Д8М elektronsüüde
#1

Õnnestus siis nimelt ühe vene skeemi järgi ehitada võrrile elektrooniline süüde.

Viide: http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=7828

[Pilt: 1-webbig.jpg]

Andmed:
1) Üldine väljaviik (mass)
2) 6V väljaviik
3) Elektronsüüte toide (umbes 260 V)
T1 : D6/D8 magneeto
T2: Süütepool
С1 – 3,3мФ; С2 – 0,068 мФ;
V1 – КД105Г; V2 – КД105Г; V3 – КД521; V4 – КТ361; V5 – КТ315;
V6 – КД521; V7 – КУ201; V8 – КД105Г; V9 – КД202;
R1 – 30К; R2 – 3,9К; R3 – 1,8К; R4 – 20К;


Skeem töötab tavalise d6/d8 magneeto pealt ja sädeme tekitamiseks ei ole eraldi andurit vaja, võimalus ka esivalgustusele.

Ma ei hakanud seekord lehte emakeelseks tõlkima, kuid püüan lühidalt kirjeldada, mis moodi see asjapulk mul vastavalt juhisele tööle hakkas.

1) Esmalt tuli vaadata omale d6 sisese süütemähisega magneeto (primaarmähis 183 keerdu, sekundaarmähis 8000 keerdu) ja joota selle kõrgepinge väljaviigu külge juhe. Katsin kogu mähise uesti isoleeriga, et juhe paigal püsiks
2) Seejärel tuli eemaldada magnet koos simmerlingiga. Simmerlingile tuli puurida uued augud, et staatorit ülespoole "upitada".
(Joonis: http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/47101175)
3) Peale aukude puurimist tuli lihvida veidi staatori ja simmeri enda paremat ülemist nurkam, et nad tagasi mahuksid. Vajalik oli ka uue nelja auguga kartongtihendi tegemine simmeri ja karteriseina vahele. Magnet tuli panna peale teistpidi, et N-poolus jääks 4 mm enne ÜSS püsti.

Joonis: [Pilt: 1-webbig.jpg]

4) Tegin valmis kommutaatori
Pilt: http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/47101173
Valgekarbi: http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/47101171

5) Kui kommutaator oli vamis, algasid esimesed katsetused. Algul ei tahtnud masin tööle minna. Otsisin põhjust. Selgus, et säde tekib hoopis 3-4 mm enne alumist seisu. Põhjuseks oli magnetpooluste vastupidine asetus. Ei jäänud muud üle, kui staator teistpidi peale panna. Tekkis jama, sest ta ei tahtnud õieti ära mahtuda. Probleemi lahendamiseks võtsin mähisel isolatsiooni õhemaks (asemele panin õhukese toidukile ja selle peale kihi niiti, mis sai ka lakiga läbi immutatud.

6) Tulemus oli siis selline. http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/47101177

Kuna praeguseks pole ma veel esituld külge ühendanud, pole projekt pole veel päris lõpuni viidud.
Ainus asi, mis ma tähele panin on on see, et säde ei teki enam nii madalatel pööretel, kui klassikalise kontaktsüütega. Põhjuseks ilmselt suurem voolutarve.
Igal juhul leidsin ma hea skeemi, mis ei sisalda aeganõudvat mähkimistööd. Skeem pidavat lubama kuni 10 000 RPM, iseasi ka võrrimootor seda välja kannatab.

Küsimused oodatud.
Vasta
#2

Sain siiski enamvähem õiged asjad, eks näha kas toimivad.
Vasta
#3

Kondekate mahtuvus on ju öeldud, C1 on 3,3 uF ja C2 68 nF.
33 nF kondekas C1 asemele muidugi ei sobi, parem ühenda kolm 1uF kondekat paralleelselt.
Dioodi KD521 asemele võib panna ka mõne suvalise, peaasi, et parameetrid oleksid ligilähedased. Ise kahjuks ei mäleta täpselt, mis isendi ma panin.
Takistite puhul kasutasin ma igaks juhuks 1/2W, kuna süsteem paikneb kinnises karbis ja võib hakata kuumenema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne