siis nägin ja pildistama läksin siis kõigepealt harutasin endal uute kummisaabaste ümbert okastraati ära (mis teha, kui külm närv kaob ja pea õieli otsas kuhugipoole tormatakse). Aga ikkagi, ma olen 90% kindel, et see naljakas number kuulub Möve raami juurde. Iseasi kui keegi seal mingit ratsi teinud ei ole. Silti ise sinna paigaldanud vms. Teen siis sellest numbrist korraliku pildi makroga võib-olla peaks seda ka puhastama- äkki on siis üks number eest veel roostet täis vms.
Vasta
#8

Pakiraam on firmalt Pallas. Universaalne lisavarustus; kasutati ka Saksa armees.
Vasta
#9

(06-04-2009, 17:51 PM)gruppen Kirjutas:  Teen siis sellest numbrist korraliku pildi makroga võib-olla peaks seda ka puhastama- äkki on siis üks number eest veel roostet täis vms.

OK, püüa uurida neid raame veidi põhjalikumalt. Nagu ma ütlesin, jõudis Möve raaminumbriga 30ndate lõpuks 600 000 alla ning teise raami ketiratas võib viidata sõjaväepäritolule (kuigi ka ei pruugi).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

http://www.fahrradsammler.de/nummern/moeve.pdf
Salajane empiiriline graafik Möve jalgrataste raaminumbrite kohta (küllaltki loominguline), samalt aadressilt ka näit. Diamandi raaminumbrite tabel.
Julgeks pakkuda, et ka vähemalt osadel sõjaväeratastel olid raamisildid. Kindlasti olid enne sõda WH jaoks toodetutel. Ka Janise muuseumis Lätis peaks olema paaril sõjaväerattal sildid ees, Torpedol ja kas äkki Neumarktil? Mõlemad raamid "kokkumurtavad" ja lenksu pöördepiduriga.
Türil ka üks astaarvuga m. ratta päevinäinud raam, aastat ei mäleta ja kas kana ka peal on, ei tea/mäleta.
Vasta
#11

nii mõned pildid siis:
Möve ühel pool raamil 1940, teisel pool siis päris number 581246 (2 tundub imelik, vähemalt oleks nagu rivist välja natuke löödud - ehk ikka on 2) paremat makrot hämaras ei saanud enam:
[Pilt: IMG_4077.jpg]
[Pilt: IMG_4078.jpg]
Möve keskjooksust ka igaks juhuks pildike:
[Pilt: IMG_4080.jpg]
Teiselt raamilt leidsin raaminumbrikoha, kuid see on nii roostetanud (osaliselt paakunud roostega kaetud, et pean seda leotama kuidagi kõigepealt - ehk siis näeb midagi), et välja ei lugenud sealt midagi. Ees on olnud ka silt, kuid see on kruvikat või meislit saanud. Sad Igastahes raaminumber peaks algama 8-saga ja olema kuus numbrit.
Siis leidsin ühe rootslase? lae alt rippumast. Kuna ämblikmeest vastu õhtut ei tahtnud mängida (ise järele katsetatud, et Pärnu haigla traumapunktis on õhtuti nüri istudaBig Grin) siis on ainult mõned pildid mis ilmselt olulist infot ei anna. Sadulala kiri sverige ja midagi veel - homme tassin päeva kätte ja teen paremaid pilte ja otsin ka raaminumbri üles.
[Pilt: IMG_4093.jpg]
[Pilt: IMG_4094.jpg]
[Pilt: IMG_4099.jpg]
[Pilt: IMG_4102.jpg]
[Pilt: IMG_4090.jpg]
Rohkemat nagu ei ole momendil lisada.
Vasta
#12

Rootslane on Monark. Tõenäoliselt 1930ndate teisest poolest. Raami esimuhvide figuratsioonid identifitseerivad selle eksimatult üheselt.
Vt ka http://www.cykelhistoriska.se/cyklarm.htm ja http://www.youtube.com/watch?v=IXlnFafiu9Q&NR=1 (viimane küll 15 aastat hilisemast ajast)

MÖVE 58xxxx raaminumber on usutav 1940.a. kohta. Saatsin vastavad andmed ka Tilmanile (kaasfoorumlane kass viitas juba tema graafikutele siin lehel www.fahrradsammler.de). Usun, et tegu võib olla sõjaväerattaga, neil oli teisel küljel tihtipeale aastaarv.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Tänud mehed! See Monark vedeles samal kujul koos tagantrattaga vanarauas, isa pani ta sealt autole ja tõi ära, minu tagasihoidlikul hinnangul suhteliselt ilusti säilinud. Rattad ja poritiib olid kah komplektis, kuid praeguseks eraldatud küljest ja seisavad eraldi. Mul tegelikult üks raamike veel (olla ostetud sünnitalu peremehe poolt EW ajal- n.ö. perekondlik reliikvia) - riputan selle ka veel siia üles (ilmselt homme) äkki oskad sellegi kohta ka miskit kosta.
Vasta
#14

Kui Monarki ükskord alla saad, fikseeri raaminumber ja tagaratta rummul (kui ikka on orig. ratas) olevad kirjad, siis Valdo täpsustab dateeringut. Minu arvates pole välistatud ka pealesõja toodang, humanitaatabi korras siia sattunud.
Vasta
#15

(09-04-2009, 22:53 PM)kass Kirjutas:  Kui Monarki ükskord alla saad, fikseeri raaminumber ja tagaratta rummul (kui ikka on orig. ratas) olevad kirjad, siis Valdo täpsustab dateeringut. Minu arvates pole välistatud ka pealesõja toodang, humanitaatabi korras siia sattunud.

Ei usu, mul välimuselt pea samasugune 1938.a. isend. Valede rataste ja ilma märgita.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

See dateerimist ei mõjuta küll tõenäoliselt, aga mulle tundub, et Möve nr on 581646.
Vasta
#17

Nii, Monarki raaminumber on 715311. Asus keskjooksu all. Raamisilt puudu. Tagantporitiival punane ohukolmnurk? peale maalitud(tehases) ja tehase embleem-pilt (loetamatu), ees raamitorudel olevad kuningakroonid on sisse pressitud ja mitte peale maalitud - oli omatmoodi üllatus.
Teist raami pole veel laost üles leidnud. Va sindrinahk on käest kadunud natuke aga küll ta kunagi välja tuleb mingist kultuurkihist.
Vasta
#18

(11-04-2009, 20:29 PM)gruppen Kirjutas:  Nii, Monarki raaminumber on 715311. Asus keskjooksu all.

Kui aega saan "piinan" rootslasi. Ma olen kirjavahetuses olnud mitmete rootsi vanarattaharrastajatega ja saanud sealt igasuguseid andmeid. Küllap identifitseerime koos ka selle raaminumbri aastaarvu.

(11-04-2009, 20:29 PM)gruppen Kirjutas:  Raamisilt puudu. Tagantporitiival punane ohukolmnurk? peale maalitud(tehases) ja tehase embleem-pilt (loetamatu),

Silt tõenäoliselt Monakile tüüpiline ülespoole tipuga kolmnurk, mille alanurgad veidi lõigatud. Porilaud ka tüüpiline.

Vt http://www.cykelhistoriska.se/pic/cyklar...rger45.jpg

(kuigi see pilt on 1945. aasta Monarkite nomenklatuurist, oli 1930ndate lõpp umbes sarnane, v.a. helkur).

(11-04-2009, 20:29 PM)gruppen Kirjutas:  ees raamitorudel olevad kuningakroonid on sisse pressitud ja mitte peale maalitud - oli omatmoodi üllatus.

Ära üllatu. Kõikidel 1930-60ndate Rootsi ratastel olid figuraalsete otstega välismuhvid - peale Monarki veel Husqvarnal, Vegal, Swalanil, Kraftingul, Wiklundil, Crescendil, Hermesel jt. Kõigil muide erinevad. Tõin siin lihtsalt nimekirja neist ratastest, mis minu erakogus esindet.

Monarki korral vt sedasama pilti, millele ennist viitasin.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Kuna Tagadile ei jõudnud (kevadkülv jms.) siis leidsin sellel ajal hoopis aida pealt selle:
[Pilt: 3mai033.jpg]
Kahvlivõllil sisselöödud W9 ja mingi W.... veel.
Ja siis see raam:
[Pilt: 3mai043.jpg]
[Pilt: 3mai051.jpg]
[Pilt: 3mai045.jpg]
[Pilt: 3mai037.jpg]
[Pilt: 3mai038.jpg]
Värvitriipude lahendus kollase ja punasega. Mövest suurem igatpidi.
Kuigi hakkab juba natuke piinlik ka - niimoodi kogu aeg küsida ja küsida ja küsidaRolleyes
Samas ka suurimad tänusõnad senitulnud abile!Smile
Vasta
#20

Oleks ainult küsijaid ja huvitavaid küsimusi ! Siiani tänusõnad küsijateleSmile!
Huvitav raam igati. Midagi kosta ei oska, seoses sildi kujuga mingid mõtted on aga konkreetselt ei hakka midagi pakkuma praegu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne