02-03-2015, 13:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-03-2015, 13:45 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
(02-03-2015, 01:59 AM)pen.skar Kirjutas: Sõjaväes kuuekümnendatel küll kahetaktilisi (peale Druzba) ei kohanud. Tasakaalustus sel nii nigel, et valveta jätmisel võib vaenlase poole hüpelda.
Mina olin sõjaväes 1984-86, eesrindlikus ja eeskujulikus õppebaasis, meil oli ainult üks 4-taktiline - UD2 koos generaatoriga. Seda ei kasutatud, sest soojast peast käima ei läinud, ainult külmana esimese paari matsuga oli lootust. Ülejäänud väike- ja statsionaarmootorid olid meil kõik kahetaktilised - igas haagises 2СД koos generaatoriga, lisaks mõned veepumbad sama mootoriga ja mõned ka sarnasega, kuid natuke väiksemaga, sellel oli käivitamiseks midagi Družba starteri laadset , küljest ära võtta ei saanud. Ja paar väikest keevitusgeneraatorit oli, mootori marki ei mäleta, aga bensiin käis sinna koos õliga - järelikult kahetaktilised. Suur SAK oli volga mootoriga. NZ-s olid kastides D300 mootorid koos generaatoritega, aeg-ajalt tehti neile kontrollkäivitust. Mul küll meeles ei ole, et neil mingeid erilisi tasakaalustusprobleeme oleks olnud. Kastid olid tumedamat rohelist värvi, mootorid enamuses ka tumerohelised. Kuid oli ka paar halli ja paar hallikas-sinist. Družbade asemel olid paar Taigat, neid ei kasutatud, kuna vajadus puudus. Meie väeosas 4-taktilisi väike- ja statsionaarmootoreid millegipärast peaaegu ei olnudki.