20-08-2015, 17:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-08-2015, 20:46 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Statsionaari-mehed jälle kuhugi ära kadunud, keegi midagi ei kirjuta .... Sättisin siin viimane kuu aega ühte imevigurit, mis lähemal uurimisel osutus Caterpillar´i käivitusmootoriks. Mudel peaks vist olema D7. Oma esimeses elus on see siis olnud traktori käivitusmootor, esialgu vist Kiviõli kaevanduses enne sõda ja pärast Kukruse kaevanduses. Kuidagimoodi kanti seal see mootor maha ja üks hakkaja külamees vedas ta endale koju ning tegi statsionaariks. Huvitav on see, et rihmarattal on ka CAT detailinumber peal, käivitusmootoril ei tohiks sellist rihmaratast olla, ju siis sai kusagilt tellida. Mootor on kahe silindriga vesijahutusega neljataktiline. Väikese omapärana tuleb mainida , et 2. silindri töötakt on pool pööret peale 1. silindri töötakti , tavaliselt sellistel kahepotilistel on töötaktid jagatud võrdselt, st. peale täispööret. Magneeto ei ole originaal , aga muud jupid vist peaks olema kõik originaalid. No küünlad ja küünlajuhtmed ka ei ole õiged. Veetünni installisin ka ise, vana oli puidust ja ei pidanud enam vett. Sellist lahendust , et karburaatori põhjast saab kraaniga sisselaskekollektorisse käivitamiseks bensiini lasta , ei ole ka enne kohanud.
https://www.youtube.com/watch?v=XxQ3IuATnxs
https://www.youtube.com/watch?v=FbfVkGbWFoU
https://www.youtube.com/watch?v=XxQ3IuATnxs
https://www.youtube.com/watch?v=FbfVkGbWFoU