19-10-2010, 16:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-12-2010, 18:43 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Täna sai suurest igavusest veel ühte mootorit näpitud ja läks teine kogemata käima.
http://www.youtube.com/watch?v=fA5nUDsq-dk
http://www.youtube.com/watch?v=D7XD-evhGX8
See on siis vesijahutusega kahesilindriline neljataktine bensiinimootor Le Roi. Valmistatud Ameerkamaal Milwaukee linnas Le Roi Company-s ilmselt eelmise sajandi 30-ndel aastatel. Väntvõll käib justkui valepidi ringi ja sellega oli alguses igavene tegu - üritasin mootorit käima panna ja ei tahtnud sugugi minna. Topkaga (vanemad spetsialistid teavad, mis on "topka") aga lõi õhupuhastist igavese tahmalondi välja. Tekkis mõte , et äkki sellel viguril käib vänt teistpidi ringi.
Kui ma selle mootori sain, siis mootor oli laiali , puudus üks rihmaratas ja käivitusvänt koos käbiga. Need käisid nukkvõlli pikenduse otsa. Rihmaratast ei ole veel jõudnud teha aga käbi tegin kohe. Ja tegin nii, nagu tavaliselt käib. Aga kuna käivitamisel esines igasugu anomaaliaid, siis hakkasin asja uurima ja selguski, et vänt käib tagurpidi. Selleks ajaks olin ma muidugi juba magneetole vastupäeva käiva käivituskiirendi ehitanud ja uue kontaktiplaadi samuti. Õnneks olid ka vanad alles. No see mootor oli müüjal lahti võetud ja magneeto oli puhta puru, eks seetõttu läkski niikaua aega, enne kui õiged otsad leidsin.
http://www.youtube.com/watch?v=fA5nUDsq-dk
http://www.youtube.com/watch?v=D7XD-evhGX8
See on siis vesijahutusega kahesilindriline neljataktine bensiinimootor Le Roi. Valmistatud Ameerkamaal Milwaukee linnas Le Roi Company-s ilmselt eelmise sajandi 30-ndel aastatel. Väntvõll käib justkui valepidi ringi ja sellega oli alguses igavene tegu - üritasin mootorit käima panna ja ei tahtnud sugugi minna. Topkaga (vanemad spetsialistid teavad, mis on "topka") aga lõi õhupuhastist igavese tahmalondi välja. Tekkis mõte , et äkki sellel viguril käib vänt teistpidi ringi.
Kui ma selle mootori sain, siis mootor oli laiali , puudus üks rihmaratas ja käivitusvänt koos käbiga. Need käisid nukkvõlli pikenduse otsa. Rihmaratast ei ole veel jõudnud teha aga käbi tegin kohe. Ja tegin nii, nagu tavaliselt käib. Aga kuna käivitamisel esines igasugu anomaaliaid, siis hakkasin asja uurima ja selguski, et vänt käib tagurpidi. Selleks ajaks olin ma muidugi juba magneetole vastupäeva käiva käivituskiirendi ehitanud ja uue kontaktiplaadi samuti. Õnneks olid ka vanad alles. No see mootor oli müüjal lahti võetud ja magneeto oli puhta puru, eks seetõttu läkski niikaua aega, enne kui õiged otsad leidsin.