16-02-2013, 01:46 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2013, 01:50 AM ja muutjaks oli karvik.)
Olen proovinud ühe lahendusena panna poes müüa olevad laagrid koos pukiga masti külge mingi X vahega. Võll sisse ja Toimis kenasti ja kuna tuulik oli väike siis piisas miskitest pukkidest mis maksid umbes 6€ tk. Laages oli vist 203.
Teise variandina panin samad laagrid tuuliku enda külge ja võll seisis paigal. Kuna võll ei ole päris sirge siis see tähendab seda, et laagri puki ujuv osa koguaeg kaasa nökerdab liikuda ja kui niiskus ja peale seda külm vahele poeb siis tähendab kohe mitte isekäivitust, sest laager ei saa ujuda ja poob kinni. Tegemist siis tõste tüüpi tuulikuga millel ei ole käivitumiseks erilist jõuvaru.
Kolmas varjant on praegu pooleli ja kasutusel on opel astra tagaratta rumm. Käib teine poltidega küljest ja piisava jooksuga kui natuke tihendi vahele ka määret ajada. Astra laagripukk on kuullaagril mis mind natuke ahvatles. Tobe on see, et laagrit vahetada eraldi ei saa aga samas terve puki vahetus ka midagi keerulist ei ole ja lammarist saab neid 15€ tk.
Kõik on väikese mõõdulised tuulikud jäädes alla 1,3m2.
Suurema puhul kasutaks ilmselt seda esimest varianti. Saab kasutada jämedaid võlle ja suuri laagreid. Laagrite kuludes ei mõjuta tekkinud lõtk niipalju kui väikse vahega pandud laagrid.
Viimasel tundub lihtsalt kuidagi kidur see väike laagri vahe ja suur jõuõlg. Kuigi kui mõelda täiskoormatud auto külglibisemises olles ja selle laagri koormust siis ei olegi nii hull olukord aga auto läbisõit on oluliselt väiksem(vähemalt minul) kui tuuliku. Seega on varu alati hea arvestada.
Teise variandina panin samad laagrid tuuliku enda külge ja võll seisis paigal. Kuna võll ei ole päris sirge siis see tähendab seda, et laagri puki ujuv osa koguaeg kaasa nökerdab liikuda ja kui niiskus ja peale seda külm vahele poeb siis tähendab kohe mitte isekäivitust, sest laager ei saa ujuda ja poob kinni. Tegemist siis tõste tüüpi tuulikuga millel ei ole käivitumiseks erilist jõuvaru.
Kolmas varjant on praegu pooleli ja kasutusel on opel astra tagaratta rumm. Käib teine poltidega küljest ja piisava jooksuga kui natuke tihendi vahele ka määret ajada. Astra laagripukk on kuullaagril mis mind natuke ahvatles. Tobe on see, et laagrit vahetada eraldi ei saa aga samas terve puki vahetus ka midagi keerulist ei ole ja lammarist saab neid 15€ tk.
Kõik on väikese mõõdulised tuulikud jäädes alla 1,3m2.
Suurema puhul kasutaks ilmselt seda esimest varianti. Saab kasutada jämedaid võlle ja suuri laagreid. Laagrite kuludes ei mõjuta tekkinud lõtk niipalju kui väikse vahega pandud laagrid.
Viimasel tundub lihtsalt kuidagi kidur see väike laagri vahe ja suur jõuõlg. Kuigi kui mõelda täiskoormatud auto külglibisemises olles ja selle laagri koormust siis ei olegi nii hull olukord aga auto läbisõit on oluliselt väiksem(vähemalt minul) kui tuuliku. Seega on varu alati hea arvestada.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.