24-10-2010, 21:23 PM
Seoses statsionaaride ehitamisega (remontimisega) olen saanud teada igasugu huvitavaid asju. Ja olen saanud teada, et ma igasugu huvitavatest asjadest mitte midagi ei tea.
No teadsin siis eelnevalt , et on 2-taktilised ja 4-taktilised mootorid. Aga nüüd avastasin , et on veel "hit and miss engine". Eemalt vaadates näeb see siis välja nii, et kui mootor töötab , siis käib üks pauk ja seejärel teeb väntvõll mitu tiiru lihtsalt niisama suurest rõõmust ja siis käib jälle pauk ja jälle vänt teeb mitu tiiru. Mõiste "pauk ja postivahe" saab selles valguses hoopis teise tähenduse. Ei ole kusagilt leidnud selle mootori tööpõhimõtte kirjeldust. On see siis 2- või 4-taktiline või hoopis mingi muu süsteem? Ja eesti keeles - kuidas sellist mootorit siis nimetatakse.
Ja teine avastus on siis see, et mina kasutan sädelahendusega mootorites bensiini ja diiselkütte segusid, aga tundub , et targemad tegelased kasutavad hoopiski gaasi. Gaasi kasutamise kohta jällegi kusagilt täpsemat teavet ei leia, ainult videol on näha , et balloonist läheb voolik mootorini. Tunub , et on olemas ka algselt gaasi jaoks ehitatud mootoreid, kuid edukalt pannakse ka bensiinimootorid gaasiga tööle. Sõidu- ja veoautodel kasutatakse sellist lahendust muidugi tänapäevalgi, kuid see eeldab spetsiaalse ja mitte just väga lihtsa seadme paigaldamist. Vanadel statsionaaridel tundub seade koosnevat ainult pisikesest reduktorist ja voolikust. Kuidas on see võimalik ja kuidas see süsteem täpselt töötab?
Kui keegi oskab nendele küsimustele vastata, siis olen huvitatud!!!
No teadsin siis eelnevalt , et on 2-taktilised ja 4-taktilised mootorid. Aga nüüd avastasin , et on veel "hit and miss engine". Eemalt vaadates näeb see siis välja nii, et kui mootor töötab , siis käib üks pauk ja seejärel teeb väntvõll mitu tiiru lihtsalt niisama suurest rõõmust ja siis käib jälle pauk ja jälle vänt teeb mitu tiiru. Mõiste "pauk ja postivahe" saab selles valguses hoopis teise tähenduse. Ei ole kusagilt leidnud selle mootori tööpõhimõtte kirjeldust. On see siis 2- või 4-taktiline või hoopis mingi muu süsteem? Ja eesti keeles - kuidas sellist mootorit siis nimetatakse.
Ja teine avastus on siis see, et mina kasutan sädelahendusega mootorites bensiini ja diiselkütte segusid, aga tundub , et targemad tegelased kasutavad hoopiski gaasi. Gaasi kasutamise kohta jällegi kusagilt täpsemat teavet ei leia, ainult videol on näha , et balloonist läheb voolik mootorini. Tunub , et on olemas ka algselt gaasi jaoks ehitatud mootoreid, kuid edukalt pannakse ka bensiinimootorid gaasiga tööle. Sõidu- ja veoautodel kasutatakse sellist lahendust muidugi tänapäevalgi, kuid see eeldab spetsiaalse ja mitte just väga lihtsa seadme paigaldamist. Vanadel statsionaaridel tundub seade koosnevat ainult pisikesest reduktorist ja voolikust. Kuidas on see võimalik ja kuidas see süsteem täpselt töötab?
Kui keegi oskab nendele küsimustele vastata, siis olen huvitatud!!!