18-01-2015, 15:27 PM
Olen üritanud igal kevadel mõne enda jaoks uue statsionaari käima saada. Nüüd ka ilm juba kevadine, mõtlesin , et prooviks õige .... Tegelikult peaks alustama selle jutuga hästi kaugelt, nimelt Türi nimelisest kohakesest. Seal Türil elab üks mees , kellele meeldib teiste häid plaane torpedeerida. Ja talle meeldivad kõikvõimalikud Saksa tsiklite jupid. No nägi ta ükskord minu käes ühe DKW generaatorit ja enam rahu ei andnud ja nagu klassikud ütlevad : " Seda kassid ostaksid". Ikka "müü ära" ja "müü ära". Lõpuks halastasin ta peale ja müüsin generaatori talle. A siis selgus , et raha tal ei ole. Ja üleüldse on ta üks vaene mees ja parema meelega ta peaks seda generaatorit kingituseks. Lõpuks lubas ikka järelmaksuga tasuda. Nüüd oli siis juba 7-8 aastat seda järelmaksu tiksunud või siis ka mitte , aga lõpuks oli ta leidnud kusagilt vanarauaplatsilt ühe vana mootori. Ja ebaausa vahetuse tulemusena olin ma siis vägisi sunnitud selle mootori vastu võtma. No mootor muidugi hukas mis kole. Kunagi eelmise sajandi teises veerandis Ameerikas tehtud. Briggs & Stratton BP mudel, spetsiaalselt Venemaale tehtud.
https://www.youtube.com/watch?v=WxUyobmC_IQ
Uurisin seda mootorit natuke ja remontisin. Ja nii nagu teada , need Briggsi mootorid on surematud. Nii ka see. Kondekas oli surnud, selle panin uue. Karbussist võtsin konnad ja teod välja. Karteris vahetasin õli tänapäevasema vastu, kuid ka vana õli oli ilus tumekollane. Üles silindripeasse tegin käivitusklapi , uuematel käib sinna küünal ja "topkat" ei saagi panna. Ja peale paari tõmmet hakkaski tööle, karpat üritasin reguleerida , enam-vähem toimib. Pööreteregulaator isegi toimib. Sumbutaja on puudu ja veel ka mingid tuulesuunaja-plekid mootori pealt ,
Külmkäivitus - https://www.youtube.com/watch?v=y0M1rBeAP_g
ja veel üks käivitus sooja mootoriga https://www.youtube.com/watch?v=eIngEJK8X_E
https://www.youtube.com/watch?v=WxUyobmC_IQ
Uurisin seda mootorit natuke ja remontisin. Ja nii nagu teada , need Briggsi mootorid on surematud. Nii ka see. Kondekas oli surnud, selle panin uue. Karbussist võtsin konnad ja teod välja. Karteris vahetasin õli tänapäevasema vastu, kuid ka vana õli oli ilus tumekollane. Üles silindripeasse tegin käivitusklapi , uuematel käib sinna küünal ja "topkat" ei saagi panna. Ja peale paari tõmmet hakkaski tööle, karpat üritasin reguleerida , enam-vähem toimib. Pööreteregulaator isegi toimib. Sumbutaja on puudu ja veel ka mingid tuulesuunaja-plekid mootori pealt ,
Külmkäivitus - https://www.youtube.com/watch?v=y0M1rBeAP_g
ja veel üks käivitus sooja mootoriga https://www.youtube.com/watch?v=eIngEJK8X_E