Aku (+laadija) T-25 jaoks
#1

Tere!

Oleks vaja osta uus aku traktorile t-25 ja ka laadija sellele akule. Praegusel akul on peal 12V 135 Ah 420 A.
Kas oskate soovitada, mis firma akut osta ja milline on üldse saadavus?
Millist akulaadijat võiks vaadata?
Vasta
#2

Aku laadimisvool peaks olema 1/10 aku mahtuvusest, s.t. 13,5 A. Akulaadija võiks siis olla natuke võimsam, et ta üle ei kuumeneks.
Vasta
#3

Tere. Kas vana aku suutis normaalselt käivitada? 420A käivitusvoolu nats vähevõitu selle masina iga ilmaga käivitamiseks. Kui masin aastaringses kasutuses siis soovitaks 600-800A. Mahtuvus st. Ah võib isegi väiksem suurus olla. Tootjat e. kaubamärki on raske soovitada kuna need kipuvad kiiremini muutuma kui ühe normaalse aku iga. Siiski julgen soovitada nt. BOSCH-i, VARTA-t st. tootjaid mis on kestnud rohkem kui ühe aku ea.
Vasta
#4

Tolle omaaegse markeeringu alusel akut otsida pole mõtet. Pealegi on 420 A käivitusvoolu ikka pagana vähe talvele mõeldes. Eriti omaaegse starteri voolukasutusele mõeldes... Pole ime, et masinad talvel käivituda ei tahtnud.

Iga enesest lugupidav 100 Ah aku annab välja 700+ A külmkäivitusvoolu. Juba mainitud nimekamad tootjad suudavad oma parematest (kahjuks ka kallimatest) mudelitest välja võluda 900 A kanti. Varta kohta on viimasel ajal kuulda nurinat, ka minu igapäevaautol olev Varta Blue Dynamics pole käitunud just kvaliteettootja akule kohaseltSad.
See CCA (külmkäivitusvool, A) on palju olulisem diiselmootori käimasaamiseks, kui mahutavus Ah.

Kui raha pole takistuseks, siis soovitan Optima geelakut ja Tðehhi kiirekäigulist starterit. Selline kombo lööb vähegi käivituva diisli meie oludes (nii paarikümne miinuskraadiga) muretult käima.

Tõsi, kohviveskisse ei tee tuld ka see...

Akulaadija puhul tasub eemale hoida omaaegsetest kooperatiivitoodetest (need võivad olla väga head aga võivad olla ka täielik saast) ja kõige odavamatest Hiina mudelitest. Üldeiselt hakkab 500 eeguga juba saama viisakaid asju. Kui tahta käivitusabi funktsiooni, hakkavad hinnad 1500. Jälle, odavaimad on saast. Kangiseaduse eest ei pääse kuhugi...

Ise soovitan CTEKi - väike ja aeglane küll, aga pliiakude jaoks parim... Tõsi, 100Ah akut laeb mitu päeva ja käivitusabi kah pole. Aga see-eest ei tapa akut ega lase ennast maha tappa.
Vasta
#5

aga äkki helgemale tulevikule mõeldes "magnetoni" starter,sest et see käib ringi suht väikse akuga ja veab 25 mootori ilusasti käima.Sel talvel polnud ilma,mil masinat käima ei saanud
Vasta
#6

See Magneton ongi Tshehhi tootja. Voolutarve tal vanematest väiksem ei tohiks olla. Tühikäigu vool on u. 100A, sama on ka vanematel vene starteritel, ainult pöördeid arendab märgatavalt rohkem kui eelkäijad.
Vasta
#7

Tänud vastamise eest! Smile

Nüüd tekkis selline küsimus, et kas Sznajder'i akut oleks mõistlik vaadata.
Vasta
#8

Kui selle saab hea garantiiga ja kvaliteettootja akust (kelleks täna on vist ainult Bosch), oluliselt soodsamalt, siis küll.

Muidu ma pigem passiks...

Vihjeks niipalju, et praegu saab Autopartnerist Boschi S3 akusid (need pole parimad, kuid üsna head) akusid päris hea hinnaga isegi tutvusi omamata - mingi kampaania käib.

Samal ajal on mul tuttavaid, kel igasugused noname akud kestavad aastaid - mine ja võta kinni... Ilmselt on aku vastupidavus natuke ka peremehest kinni.Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne