22-05-2009, 10:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-05-2009, 10:36 AM ja muutjaks oli Basilio.)
Sissejuhatus tuulikute maailma.
Tuulikud jagatakse laias laastus kaheks: horisontaalse ja vertikaalse võlliga. Meil on valdavalt levinud horisontaalse võlliga “propellerid”. Sisuliselt vana tuuleveski edasiarendus. Eelisteks on:
1) kõrgem kasutegur
2) elektri tootmiseks sobilikud suuremad pöörded võrreldes vertikaalse võlliga turbiiniga(edaspidi VAWT ehk Vertical Axis Wind Turbine).
Miinusteks on:
1) pikkade labade puhul laba otsa suur joonkiirus, mis tekitab müra ja tapab linde.
2) tundlik tuule suuna muutuste suhtes.
VAWT-i eelisteks on:
1) vaikne madalapöördeline turbiin, mis säästab ka linde.
2) tundetus tuule suuna muutuste suhtes. Töötab ka hoonete vahel turbulentses tuules.
3) lihtsam ehitus
Miinusteks on:
1) veidi madalam kasutegur kui propelleril
2) väikesed pöörded, kuigi on hea pöördemoment
Mõned videod:
http://www.youtube.com/watch?v=MxMD5pS3h...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fNudnI5tzf8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=f_Ct5z__Dwk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=BnSIFXTIc...re=related
Hea näide, kuidas ehitada ise generaator tuulikule või veeturbiinile: http://otherpower.com/bartmil.html
Nagu mõnes teemas juba juttu on olnud, sobib auto generaator eeskätt sisepõlemismootorile, kus on suured pöörded ja kasutegur on teisejärgulise tähtsusega.
Tuulikud jagatakse laias laastus kaheks: horisontaalse ja vertikaalse võlliga. Meil on valdavalt levinud horisontaalse võlliga “propellerid”. Sisuliselt vana tuuleveski edasiarendus. Eelisteks on:
1) kõrgem kasutegur
2) elektri tootmiseks sobilikud suuremad pöörded võrreldes vertikaalse võlliga turbiiniga(edaspidi VAWT ehk Vertical Axis Wind Turbine).
Miinusteks on:
1) pikkade labade puhul laba otsa suur joonkiirus, mis tekitab müra ja tapab linde.
2) tundlik tuule suuna muutuste suhtes.
VAWT-i eelisteks on:
1) vaikne madalapöördeline turbiin, mis säästab ka linde.
2) tundetus tuule suuna muutuste suhtes. Töötab ka hoonete vahel turbulentses tuules.
3) lihtsam ehitus
Miinusteks on:
1) veidi madalam kasutegur kui propelleril
2) väikesed pöörded, kuigi on hea pöördemoment
Mõned videod:
http://www.youtube.com/watch?v=MxMD5pS3h...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fNudnI5tzf8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=f_Ct5z__Dwk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=BnSIFXTIc...re=related
Hea näide, kuidas ehitada ise generaator tuulikule või veeturbiinile: http://otherpower.com/bartmil.html
Nagu mõnes teemas juba juttu on olnud, sobib auto generaator eeskätt sisepõlemismootorile, kus on suured pöörded ja kasutegur on teisejärgulise tähtsusega.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.