Mitte auto-moto e. minu kaater
#1

Ahoi!

Ma olen ikka siin seal netis ringi kolanud, et kas leidub minusugusele algajale, isenokitsejale meremehele ka foorumit aga siiani pole sellise otsa komistanud.
Seega andke tõsi auto-moto fännid andeks, et oma mereteemaga siia trügin. Aga läbielatu (meeldiv) on selline mida kohe tahaks jagada. Seega alustan algusest.

Paar aastat tagasi kuulsin kolleegilt, et Turbas seisab üksikuna üks kaater ja otsib endale p(m)eremeest.
Peale pikka ostingud, telefonikõnesid, kokkuleppimisi jne sai k.a. kevadel asi niikaugele, et vedasin paadi Lohusallu. Ikkagi merele lähemale.
Sedasi sai ta endle uue kodu.
Puupaat, mis on plastikusse valatud ning kajut on peale ehitatud.
Tean, et alul oli paadi kodusadamaks TORI (Saaremaal)
aga miks ta mandrile toodi, veel ei tea, usun, et see kunagi selgub.
Kuna eelsõitja oli miskipärast maha võtnud mootori,
kuuri alla tõstunud põhjalauad, aerud, veepumba ja veel mõned jupid asusin neid kokku korjama ja paati ehitama.
Mahatõstetud mootori leidsin Saaremaalt üles (muidu komplektne aga keegi oli karbussi pihta pannud, peavalu missugune)
Mootor sai transporditud paadijuurde.
Mootoriks on L6. Pika otsimise, sobitamise ja ma ei tea veel mille tulemusena leidsin sobivaks karbussiks vana vene tõstuki ZID karbussi. Igatahes funkab!
(veel peaks sobima, miskid tsikli, lintraktori karbussid)
Pikka aega mõtlesin, kuidas toimub jahutus, radikat pole aga mingid veetorud on.
(originaalis on radikas)
Selle härra käest, kes paadi ehitas enam küsida ei saa.
Küll aga oli tema sõber lahkelt nõus aitama, meenutama.
Nemad olid omal ajal teinud veevõtu \"51\" õlipumbast.
Seega merevesi läbi mootori. Sarnase teoga sain siis minagi hakkama.
Nüüd mil paat enam vähem komplektne võis proovida kas ka veet peab.
Kolm-neli tundi pusimist ja paat oli vees!
Ning tegin esimese argliku sõidu slipi juurest kai äärde.
Mind ei häirinud üldse, et mootor teeb kõva müra, sumps laseb läbi (suitsu kajutisse) vaid olin üüratult õnnelik esimeste läbitud miilide üle!
Öösel magasin halvasti, kas sõlmed said korralikult kinni, ega paat vägapalju vett sisse lase jne jne jne.
Aga hirm oli asjata. Sõlmed pidasid ja no mis paat see on kui tilkagi vett põhjas ole.
Järgmise asjana timmisin karbussi ja nikerdasin gaasihoovastiku remontisin sumpsi.

Igatahes olen teinud nüüd juba ka suuremaid ja suuremaid tiire.
(täitus ka unistus, vaadata merelt/kaatrist neid inimesi Türisalu pangal, kes merel sõitvaid paate vaatavad)
Seilanud väiksema ja suurema lainega.

Sel suvel palju sõita ei saanud, küll aga õppisime kaatriga teineteist tundma. Talvel tahaks ümber ehitada kajuti, välja vahetada mädanenud lauad, paranda ja parendada paati.
Eks näis kas see plaan ka õnnestub, loodan vähemalt, et siis järgmisel aastal kohe hooaja alguses sõitma saada ja lähedal asuvaid saari (Naisaar, Pakri\'d) külastada.

Henry
algaja meremees

p.s. Kui seda pikka ja lohisevat teksti juhtub lugema hea inimene kes aitas mul paadi niikaugele saada kui ta hetkel on siis ütlen sulle SUUR TÄNU!
H
Cool

sai vist kõik öeldud
Vasta
#2

Kõva sõna. Arvan et selline teema täitsa õiges kohas. Olen ise ka igasugu kaatreid unistava pilguga vaadanud. Senini on jäänud elukoha valiku ja ajanappuse tõttu asi pooleli.

Tekkis ainult küsimus, kuidas sul paberimajandus korraldatud on?
Et siis paadil kui ka endal?
Vasta
#3

tubli tegu!

ise imestan, et eestlased pole tänini soomlastest eeskuju võtnud (et pea igas peres paat) - ok, neil küll (graniit-)saari enam kui meil (järvi kah); samas on meilgi saari-laide \"jalaga segada\" (lätakatel vaesekestel pole ühtki - oleks võinud ikka midagi neile anda (krt, ei mäletagi, mida nad tahtsid).

hiljuti käis \"Postimehest\" läbi lugu Paldiskis ehitatavatest paatidest. Sääl oli kirjas, et Eestis vaja \"sõiduki\" juhtimiseks luba (erinevalt Soomest).

kui paadi kallal suuremaks tegemiseks läheb, võiks ju \"talgud\" korraldada? Tegemist ju sellise asjaga, kus leiaks igaühele tegevust! Samas vist korralikud värvid-materjalid vist suht kallid?
PS! kas kusagilt saaks merepoide värvimiseks kasutatavat värvi (hää...)?

teet,
huviline

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

ma arvan, et siin foorumis võib küll muust tehnikast juttu teha (liikme kaater, lennuk või ma ei tea mis asi) a see on mu arvamus.

oled sa juba paadi kiirust ka mõõtnud? palju see sul kütet võtab? (tunnis nt)
ise olen paar korda kokku puutunud ühe pisikese lesta-traaliga Toungue kujutan ette su mõnu merel möllata. kui korra ikka maitse suhu saab, siis enam loobuda ei taha ...

P.S ja eriliselt mõnna tunne on veel mööda mingit jõge üles uhada. ntx ideaalne oleks peipsil seilata (jälgi madalikke Smile) ja siis hiljem tartu alla ja miks mitte ka võrtsjärve välja seilata -> su laevukesega peaks see võimalik olema (ja võrtsjärvest veel edasi väiksesse emajõkke jne) ja kevadise suurvee ajal peaks saama ka üle tänassilma pärnu jõkke sõita!!!!

merekaru meil siin foorumis Cool

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#5

Tänassilma jõe plaanid võib ära unustada. Seal on isegi kummipaadiga tõsist tegemist kevadise suurvee ajal, et edasi pääseda. Jõgi on liiga kinni kasvanud.

Asp
local
Vasta
#6

Mul hää meel, et teema sooja vastuvõtu leidis.
Vastuseks mõnele küsimusele:
Enda paberimajandus on korraldatud nii:
http://www.vta.ee/atp/index.html?id=538
vaata > Kaatrijuht
Mina tegin oma tunnistuse kursustel
Eesti Mereakadeemias
http://www.emara.ee/
Muud paadijuhi/kaatrijuhi k[simustele leiab vastuse siit:
http://www.vta.ee/atp/index.html?id=352

Ka meil ei nõuta iga alusega sõitmiseks pabereid. See sõltub, pikkuses, mootori võimusest jne.
Seda kuidas soomes asi korraldatud, ma ei tea. Pole käind!

Talgute tegemise vastu pole mul midagi, ideed kuluvad majaks ära, ise küsimus on, KUS kohas (lugege angaari postitusi ka)

Kiirust proovisin eile.
Minu praeguse popsutamisega kusagil 4 sõlme (väga laias laastus 7 km/h), Usun, et kui asi tip top jookseb ka enam.
Kütte kohta ei oska öelda. Tundub, et ökonoomne.
Mul on mingi 10L paak. Peale erinevaid s]idu ja kohapealseid popsutamisi pole ma veel kütet juurde valanud ja vähenemise märke veel pole.

Kuna paadi sain nö sõiduvalmis hiljaaegu, siis mis salata, ülevaatus on tegemata Sad

Selle paadi transport mööda maismaad on hirmus k*pp. Ei tasu vaeva ära!

Lugupidamisega

Henry
varsti teeme siia oma teema alaliigi

Cool

sai vist kõik öeldud
Vasta
#7

Edu edaspidiseks Big Grin
Vasta
#8

Jah, sinu laevukese pilte vaadates tekib kadedus ja unistus, et ka endale siukse saaks. Enda kogemused piirduvad vaid veneaegse mootorpaadiga, mille mootor ja kere üllatavalt hästi vastupidanud on.

Edu!
North - siukse keretüübiga laevukesse fänn.

A üks küsimus ka targematele - kas vanematel paaditüüpidel (nagu Henryl) on mingi nimetus või tähis ka.
Vasta
#9

Minu paadi kogemused piirduvad tuttava omaga. Nimelt ehitasid paar sõpra endale väikse paadi. Kannatas teine igati mööda vett liikuda, aga mootor, mida kasutati paadi edasi tõukamiseks oli toreWink Nime kahjuks enam ei mäleta, aga tegu oli mingi lääne päritolu V2-ga. Nüüd mainin ka paadi suuruse - max kaks inimest. Tõeliselt lõbus oli ikkagi üksi. Gaasi põhja keerates liikus asi esi ots tõsiselt püsti ja adrenaliin oli garanteeritud:rull Maismaal ei tundu ükski kiirus sellega võreldav. Võib julgelt öelda, et mootor käis paadist üle. Ning ega kalad, kajakad ja teised paadimehedki eriliselt vaimustunud polnud.
Nüüdseks on antud paat kahjuks lõpu leidnud. Paadis ikkagi halb olla, kui jalad märjad. :lol
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: usku
ma arvan, et siin foorumis võib küll muust tehnikast juttu teha (liikme kaater, lennuk või ma ei tea mis asi) a see on mu arvamus.

Arvan sama Smile Cool
Vasta
#11

Lihtsalt infoks, kel huvi võib jälgida
Kipperi foorumit

sai vist kõik öeldud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne