Päike, tuul ja vesi - need me sõbrad kolmekesi
(24-04-2017, 16:48 PM)Raivo Kirjutas:
(24-04-2017, 12:48 PM)Basilio Kirjutas: ... sõber sai hiljuti mõned väga vähe töötanud 12Ah UPS-i akud, ... siis peaks nendega proovi tegema.
Kaalusin ka ise sellist lahendust, kuid jõudsin lõpuks järeldusele, et selline süsteem ei ole eriti jätkusuutlik.
UPSi akusid laetakse suhteliselt väikese vooluga ja tarvitatakse väga harva. Igaöine tühjendamine tapab nad suht kiirelt.
Kui eesmärk ei ole elektrivõrgust täielik eraldumine, siis ma panustaks pigem kogu toodetava kohesele realiseerimisele, ehk siis akut ainult niipalju, et süsteem ise püsti seisaks.
Eks UPS-i aku vist ole antud juhul jah, nagu lahtine õlu vene ajal - teeb kõhu lahti küll, aga hea odav ka. On disainitud teise asja jaoks. Üks hea ksf! tegi juba pakkumise kasutatud AGM akule. Kui kaubale saame, on vast mure murtud.
Eks ma siis püüa seda ZAPikut treenida ja elule äratada. Suvi tulemas ja kanuu jaoks väike 18lbs päravurr olemas. Eelmisel aastal sai vana 80Ah autoakuga sõidetud, mis 2,0 diislit enam käima panna ei suutnud. Aega ei võtnud, aga vaat et tunni ligi tuli sõitu ära.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
Poetan tasakesi ka oma sõna siia tähtsa kõne vahele, et olen 2 aastat oma GAZ tõstukeid käivitanud laevadelt maha kirjutatud sügavtühjenevate akudega nii talvel, kui suvel ja vibratsioon on ka ju vene autol korralik.  väsimuse märke pole näinud, kid laevalt kirjutatakse maha aja möödudes (avariitoide jne)   Kuna akusi liigub pidevalt, siis peaks vast kah paneelide usku ennast pöörama ja Elektrilevi saatma pimedasse auku

Parimat    h2rra
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
(24-04-2017, 19:10 PM)Provoker23 Kirjutas: selline hunnik ootab kaalule minemist Tartus. 2 pealmist on mõõdetud ning jääk vastavalt 59Ah ja 62Ah. Kas ma peale testi nad ka täis laadisin, ei suuda hetkel meenutada.

Sellisest kärakatest võiks ühe 48V paki kokku teha küll omale, aga peab suve poole vaatama, siis paiknen tartule lähemal ja leian rohkem võimalusi ka järele tulla. Üks aku peaks midagi 37 kilo kanti olema.
Vasta
homme on juurde tulemas 4x 6V 180Ah akut, aga need on omadega õhtal. 3h tööajast suudab masinat vedada ainult pool tundi. Pole veel kuulnud, et neid kinniseid akusi kuidagi remontida või paremaks teha kannataks. Kui keegi teab, siis oleksin täitsa nõus katsetama.
Vasta
Vaatasin eile jõge mis voolab vaid 30 m kaugusel majast ja hakkas kaju sellest energiast mis vabalt mere poole triivis. Kui oleks vaid väikese voolukiiruse jaoks mingi turbiin. Kevad, suvi, sügis - soe vesi ja kui vaja natuke kütet tasuta käes. OK lepiks ka ainult majapidamises vajaliku sooja veega. Jääbki vist unistuseks, sellist turbiini mis sobib aeglasesse veevoolu ja mis piisavalt väike, et mahuks paadisilla alla, või siis kuidagi niimoodi ära, et ei tekitaks keskkonnaameti probleeme pole olemas
Vasta
(11-05-2017, 14:49 PM)amatöör1 Kirjutas:  Kui oleks vaid väikese voolukiiruse jaoks mingi turbiin. 



Peidad jõepõhja. Sogases vees ei paista ehk väga väljagi.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
Selline vidinas siin Pärnu jõe peal eip paista välja, praktiliselt otseloodis kallas ja kohe ca 3m vett. Ainult antud aparaat soovib siiski kiiremat voolukiirust kui laisal Pärnu jõel laias kohas seda on
Vasta
See vee vurr peaks olema umbes 3 ruutmeetrit töötavat pinda, et anda 2mph kiiruse puhul välja 300W. Kui see 24/7 tuppa tiksub, siis on ju abiks ikka. Kas aga nii suure virbli ehitamine enda ära tasub on ise asi.
Pärnujõe lamedamas osas mis jääb paide ja türi vahele on vee kiirus kusagil 0,3-0,5m/s. 2mph on kusagil 0,9m/s. 0,4m/s veega on kolme ruuduse võimsus kusagil 30W .




Basilio aku on tänaseks käinud ümmarguselt 180 päeva. Kuna tegu on mere akuga, siis tema eluiga võiks olla kusagil 100-200 täis tsüklit.
Starteri akul on see tavaliselt kusagil 10.
Kui kasutada madalama tsükliga, siis kestaks kauem ka juba seepärast, et homme ei pruugi päikest olla ja väga tühi aku tegeleb enesehävitusega(sulfaadi tootmisega).
Väidetavalt on edasimüüja kohustatud väljastama asjakohased andmed sellist tüüpi aku kohta ja seal on vajalikud eluead kirjas. Tsükli sügavusega seonduvad pinged ja kõik muu.
Suvaline keskmine number 50% tsükli puhul on aku alumine pinge 12V.
Enamvähem hea tulemuse saab 40% tsükli puhul(aku pinge 12,1-12,2v)
Need numbrid on orjenteeruvalt plii akudel samad. Aku enda passis võiks olla täpsemad andmed kirjas.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
Huvi pärast üritasin siis eile õhtu vee voolamise kiirust mõõta, kuna oli vaikne ilm ja tuul ei seganud antud toimingut.
Sinna kuhu saaks sellise vurri paigaldada oli voolukiirus ca 0,15 m/s. See jõe pinnapealse vee kiirus, vaevalt, et sügavamal ta kiirem on. Eks oli eelnevalt jah selline soov see 300 - 400 w stabiilselt ööpäeva ringselt kätte saada, soojavee probleemi oleks ära lahendanud nii nii Märtsi alguset kuni oktoobrini, oleneb millal jää läheb millal tuleb. Ahvatlev just seepärast, et see nö stapiilne sissetulek, ei sõltu pilves ilmast ega tuule suunast. Ega jäägi muud üle kui halgude ja hakkega edasi toimetada ja vaadata kuidas need kilud ja vatid vaikselt lahe poole libisevad. Võimalus, et kaasata mõni rail poldi projektijuht, see oskaks kindlasti antud teemast ülima kasumi välja arvutada
Vasta
(12-05-2017, 09:32 AM)amatöör1 Kirjutas: Eks oli eelnevalt jah selline soov see 300 - 400 w stabiilselt ööpäeva ringselt kätte saada, soojavee probleemi oleks ära lahendanud nii nii Märtsi alguset kuni oktoobrini, 
Päikese peale ei ole mõelnud? Seda antakse jah jupiti, aga päikesekollektorit on lihtsam ehitada ja kellelgi ei ole ütlemist. Boiler peab ainult suur olema, et sooja salvestada.
Kui ainus eesmärk on vee soojendamine, siis ma elektri tootmisele väga ei rõhuks. Iseasi kui tahad ntx avariivalgustust ledidel. Siis oleks veest saadav elekter väga abiks, kuna on alati võtta. Tootlikkus võib siis olla väga väike, piisab kui hoiab mingit akut laetuna.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
(12-05-2017, 00:28 AM)karvik Kirjutas: Basilio aku on tänaseks käinud ümmarguselt 180 päeva. Kuna tegu on mere akuga, siis tema eluiga võiks olla kusagil 100-200 täis tsüklit.
Starteri akul on see tavaliselt kusagil 10.
Korralik aku peab reaalselt ikka kauem vastu. Algselt oli akupank Panasonicu püsitoiteakudest, mis laojääkidena maha kantud. Käisid ikka aastaid ja peavad praegugi voolu sees. 
On saanud ka vanu autoakusid kasutada ja kestavad aastapäevad julgesti, ilma et mahtuvus palju kahaneks.
ZAP vajus ära mõne päevaga. OK, peale esimesi tsükleid jäi mitmeks päevaks laadimata seisma, sest päikest ei olnud. Kas sulfateerumine tõesti nii kiire võib olla? Kui jah, siis on sellised akud päikeseelektri jaoks kasutud. Lugesin garantiitingimusi ja leidsin, et pole mõtet oma aega, närve ja veel raha raisata, sest raske on midagi tõestada. Tõenäoliselt jäänuks ise süüdi. Kehitatakse õlgu, et oled valesti kasutanud ja kogu lugu. Hakka siis riigi teise otsa palverännakuid tegema ja ekspertiise kinni maksma. Hangin paremad akud ja elu läheb edasi. Küll sitamüüja ise pankrotti läheb kui jamasid rohkem koguneb. Eesti on väike ja kliente pikalt huiata ei õnnestu.
Aga see on ainult minu arvamus.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
Ja just "korralik aku" Big Grin.
ZAP oleks ilmselt kauem kestnud, kui oleks vaeva näinud temaga. See, et see aku hellik on , ei kahtle. Hind neil ka ju vastav.
Starteriaku kestab ka minu tuuliku järel juba aastaid(Volvo kirjadega). On ju tänapäeva autodel pidevalt pisitarbijaid järel ja kui need akud seda ei kannataks, siis ei kestaks nad auto peal kah.
Üks puss aku oli üsna uus kui sain(auto jäeti seisma ja sain sealt pealt aku omale) ja mõne kuu pärast ühendasin süsteemist välja, sest tegi selleks ajaks pigem kahju kui kasu. Pinget üle 10.8V sees ei hoidnud. Laadimisel voolu ei tahtnud. 0.2A juures oli pinge juba 14V ja peale.

Tavaline suvaline starteri aku on keskmiselt 10 täis tsükliga surnud.
Või vähemalt vanemad akud olid sellised. Kui aku enam starterit vedada ei jõua, siis ei ole ta veel täiseti tühi ja see ei ole täis tsüklina arvesse minev tühjendamine.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne