naisterahva jalgratas Eterna 1939.a.
#1

Isend on valmistatud Saksamaal 1939. aastal, täpne tehas on veel määramisel. Raaminumber on 1160037.

Sellisena, nagu ta on kujutatud järgneval 11 fotol, see "igavikuratas" minu kätte tuli. Midagi ma tema juures senini teinud ei ole peale lapiga puhastamise ja pildistamise.

Säilinud on algne värv koos kõikide nähtavate kaunistustega, kuigi laiguti üsna rikutud kujul. Säilinud on ka mingi osa galvaanikat.

Valed/puuduvad detailid on:
- esiratas, mis hetkel on all Riia tehase (Riga 20 või 26) oma;
- esiporilaua märk, mis on puudu, näha on vaid kinnitusauk;
- ketikaitse (ehk oli 1930ndate lõpu tüüpiline, toon sellise mõnelt Saksa laadalt?);
- kell (pole aimu, milline ta oli);
- rehvid (vast tüüpilised rantrehvid), praegu on all nõuka-aegsed;
- tagahelkur;
- pump;
- kleidivõrk;
- pakiraam (on Riga 20&26 oma, algselt vast puudus?).

Ülejäänu näib olevat õige.

Nüüd siis pildid:

[Pilt: eterna_1.jpg]

[Pilt: eterna_2.jpg]

[Pilt: eterna_3.jpg]

[Pilt: eterna_4.jpg]

[Pilt: eterna_5.jpg]

[Pilt: eterna_6.jpg]

[Pilt: eterna_7.jpg]

[Pilt: eterna_8.jpg]

[Pilt: eterna_9.jpg]

[Pilt: eterna_a.jpg]

[Pilt: eterna_b.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Kaevan vana teema üles ja ksf! delt kass ja tolmuahv saadud infokildude põhjal meelevaldseid järeldusi tehes pakun, et Eterna nimelised jalgrattad tulid Bielefeldi Meister tehasest. Võibolla on keegi selle ka juba kusagil kõva häälega välja öelnud aga foorumist ma seda ei leidnud. Tilmani tabelite järgi passivad foorumis kajastatud raaminumbrid ka hädapärast õigesse suurusjärku.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne