11-08-2011, 08:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-08-2011, 09:10 AM ja muutjaks oli Raudpats.)
Käisin oma kolme töötava mootoriga Pärnus Monte-Carlo Ralli 100. aastapäeva tähistamisel. Mootorid töötasid ilusasti ja kõik oligi ilus. Nüüd sellest juba päris palju aega möödas , hakkasin kodus Le Roi mootorit käivitama. Ja käima ta läks, aga kohe varsti suri välja. Ja igasugu trikke sai tehtud, aga käima ei tahtnud sugugi jääda. Lähemal uurimisel selgus probleemi põhjus - auk ujuki põhjas ja ujuki uppumine. Enne Pärnusse sõitu puhastasin karburaatorit ja kõik oli igati korras. Ujuk on selline ümmargune tünnike, ülevalt servast läheb plekiriba, mis kinnitub hinge külge. Kui Pärnus viimast korda mootor töötas , siis keerasin bensiinikraani kinni , mootor suri välja , kui ujukiruum sai tühjaks. Koju sõites ujuk kopsis vastu ujukiruumi põhja ja õhuke vaskplekk kulus läbi. Kui oleks tilk bensiini karburaatoris olnud, siis ilmselt ei oleks sellist jama juhtunud. Siit siis ka tarkus - tühja ujukiruumiga ei tohi mootorit transportida. Ehk on sellest teadmisest teistelegi kasu.