18-11-2012, 17:15 PM
Statsionaaride teema on läinud talvepuhkusele. Aga vaikselt töökojas ikka tegevus käib. Ühte vana karburaatorit remontides said head ideed otsa. Tegu on siis Deutzi elementaarkarburaatoriga, millel bensiin tuleb altpoolt peale. Nõelklapi asemel on mingi kuuli ja varda kombinatsioon. Kas on keegi sellistega kokku puutunud? Vanadel tsiklitel on ka midagi analoogset. Peale aasta pikkust leotamist õnnestus karburaatori ujukiruum avada ja stutserid lahti keerata. Ujukiruumis on ujuk. Ujukist läbi läheb varras , varda ülemine ots ulatub läbi ujukituumi kaane ja toimib uputusnupuna. Teine varda ots läheb läbi ujukiruumi põhja. Ja seal all on ainult hunnik roostet ......Mulle tundub,et varda otsas on olnud 3mm läbimõõduga teraskuul ja selle jaoks on olnud spetsiaalne pesa korpuses. Kui tasapind tõuseb, siis kuul läheb pessa ja sulgeb bensiini lisandumise. See on ainult oletus.... Karburaatori korpus on pronksist, ujukiruumi kate samuti, ujukiruumi põhjas on ilmselt rauast puks ,millest läbi käib ujuki varras. See puks tundub olema sisse pressitud (ei ole veel lahti saanud). Mõtlesin siin,et puksi saaks välja puurida ja uue teha. Kuidas aga lahendada "nõelklapp"? Ujuki varras on ka läbi roostetanud. Igavesti pikk peab teine olema (120x2mm) , sinna ehk midagi leiab. Aga mida edasi? Kas on kellelgi lähivõtet analoogsest süsteemist? Kas seal on kuul mis peab olema sobitatud spetsiaalse pesa sisse? Või teha mingi kummirõngaga lahendus?