17-06-2022, 12:30 PM
(17-06-2022, 10:09 AM)Etsike Kirjutas: Selles võrrandis on väga palju muutujaid ja teada on vaid üks neist (150km).Tänud vaevaks võtmise ja vastuse eest!
Linnasõit on ilmselt valdavalt maantee ehk võib arvestada ca 17kWh/100km, jämedalt üheks linnaskäiguks vaja 25kWh energiat.
Autode laadimiskiirused ja võimekused on erinevad, aga asjade lihtsana hoidmiseks kasutame näiteks Leafi, mille pardalaadija on 6.6kW ja ühefaasiline.
Siit juba koorub lahti, et kui sul on 6.6kW päikesepark ja ühefaasiline inverter, siis õnnestuks kogu toodang autosse suunata ilma, et ülejääki tekiks. Ja sellise võimusega laadides suurusjärk 4 tundi paneelipargi makstoodanguga laadimist.
Samas selles ahelas on kaod ka, eriti DC to AC to DC moondeprotsesside tõttu. Elektriautoasid saab ka alalisvooluga laadida, kuid selleks peab omal vastav DC-DC (kiir)laadimisjaam olema.
4 tundi on igati äge, ega igapäev linnas käi. Mul oli nagu arusaam, et see aku laadimine on tohutu aeglane. Siinsamas oli paar posti tagasi tees, et ööga laeb pistikust 100 km sõitu? Kas sain millestki valesti aru ?
Kas keegi oskab öelda puusalt kui palju maksab 6kw park ( detailid) ja DC DC laadija? Veel midagi vaja ?
Kui suurele pinnale 6 kw park mahub? Mõtlen kas talumaja katusest piisab ?Maja on ca20 m pikk.Sarika pikkus oma 5...6 m . Oleks ilusasti päikese poole.
Siis veel 1 loll küsimus: kui auto aku saab täis ja võrku ühendatud pole mis siis juhtub ?