15-08-2011, 10:01 AM
(15-08-2011, 09:44 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Ei tea sellest õlitoosist miskit,kuid tavotitoosid peaks olemas olema. Need topiti tavotti täis ja keerati siis vindiga peale teatud aja tagant. Nii määriti väntvõlli laagreid.Ma arvan siiski, et tavotitoos sinna ei sobi mitte. Tavotitoose kasutati sellistes kohtades, mis ei kuumenenud eriti. Kuumenemisega muutub see tavott vedelaks ja jookseb ilma keeramatagi välja. Igasugu rattavõlli laagritele sobib tavotitoos hästi, ja muudele aeglaselt pöörlevatele võllidele, mis ei kuumene. Kolvile ja silindrile läheb ikka oiler. Sellel mootoril peaks oiler tilgutama õli kolvi ülemisele küljele läbi silindri seina. See peaks tagama, et kolb silindrisse kinni ei kiilu. Ja tiba eespool avaldatud fotol on vändalaagrite jaoks eraldi õlitus, vist on tavotitops. Kinnise karteri korral kasutatakse ka vända jaoks oilereid , juhul kui vända õlitus ei toimu karteris oleva õliga.