04-06-2023, 18:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-06-2023, 18:44 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
Panin veel ühe statsionaari käima. Sellest oli ka eespool natuke juttu. Sain mootori juba ammu ühe eriti toreda kaasfoorumlase käest ( pvr ), kes isegi raha ei tahtnud selle mootori eest. Üritasin mootorit korda teha ja käivitada, vahelduva eduga see ka õnnestus. Kasutasin käivitamiseks vänta, vända käbi oli hooratta küljes olemas. Ei olnud lihtne see käivitamine, lõi tagasi ja paukus, mitu korda lõi vända käest minema. Nüüd peale mitmeaastast pausi otsustasin rihmaga käivitada. Ja tulemused palju paremad. Karburaator ei ole originaal ja see on üsna kapriisne - ilma õhupuhastita ei käi ja õhupuhastiga ka mitte. Aga kummalisel kombel õhupuhasti jaoks tehtud ajutise üleminekuga käib täitsa edukalt. Kui see voolikujupp ära võtta, siis ainult paugub ja plärtsub.
Veepump peaks sellisel mootoril ka olema. Mul veel ei ole. Tavaliselt on vee pumpamine vanadel paadimootoritel lahendatud sõukruvi juurde viidud toruga, kust siis sõukruvi surub vee mootorisse ja äravool läheb üle parda merre tagasi. Kas ka sellel mootoril on olnud algselt selline lahendus, ei tea. Mootori karteril on veel mingi kinnituskoht, kus võis originaalis ka veepump olla. Kui on kellelgi pakkuda mingit ürgset pisikest veepumpa, mis võiks sellele mootorile sobida, siis olen huvitatud.