14-05-2014, 12:17 PM
Täna siis juhtus see, et mootor läks kogemata käima. Ja tõesti juhtus see täitsa kogemata, sest lootus oli üsna kadunud ja tegin viimase katse .... Pumpa sai sätitud pikalt ja lõpuks jõudsin järeldusele, et ka nende klappidega on võimalik pump tööle saada. Hea oleks, kui saaks millegagi pumba survet mõõta ja siis vastavalt sellel ka pihustit timmida. Aga ei ole mul nii väikese skaalaga manomeetrit. No mingil hetkel igatahes tundus,et pump justkui töötab. Siis timmisin pihustit, freesisin klapile uue pesa ja katsetasin erinevate vedrudega. Midagi justkui saavutasin. Kuid mulle tundus, et pritsitava küttekoguse hulk on liiga suur. Seda saab reguleerida pumba käigu pikendamise või lühendamise teel. Aga reguleerpoldil on keere 1,5mm sammuga ja ei ole lihtne täpselt õiget kohta üles leida. Lõpuks siiski jäin enam-vähem rahule nähtuga. Ja siis saab pumba asendi muutmisega muuta natuke ka pritse-hetke. Sellega on see jama, et mootoril ei ole vahet, kumbapidi ta töötab. Ja seetõttu kui päripäeva käimise jaoks panna justkui varasemaks, siis vastupäeva käivitamisel on see süüde selgelt hiline. Ja need, kes on sellist mootorit käivitanud, need teavad, et esmalt peab mootor "tagasi lööma" ja siis saab inertsist käima veeretada. Mõnikord lööb tagasi ühtepidi, siis jälle teistpidi, ei ole lihtne .... Igatahes, katsetades erinevaid reguleeringuid sain küll mootorist mõned popsud kätte, kuid käima see vigur ei tahtnud jääda. Ja siis äkki viimasel katsel läks käima ja jäigi! Muidugi tahaks saada veel täpsemat reguleerimist, käik on ebaühtlane. Vahepeal tõstab pöördeid , siis jälle langetab. Aga tööle ma ta sain, eks remondin edasi. Video on telefoniga tehtud , üsna udune teine.
https://www.youtube.com/watch?v=nEcQSFc48uQ
https://www.youtube.com/watch?v=nEcQSFc48uQ