02-07-2023, 08:20 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2023, 08:22 AM ja muutjaks oli Raudpats.)
Panin veel ühe väikese statsionaari käima. Tegemist meie piirkonnas üsna haruldase asjaga Norman T300 Mk1 . Need pisikesed bokserid ei olnud vanasti küll mingi haruldus - toodeti üle 10 000 eksemplari. Aga tänase päevani on säilinud väga vähesed. Väike mootor ja ressurss ka väike. Inglismaa toode.
See on Norman T250 mootori edasiarendus, tootmine algas 1932. aastal. Õhkjahutusega 300 cm3 külgklappidega mootor. Tootmine kasvas 1930. aastate lõpus pidevalt ja 1938. aastaks kasutati mootorit kaitseministeeriumi (Ühendkuningriigi) ja Lennuministeeriumi (Air Ministry) ostetud generaatorites. Teise maailmasõja ajal toodeti vastavalt nendele lepingutele suuri koguseid. T300 Mk1 tootmine lõpetati 1945. aasta septembriks ja kokku toodeti enam kui 10 000 seda tüüpi mootorit. T300 Mk1 mootor arendab 2,75 hj 1800 p/min. Mootori jahutamiseks mõeldud õhuvoolu tagab hooratas, mille kodarad on paigutatud ventilaatori labadena. Mootoris kasutati Solex 26FHG karburaatorit ja BTH (British Thomson-Houston) tüüpi MC2 magnetot. Identifitseerimiseks on T300 Mk1 mootorite seerianumbrite ees tähed TE. Hilisem mudel T300 Mk2 on natuke erinev , kõige lihtsam on neil vahet teha ID-numbri järgi - Mk2 number algab tähtedega TA.
Minu mootor on säilinud koos algse kastiga. Ainult bensiinipaak on millalgi asendatud tõenäoliselt. Tundub olema väga vähe kasutatud mootor. Väike seerianumber teeb sellest erilise harulduse.
https://www.youtube.com/watch?v=x10PYLO82a4