18-05-2015, 01:21 AM
(17-05-2015, 12:45 PM)Power Kirjutas: Kui labad valmis vormitud, kas sa kaalud nad üle ja siis alles paigaldad ja hakkad balansseerima?
Jah. Püüan ajada võimalikult võrdseks enne kui tiiviku kokku panen. Siis vähem jubimist valmis tiivikuga. Mida ma selle ränipuidulise labaga peale hakkan, ei ole veel mõelnud, aga Seda mõtlen edasi siis kui immutus tehtud.
Kaalu saab võrdsustada keskosasse jääva osa maha lihvimisega. Suure kaaluvahega on see välistatud ja ilmselt tuleb kergematele midagi juurde lisada.
Kogu kupatuse tasakaalustamine toimub muidugi alles siis kui gene ka küljes on. Kuna ta käsitöö, siis ei pruugi gene ise taakaalus olla.
1,8m tiivikul sai osalt parema tasakaalu tulemuse juba sellega, et otsisin üles gene kõige raskema ja tiiviku kõige raskema koha ning panin nad eri suunda.
Gene raskema koha otsimine seisnes lihtsalt selles, et hakkasin kergete toksamistega gene ringi ajama ja vaatasin kus on koht kus ta kõige pikemalt saadud tõukest käis ja kus jälle käimine lühemaks hakkas jääma. Sedasi küll suurt täpsust ei saa, aga tulemus oli parem kui ilma selle tegevuseta.
Kuna gened sobivad auto ratta rummu külge, siis on ka tegelasi kes kasutavad auto ratta tasakaalustamiseks mõeldud pinke selleks. Proovisin selle järgi enne kui kettastele magnetid külge panin. Pink näitas nulli ka siis kui talle sai öeldud, et näita täpsemalt kui 5g täpsusega. Peale magnetite paigaldamist ei ole proovinud. Hoidsin neid igasugustest töökodadest võimalukult kaugel, sest magnetite külge haakunud metalli puru on suht tüütu ära nokkida. Lihtsaim lahendus oli selleks tavaline teip mille külge pudi haakus, aga tüütu oli ikka.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.