Gaz-53 sisselaske tihend.
#1

Ehk siis 2 nädala jooksul on 3 korda sisselaske tihenditega selline asi juhtunud.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/sets/765887/
Kas kuskilt oleks veel saada N.Liidu ajal tehtud tihendeid mis bensiiniga ei tursu?
Kust oleks üldisemalt võimalik Vene autodele kummist detaile saada mis kestaks aastagi?
Kas on mingit tänapäevast materjali mis oleks 3mm paks ja mida bensiin paiste
ei ajaks?
Papptihendit ei saa kasutada,sest pinnad ei istu päris ideaalselt kokku.
Kusjuures siinkandis ei julge keegi enam mootorit lahti võtta.
Kes pakub toimiva lahenduse sellele au ja kuulsus.
Vasta
#2

See ei pruugi olla bensiinist, otseselt.
See võib vabalt pihta hakata klaveri paigaldamisest.
Plokk ideaalselt rasvadest puhtaks ja kuivaks.
Tihendid samuti. Pinguta järjekorras (vt. õpikust) ja jälgi, et klaveri alt ei hakkaks tihendi ääred paistma.
Kui aluspind jääb õliseks/rasvaseks, siis hakkabki sisselaske enda vaakumiga tihendeid lutsutama.
Ning kontrolli juhtpindade tasasus ka üle, äkki on klaver kõver.
A paras mängimine on küll.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#3

Äädikahermetsi kasutamine unusta mootori koostamise juures ära.
Kui on tarvidust midagi vahelepanekuks peale määrida, siis selleks on õiged, mootori juures kasutamiseks mõeldud hermeetikud.
Ja kui nendega toimetad, siis vaata kogust kah, mis vahele läheb mitte ära määri nii lohakalt ja üleliia nagu sel pildil:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/19...95df59.jpg
Vasta
#4

Kui muidugi seal saabki enam midagi paika. Mitu korda see mootor kapitaalis käinud on? Ehk siis, mitu korda plokikaaned maha lihvitud on ja kuipalju? Kui nii siis sa ei pruugigi seal mingeid tihendeid pidama saada. Sõbral oli täpselt sama probleem mis ükspäev võtit keerates päädis väiksemat sorti plahvatusega. Peale tahmunud kapotialuse ja ümmarguseks ja õli mittepidavaks muutunud karteripõhja midagi hullemat ei juhtunud. Sealt tihendite vahelt oli ilmselt benzin siis vahekaane alla imbunud ja sealt omakorda ka ilmselt karterisse ja kui siis sädemeke sattus sisselaskesse- käis jõhvikas ära.
Vasta
#5

Sellisesse kohta ei käi silikoon. Ja äädikhappega silikoon jah teeb ise juba selle kummiga 1:0
teed pinnad lihtsalt puhtaks paned tihendid paika ja tõmbad vaikselt ühtlaselt kinni ning jääbki pidama.
Vasta
#6

Kusjuures esimene kord sai pandud täiesti kuivalt ja 2 päeva pärast oli vesi karteris.
Veekanali äär oli sisselaskesse imetud.
Teisel korral proovisin teisest poest võetud tihendit ja panin samuti täiesti kuivalt ja pidas 3 päeva.
Viimane kord sai siis pandud hermeetikuga ja viie päeva pärast oli pilt selline nagu piltidel.
Täna sain vanalt autojuhilt komplekti selliseid tihendeid kus oli riie sees ja vastavalt soovitusele sai plokikaante pind ära karestatud ja mootor kokku.
Praegu veel ei leki ja kaasi sai tõesti üksjagu maha võetud kuid praegu saadavad tihendid ei kesta ka tavalisel autol.
Igatahes tänud kaasa mõtlemast.
Vasta
#7

Sai ka see töö ette võetud, kuna süüte ja karbussi timmimisele olen kulutanud nädalaid, aga masinat korralikult käima pole ikka saanud. Lisaks oli bensukulu 43-47L/100.
Eelnevat lugedes tuleb muidugi lootusetuse tunne. Ei tahaks küll mõne päeva pärast jälle tööd ette võtta, aga sisse sai uus praegu poes müügil olev ämbliku tihend. Midagi ei karestand, lahustiga tegin pinnad puhtaks ja sai kuivalt kokku.

[Pilt: 12833415604_a00689a199_o.jpg]

Kollektorit eemaldades avanesid sellised pildid, olgu ette öeldud, et vähemalt neljal silindril oli lekkimise kohad näha (vesi veel karteris polnud).

[Pilt: 12833415454_c70d66d235_o.jpg]

[Pilt: 12833415264_c65cbe07f0_o.jpg]

[Pilt: 12833415524_cc1f81def3_o.jpg]

[Pilt: 12833415714_372a7b3fd0_o.jpg]

Eks annan teada, kuidas vastu peab...
Vasta
#8

vanale teemale täienduseks
Nitriil pidavat olema see materjal mis bensiini kannatab
http://www.kumex.ee/nbr-lehtkumm/
Vasta
#9

Olen seda bensukindat kummi toonud Biltemast ja pole veel kordagi punduma hakanud ükski tihend.
Vasta
#10

Pole paha ka enesetäienduseks lugeda seda teemat...
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36708
Sinna juba meie jõud ja vägi peale ei hakka.... Sad

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#11

Nende GAZ 53 ämblikutihenditega on pidev jebi olnud, sellest ajast peale kui olen selle automargiga tegelenud.
Pole aru saanud,miks ei võiks see tihend olla paraniit või asbest, see kummisegune tihend ei kannata mitte mingit kriitikat. Küll venivad õli ja bensiiniga välja, küll on kord augud teises kohas jne.


Vasta
#12

Sai täna ette võetud järjekordne ämblikutihendi vahetus. Tegemist siis 12tuh sõitnud Rebella mootoriga, mis enam üldse käia ei tahtnud. Kuumalt tühikäik olematu, käis ja puterdas nagu pudrupada, lisaks peksis lahja segu tõttu õhupuhastist õli kõik kapotialla laiali. Veel lekkis mootori tagant jagaja juures ämblikutihendi vahelt kõvasti õli, sooja mootoriga kohapeal käies oli natukese ajaga peopesasuurune õliloik maas.

   

Lahti võttes avanes selline vaatepilt:

   

   

   

   

   

   

Ma ei üllatunud enam, kuna eelmine mootor oli täpselt samasugune. Ainult kaks sisselaskekollet olid kuivad, ülejäänud kõik õlised.
Seega praegu poes müüdavad musta ämblikutihendit pole mõtet paigaldada, NEED EI KANNATA ÕLI!

Eino soovituste järgi panin nüüd külge Eesti viimase punase tihendi (kui keegi teab, kus müüakse, andke teada!). Pidavat olema rallymeeste soovitus. Näis kas see jääb pidama...

   
Vasta
#13

Ämblikutihendi vahetus nr 3.

Vaevalt 500km sõidetud, kui tuli asi jälle käsile võtta.
Mahlad segi polnud, kuid mootor üldse enam käia ei tahtnud. Segu lahja, õlitas küünlaid.

Mootorit järjekordselt laiali võttes avanes selline pilt:

   

   

   

Nüüd panin sisse veneaegse tihendi. Õnnestus ühest garaazimüügist neid mõned komplektid muretseda.
See küll veidi "õrnema" ehitusega, aga loodan siiralt, et see vähemalt kannatab õli.

   

   

Aga punane tihend samuti siis täielik saast! Täiesti pehmeks ja paksuks pundunud! ÄRGE PANGE SEDA OMA GAZ 53 MOOTORISSE!
Vasta
#14

Mul mingid tihendid vedelevad, pärit ajast mil raha oli viisnurgaga. Kui head nad on ei tea.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

Pole mina veel 53 kohand, millel ei peaks pidevalt selle trastand ämblikutihendamisega tegelema. Kui nüüd mälu ei peta, siis pidigi asjad paroniidist tegema ja õige silikooniga täiendavalt liimima. Samas oleks korrektsem see mootorilaadne toode kokkuostu tirida või kohvilauaks moondada - maailmas leidub ka töötama mõeldud veekaheksaid. Näiteks selliseid, millel ei pea jahutusvedelikku läbi ämbliku pumpama jne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#16

Minu arust 53 mootori probleem hakkab juba selle ehitusest.
Aga,et mitte päris maha teha seda mootorit siis mina teeksin tõesti paraniit tihendi sinna. Silikooni unustaksin ära,kuna see mõjub seal vahel samamoodi nagu see kummitihend.
Pigem juba paksem paraniit või kahekordne tihend ja vahele grafiit määre.


Vasta
#17

Ma kahtlustan,et praegu müüdav bensiin on nihuke kemüüse,et ükski kummitihend ellu ei jää. No nuusutage ise tanklas.......Big Grin
Kavalam on tõesti mingist muust materjalist need tihendid teha. Tasub katsetada.
Vasta
#18

Ka mul oli mossega kogemusi,kus tänapäeva bensiin suutsis nii Nõkogude liidu aegsed,kui moodsad kummi tihendid ära lahustada.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne