Statsionaarmootorid.

Kas siin skandia mootorite spetsialiste ka on? Nimelt komistasin järjekordse skandia mootori otsa mille kohta netist mitte mingit infot ei leia. Tegemist peaks olema paadi mootoriga, mudel 21KKA. 4-5hp.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta

No nii.
Lubasin kunagi Maschine No.328604 edusammudest pilte.
   
Videot kahjuks ei teinud(kaamera ei oska), aga pildipealgi on rattad liikumas. Smile

Masin nüüd siis sai tule torusse. Oli pusimist, et head popsu saada, aga juba sai päris veenev.
Esialgu on veel akusüüde. Selleks on ajutiselt külge arstitud tänapäevane kontaktipaar ja süütepool.
Originaal süüde puudub. Üks kronsa katki kuhu süüde külge käib.
Silinder on läbi puuritud ja sees on uus alumiinium kolb.
 Originaal õlitaja potsikud on ka puudu.
Karpa on natuke turgutatud originaal ja reguleerimine oli tulemusi andev peale seda, kui sisselaske klapivedru sai vähe lahjemaks pandud.
Klapid peavad üllatavalt heasti. Needki on üle kõhvitsetud.
Küünal on tänapäevane ja aretatud vana originaal küünla sisse. Originaali jäänuste järgi otsustades oli seal see lahtikäiv, aga kuna selle aeg oli tõsiselt ümber saanud, siis on originaal küünla sees tänapäevase keere. Originaal keere on sellega säilitatud.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta

Tänu ühele heale kaasfoorumlasele (pvr !) sain jälle ühe statsionaarmootori võrra rikkamaks. Aga nagu ikka, paras peavalu selle mootoriga. Suuremad detailid on justkui kõik enam-vähem olemas, kuid magneeto ja veepumba ristvõll koos kaldhammasratastega on puudu. Mõte juba liigub, kust saaks asenduse ja isegi juba leidsin, aga üks hammasratastest ei mahu ära. No see selleks. Ei ole teada , mis marki see mootor võiks olla, mingid udused numbrid on peal, nendest suurt kasu ei ole. Kahtlustan, et võib olla Venemaa toode. Kui on kellelgi infot sellise juraka kohta, siis andke teada. Mootor on suht väike, ehk kaalub 35kg , mitte rohkem oluliselt.
[Pilt: large_29671579_YStD.jpg]

Rohkem pilte siin:
http://album.ee/album/433433/50363271
Vasta

Heade inimeste kaasabil jõudsid minuni mõned Andižanets mootori tuttuued varuosad: hülss, keps, kõrgsurvepump, kolvirõngad, rull-laager, mõned saaled, kasutatud väntvõll. Mul sellist mootorit ei ole. Kui keegi taastab, siis minu käest on võimalik osi saada.
Vasta

Käisin hiljuti uitamas, kaamera napsas sellisest masinast pildi: 
[Pilt: 2b16cd0e1e28df273567fbc74d056999.jpg]


Vasta

Eilse jalgrattamuuseumi Muuseumiöö üllatuskülaline Väätsal oli töötav 1925. aasta statsionaarmootor, mis potsus meie muuseumimaja ees Muuseumiöö külastajate rõõmuks paar tundi.

[Pilt: moo_17a.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Pisukesest igavusest sai täna ühele pisikesele mootorile hääl sisse puhutud. Tegemist siis nõukaaegse paadi sisemootori SM-255-L -iga. Et kuivkäivitusel impellerile mitte liiga teha, võtsin ta üldse välja. Panin peale uue küünlajuhtme ja küünla, puhusin läbi karbussi ning START.
Ei oleks arvanudki, et nii kergelt käima kargab.
Vasta

Ostan vanale statsionaarmootori jahutussüsteemile väiksema kolb-pumba , või vahetan selle vastu, mis on pildil. Pildil olev pump on liiga suur, ei mahu ära. Kinnitus võib olla teistsugune, see ei ole probleem.
raudpats1@hot.ee
556 70 500
           
Vasta

[Pilt: download.php?fid=1533279899448&embed=1&x=a.jpg]
Järvamaal ilmus selline mootor välja, seisnud hoones sees. Hinda tehetakse 500€ esialgu. Kaalub umbes 1-1,5 tonni.  Tõsisele huvilisele võin anda müüja kontaktid
Vasta

    mingi imelik jama selle pildiga, vahepeal on ja siis jälle kaob ära. Olen enne ka pilte pannud , aga nüüd enam ei oska.
Vasta

Sain ühe magneeto ajami. Kindlasti on see Deutz statsionaarmootori oma, aga mudelit omanik enam ei mäletanud. Mootor ammu vanarauaks viidud, ainult ajam ja katkine magneeto olid alles. Magneeto leidis endale sobiva koha, aga ajam on üle. Kui on kellelgi vaja, siis andke teada, ehk saab mingit vahetust teha.

                   

raudpats1@hot.ee
55670500
Vasta

Kuna otsingud sellist massina südant ei leidnud siis on mul suur AU see sõnapaar kirja panna:

Breuer Höchst

[Pilt: IMG_20210829_140043.jpg]

Rohkem pilte leiab siit:
http://erinevadpildid.blogspot.com/2021/...t.html?m=1

Kel huvi, võib teha ka ostu-müügi pakkumisi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Ilusa ilma puhul tõstsin ühe vana statsionaari õue ja panin käima. Täiesti tundmatu asi. Esialgu oli üsna lootusetus seisus, kompressioon puudus, säde oli ebakindel, paak katki. Urmas (Teearu) vahetas klapid ja klapipesad, suured tänud! Magneetoga mässasin ise ja lõpuks leidsin üles, kuhu säde vahepeal põgenes. Karburaator on Zenith 18 RV 2, internet sellise kohta mingit infot ei anna, tõusva õhuvooluga toitesüsteem. Kui mootor oli esmase remondi läbinud ja jõudis järg paugu tegemiseni, siis selgus, et pauku teeb, aga valangutega ei lase. Selgus, et silindris on hõrendust küll, kuid karburaatorisse see ei jõua ja kuna karburaator on tõusva õhuvooluga, siis küttesegu ilma hõrenduseta kohe kuidagi silindrisse ei satu. Vea otsimine viid tõdemuseni, et kütusesiibri võll loksub oma pesas päris kõvasti  ja tõenäoliselt sinna see hõrendus kaobki. Loogiline oleks olnud teha uus võll uue mõõdu järgi. Aga see tundus liiga lihtne töö. Karburaatori korpus selles kohas, kus liigub võll on mingist pehmest kollakast vaske sisaldavast sulamist ja sai siis kasutatud korpuse deformeerimist, ei teagi, mis selle tehnoloogia õige nimi võiks olla. Igatakes haamri ja nüri torniga pinnisin korpuses olevad avad väiksemaks ja siis puurisin sobivasse mõõtu. Hõrendus igatahes tekkis ja mootor läks käima. Aga mitte kauaks. Karburaator sai küll korralikult puhastatud, kuid mingid konnad ikkagi ujusid seal endiselt ja ummistasid kanaleid. Ega päris täpselt ei tea ka, kuidas need õhud ja segud seal liikuma peavad, seda enam, et peale kütuse tasapinna ei saa seal midagi reguleerida. Mingil hetkel said ikkagi konnad otsa ja kanalid puhtaks, mootor töötab.
   Igasugune info mootori päritolu, margi ja mudeli kohta on oodatud! Detailidel on küll detailinumbrid, kuid nende järgi otsimine tulemust ei anna. Firmamärki näha ei ole. On saabunud info, et Rootsis olla nähtud samasuguse mootoriga väga vanaaegset motoplokki, otsingud ei ole siiski tuvastanud, mis motoplokk see võiks olla.
  Pealmine kate on mul puudu, see on jahutuse jaos oluline. Mootor on muidugi õhkjahutusega, aga suhteliselt omapärase lahendusega - hoorattas olevad avad imevad läbi mootoripoolse hoorattas oleva ava õhku üle mootori silindri ja paiskavad siis sooja õhu välja. Lühiajaliselt saab ilma pealmise plekita kasutada, pikemal kasutamisel tõenäoliselt kuumeneb üle, öhuvoolud jooksevad valesti. Kui teaks, missugune see pealmine plekk välja näeb originaalis, siis ehk teeks sinna midagi sarnast asemele.
Vasta

On selgunud, et tegu ei olegi tundmatu mootoriga, prantslased tundsid ära, et see on Bernard moteurs type K2. Ka mul endal oli mõningaid kahtlusi, et see võiks olla Bernard, kuid mudelit määrata ei osanud, ei leidnud õiget üles.
Vasta

Panin veel ühe statsionaari käima. Sellest oli ka eespool natuke juttu. Sain mootori juba ammu ühe eriti toreda kaasfoorumlase käest ( pvr ), kes isegi raha ei tahtnud selle mootori eest. Üritasin mootorit korda teha ja käivitada, vahelduva eduga see ka õnnestus. Kasutasin käivitamiseks vänta, vända käbi oli hooratta küljes olemas. Ei olnud lihtne see käivitamine, lõi tagasi ja paukus, mitu korda lõi vända käest minema. Nüüd peale mitmeaastast pausi otsustasin rihmaga käivitada. Ja tulemused palju paremad. Karburaator ei ole originaal ja see on üsna kapriisne - ilma õhupuhastita ei käi ja õhupuhastiga ka mitte. Aga kummalisel kombel  õhupuhasti jaoks tehtud ajutise üleminekuga käib täitsa edukalt. Kui see voolikujupp ära võtta, siis ainult paugub ja plärtsub.
    Veepump peaks sellisel mootoril ka olema. Mul veel ei ole. Tavaliselt on vee pumpamine vanadel paadimootoritel lahendatud sõukruvi juurde viidud toruga, kust siis sõukruvi surub vee mootorisse ja äravool läheb üle parda merre tagasi. Kas ka sellel mootoril on olnud algselt selline lahendus, ei tea. Mootori karteril on veel mingi kinnituskoht, kus võis originaalis ka veepump olla. Kui on kellelgi pakkuda mingit ürgset pisikest veepumpa, mis võiks sellele mootorile sobida, siis olen huvitatud.
Vasta

   
Panin veel ühe väikese statsionaari käima. Tegemist meie piirkonnas üsna haruldase asjaga Norman T300 Mk1 . Need pisikesed bokserid ei olnud vanasti küll mingi haruldus - toodeti üle 10 000 eksemplari. Aga tänase päevani on säilinud väga vähesed. Väike mootor ja ressurss ka väike. Inglismaa toode.
 See on Norman T250 mootori edasiarendus, tootmine algas 1932. aastal. Õhkjahutusega 300 cm3 külgklappidega mootor. Tootmine kasvas 1930. aastate lõpus pidevalt ja 1938. aastaks kasutati mootorit kaitseministeeriumi (Ühendkuningriigi) ja Lennuministeeriumi (Air Ministry) ostetud generaatorites. Teise maailmasõja ajal toodeti vastavalt nendele lepingutele suuri koguseid. T300 Mk1 tootmine lõpetati 1945. aasta septembriks ja kokku toodeti enam kui 10 000 seda tüüpi mootorit. T300 Mk1 mootor arendab 2,75 hj 1800 p/min. Mootori jahutamiseks mõeldud õhuvoolu tagab hooratas, mille kodarad on paigutatud ventilaatori labadena. Mootoris kasutati Solex 26FHG karburaatorit ja BTH (British Thomson-Houston) tüüpi MC2 magnetot. Identifitseerimiseks on T300 Mk1 mootorite seerianumbrite ees tähed TE. Hilisem mudel T300 Mk2 on natuke erinev , kõige lihtsam on neil vahet teha ID-numbri järgi - Mk2 number algab tähtedega TA.
  Minu mootor on säilinud koos algse kastiga. Ainult bensiinipaak on millalgi asendatud tõenäoliselt. Tundub olema väga vähe kasutatud mootor. Väike seerianumber teeb sellest erilise harulduse.
https://www.youtube.com/watch?v=x10PYLO82a4
Vasta

Tere!
Jah, kena väike mootor! Mind küll mootorid jms tehnika eriti ei huvita, mina olen rohkem vanaasja huviline. Ja olid ka EW KV-s mingisugused sellise pisikese boxermootoriga generaatorid kasutusel, juba enne 1936 aasta uue vormi kasutuselevõttu. No ja loogeliselt võttes võisid need ka briti päritolu olla. On kusagil foorumis näidatud fotot kaitseväelastega, kes asjatavad taolise aparaadiga, üks oli saksa vfv foorumis ja sama pilt ka kusagil eesti foorumis, vb lausa samas A-M omas, ise ei suuda enam kusagilt seda fotot leida... kuigi vist ei olnud see too Normani mootor...

Jah, lihtne, pool päeva otsimist ja saan vast öösel jälle rahulikult magada, nagu mäletasingi, siis kadunud ksf! Veteran oli sellega seotud, lisaks muidu ära kadunud ksf! Oldmoped, aga see polnud antud mootor. No ei oska parandatud teemasse fotot panna, teen uue posti... aga päevalimiit ongi juba täis, sestap kustutan selle posti ja saan jällegi kolmanda päevaposti teha, lihtne  Toungue
http://foorum.vanatehnika.ee/viewtopic.php?f=57&t=1000&p=4455#p4455

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne