Liivaprits
#1

Tere kaasfoorumlased.
Kas on kellegi kogemusi või mõtteid kuidas ise liivaprits valmis teha??!

Lennumasinad ja kõik muud masinad
Vasta
#2

Võtad 3 kuulkraani, mõned üleminekud, paar meetrit tugevaseinalist 12mm siseavaga voolikut, 4mm auguga seibi, gaasipallooni ja hakkad leiutama. Pildid leiad netist.


Unustasin veel lisada, et pritsimisdüüse müüakse poes komplektina.
Vasta
#3

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2855&highlight=liivaprits
Vasta
#4

Liivapritse on mitmesuguseid,nii tööpõhimõtte kui võimsuse poolest, mille määrab jälle kasutatav kompressor. Survepaagiga LP on tülikas seetõttu, et töö tuleb tihti peatada laadimiseks .

Terv. Veteran.
Vasta
#5

Netis surfates leidsin sellise pildi ühest pritsist. Mida sellisest arvata, kas selline võiks ka ise valmis teha? Või peaks midagi teisttüüpi aluseks võtma.?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#6

    Ilusaid liivapritsipilte on teisigi, kuid jutt peaks ikkagi algama kompressorist, mis sellele pritsile piisava rõhuga kestvalt õhku suudab anda. Kõigepealt tuleks ka rääkida eesmärgist, kui suurt tööd kavatsed ette võtta, kas hakkad osutama klubikaaslastele autokerede puhastamise teenust või nokitsed väikselt garaazinurgas oma tsikli kallal.

Endal kogemus selline, et suur garaazikompressor Made in USSR 5 kw mootoriga ( kompressori tootlikuse kohta andmed puuduvad, kuid kui juba 5 kw peab seda ringi ajama, siis..) toidab ära küllaltki mannetu riista, millega paras tsiklijuppe jms. puhtaks lasta. Töö toimub garaazis vastavas tõmbkapis, vägagi mugav. Kui tarvis, saab püstoli koos liivanõuga ka õue viia, et seal mõnda suuremat asja lasta.Kui pakub huvi, võin lähemalt seletada ja pilte teha.

Terv. Veteran.
Vasta
#7

Eesmärgiks oleks mul selline aparaat millega saaks ka autokere ja -detailid puhtaks lasta samuti ka veljed.
Alustaks sellest et kui suur peaks olema baloon. Rõhk vist peaks olema mingi 10 at juures või veidi vähem??

Lennumasinad ja kõik muud masinad
Vasta
#8

(15-05-2009, 13:42 PM)priit1 Kirjutas:  Alustaks sellest et kui suur peaks olema baloon. Rõhk vist peaks olema mingi 10 at juures või veidi vähem??
Alusta ikka sellest, milline on kompressor. Suure paagiga võid veidi kompenseerida nõrgemat kompressorit, lastes vahepeal paaki rõhku koguda. Töö jõudlus on eelkõige kompressori taga, nõrgemal kompressoril tuleb ülekuumenemise vältimiseks niikuinii pause teha vahepeal. Mõtle - liivapritsi võid võrrelda survepaagis oleva ca 5mm läbimõõduga auguga, kust õhk lihtsalt välja vuhiseb... ja kui kompressor rõhu kaotust kompenseerida suudab, oledki mäel.
Vasta
#9

Viimati, kui tervet autokere lasin proffidel teenusena liivaga puhastada, küsisid mehed töö eest 2500.- eeku...(see oli paar kuud tagasi, nüüd vast tänu deflatsioonile odavam...)

Odavaim liivapritsiseade koos kraanide, õhupuhasti ja düüsidega (ilma kompressorita) maksab 2600.- eeku...(sihukese sääsega tervet keret puhastades võtaks aega kuu kindlasti + tonni eest voolu ja liiva; seega kasutan seda üksikute pisidetailide (mis kahe silma vahele jäänud) soodaga laskmiseks...)

Mis see point on?
Vasta
#10

Tavalisi vabas õhus pritsimiseks mõeldud liivapritse müüakse paljudes poodides, maksab miski 300-1000 krooni ja juurde on vaja ainult ämbrit kus liiva hoida, kompressorit mis selle pritsi ära toidab ja isikukaitsevahendeid selles tolmus töötamiseks.
Poe pritsid on kuskil 3,5-5mm düüsidega ja nende õhukulu kõigub 500-800 l/min, seega kompressor peab suutma toota vähemalt nii palju kui prits tarbib. Vaevalt piisava koguse õhku tootev kompressor töötab sel juhul kogu aeg vahetpidamata, olenevalt kompressorist võib ta sellist koormust taluda või üle kuumeneda ja otsad anda. Soovitatava töö ja puhkeaja suhte saad kompressorimüüjalt. 70% tööajasuhtega kompressori puhul peaks toolikkus olema juba 1000l/min ja rohkem, et ta suudaks 70% aja sees toota piisavalt suruõhku selle pisikese pritsi tarvis.
Terve autokere puhastamine värvist ja roostest sellise väikese pritsiga võtab julgelt mitu nädalat.
Teenust osutatakse ikka oluliselt võimsamate riistadega. Ma pole ise mõõtmas käinud aga silma järgi vaadates tunduvad pritsi düüsid olema suurusjärgus 40mm, sellise pritsi õhukulu võiks olla juba kuskil 50 000l/min.

Rõhk on nagu enamusel teistelgi tööriistadel 6 bar juures, töö kiirendamiseks saab muidugi suuremat rõhku kasutada aga oht plekk kõveraks lasta on ka sellevõrra suurem.

Nagu juba eelpool öeldud, kõigepealt vaata millist kompressorit sa endale lubada saad, kõik muu on juba tühi-tähi selle kõrval.
Vasta
#11

(15-05-2009, 14:21 PM)stihl Kirjutas:  Odavaim liivapritsiseade koos kraanide, õhupuhasti ja düüsidega (ilma kompressorita) maksab 2600.- eeku...(sihukese sääsega tervet keret puhastades võtaks aega kuu kindlasti + tonni eest voolu ja liiva; seega kasutan seda üksikute pisidetailide (mis kahe silma vahele jäänud) soodaga laskmiseks...)

Mis see point on?

Minulgi see 2600 kroonine liivaprits , algus oli paljulubav . Aga lõpuks ostsin ikka keemilist värvieemaldit 1000 krooni eest 500 krooni eest korralikud terasharjad rellakale . Keemiaga ja harjaga puhastamiseks kulus 3 päeva . Pritsiga suutsin päevaga puhastada 1 tiiva . Pritsist oli muidugi kasu kohtades kus harjata ei saanud . Päris mõtetu junn ta ei ole . Aga kui kõik kulutused ja aeg kokku arvestada siis oleks mõistlikum teenust osta .
Vasta
#12

No seda ma usun et nende odavate poe lõksidega suurt lindu ei lase, sellepärast tuli väike plaan ise midagi ära teha.

Lennumasinad ja kõik muud masinad
Vasta
#13

(17-05-2009, 12:53 PM)priit1 Kirjutas:  No seda ma usun et nende odavate poe lõksidega suurt lindu ei lase, sellepärast tuli väike plaan ise midagi ära teha.
Nendel "poe põksidel" ei ole iseenesest häda midagi, konstruktsioon ongi neil elementaarselt lihtne ning ise ehitades seal juures midagi oluliselt täiustada on raske (kui, siis suurem liivamahuti). Probleem on madalas tootlikkuses.
Vasta
#14

(15-05-2009, 12:34 PM)Veteran Kirjutas:  Ilusaid liivapritsipilte on teisigi, kuid jutt peaks ikkagi algama kompressorist, mis sellele pritsile piisava rõhuga kestvalt õhku suudab anda. Kõigepealt tuleks ka rääkida eesmärgist, kui suurt tööd kavatsed ette võtta, kas hakkad osutama klubikaaslastele autokerede puhastamise teenust või nokitsed väikselt garaazinurgas oma tsikli kallal.

Endal kogemus selline, et suur garaazikompressor Made in USSR 5 kw mootoriga ( kompressori tootlikuse kohta andmed puuduvad, kuid kui juba 5 kw peab seda ringi ajama, siis..) toidab ära küllaltki mannetu riista, millega paras tsiklijuppe jms. puhtaks lasta. Töö toimub garaazis vastavas tõmbkapis, vägagi mugav. Kui tarvis, saab püstoli koos liivanõuga ka õue viia, et seal mõnda suuremat asja lasta.Kui pakub huvi, võin lähemalt seletada ja pilte teha.

Terv. Veteran.

Terv Enno.
Üks küsimus, kuidas seal kastis lastes miskit näed? Miski väga võimas proze vms sees? Teadupärast lööb tolmu nii täis, et ei näe detaili ennastki seal sees...



Vasta
#15

Eks Enno vastab ise ka, aga vaata , Joosep, sellega on selline asi, et tolmu vastu on ventilaator, ja kui on pime, siis tõesti on abi kunstlikust valgustusest, meie tingimustes on selleks tõesti mingi elektriline valguskeha !
Vasta
#16

(17-05-2009, 23:03 PM)kass Kirjutas:  Eks Enno vastab ise ka, aga vaata , Joosep, sellega on selline asi, et tolmu vastu on ventilaator, ja kui on pime, siis tõesti on abi kunstlikust valgustusest, meie tingimustes on selleks tõesti mingi elektriline valguskeha !
Ega eriti tolmuprobleemi pole, mul liigagi võimas ventilaator pööningul, tõmbab isegi liiva kaasa (see küll vent. ava kõrguse viga)
Valgustiteks 2 klaaskupliga 100W ( vene niiskusekindlad)
Teatud aja möödudes tuleb aga aknal klaas vahetada, läheb matiks.
Muidu oleks rahul kui vent ava kõrgemale ehitada ja kambri põhja kaldenurka suurendada, et kogu liiv ära variseks sõelale-raputile. Siis saaks pidevalt lasta, kuni liiv "ära kulub"
Terv. Enno.
Vasta
#17

Ostsin Luna-st püstoli koos voolikuga, aknaga kasti tegin ise. Ventilaator tolmu imemiseks peab küll olema, muidu ei näe hästi. Klaasiks tuleks valida selline klaas, mida on saada, sest see läheb mingi aja pärast matiks. Sobib näiteks mingi odavam vene traktori või autoklaas. Kompressor peab olema piisava võimsusega.
Vasta
#18

Mina kasutan tavalist aknaklaasi (3mm)

Veteran.
Vasta
#19

teemast mööda üks küsimus.kas tõrva kandis ka keegi "liivaprits pluss krunt" teeb?
Vasta
#20

Silikoos või mingi sellekõlaline haigus pidi kopsus arenema kui seda tolmu sisse hingata.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne