zil 130 kolbkompressorist teha koju kompressor
#41

(29-11-2009, 20:09 PM)metsakohin Kirjutas:  Vaata, sellel lüliti kõrval oleval karbil on nool, selle suund pean olema ülesse poole. See on ühefaasilise asünkroonmootori käivitusrelee, mis ühendab käivitamiseks teise mähise vooluringi. Vales asendis ei lülita relee teist mähist välja ning see kuumeneb üle. Igasugusele kompressorile on 0,6kW liialt vähe, kõlbab vast käiale, väiksemad puidu treipingid on ka sellisega. Vene päritolu ühefaasilisi üle 1,2kW ei ole näinud.

Kondensaatorita ikkagi hakkama ei saa
Vasta
#42

käisin proovimas.
moto laua peal ,midagi külge pole ühendatud.
lülitussysteem laua peal püsti nii nagu olema peab.
Kui käima lülitan siis tõmbab laes pirni suht tumedaks ja mootor käivitus,teeb mõned tiirud ja siis undab ja kõik.
nats ootamist ja saab kõik uuesti teha.
Vasta
#43

On ka olemas selline aparaat, kellegi asjaliku külasepa valmistatud. Märkimist väärib iseehitatud õlipump, aga seda lammutanud ei ole ja selle sisemuse kohta rääkida ei oska (arvatavasti mingile õlipumbale väiksem korpus ehitatud). Õlirõhk püsib töötamisel 3At juures. Kasutan seda harva, sellest ka puuduv õhufilter.

[Pilt: 20091129_2319.JPG]
[Pilt: 20091129_2322.JPG]
Vasta
#44

(29-11-2009, 21:26 PM)ultra Kirjutas:  käisin proovimas.
moto laua peal ,midagi külge pole ühendatud.
lülitussysteem laua peal püsti nii nagu olema peab.
Kui käima lülitan siis tõmbab laes pirni suht tumedaks ja mootor käivitus,teeb mõned tiirud ja siis undab ja kõik.
nats ootamist ja saab kõik uuesti teha.

Pakun, et mähises on lühiskeerud, vanasti mähiti neid Rummu vangilaagris ringi. Nüüd ei tea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#45

Arvan sama, mis Aavu, põhimähis on lühises. Töötab ainult ergutusmähise toel.
Siin tiit arvas midagi kondekast. Ei ole nii, et topelt ikka parem, kui ühe kaupa. Asi sõltub natuke mootorist ka . Näiteks vanad vene pesumasinad olid kondekaga, vähe uuemad aga releega, ei mingit dubleerimist.
Otsi kusagilt natuke võimsam, lääne (ilmselt ikka hiina) omasid on ka 2kW olemas. Veel võimalus: pane kommutaator mootor (harjadega), suure relaka oma on kindlasti võimsam praegusest.

Jõu edaspidiseks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#46

Hüdrofoori 0.95 kw suht kiire 1600p/min mootor jääb lahjaks zili kompressori ringi vedamisel kui otse võllid kokku panna vahetykiga?

Selline küsimus oleks olnud
Vasta
#47

(03-12-2009, 13:35 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Hüdrofoori 0.95 kw suht kiire 1600p/min mootor jääb lahjaks zili kompressori ringi vedamisel kui otse võllid kokku panna vahetykiga?

Selline küsimus oleks olnud

Hea küsimus. Kas hüdrofoor on nn. veeautomaat? Pole eriti asjaga kursis aga et need on ikkagi imevad pumbad, siis peaks neil olema 3000 p/min mootorid, igal juhul ei saa lühisrootoriga asünkroonmootori (kõlab uhkelt, mis?) pöörlemiskiirus 50 Hz juures olla 1600 p/min.
3000 p/min on otse kompressori võllile palju.

ULTR-ale sama jutt. Kui on 0,6 kW mootor ühefaasiline, siis peaks olema 3000 p/min, näit AOLB 32-2 vms. Pildil paistab isegi mootoril silt küljes olevat. Käivitamisega on nii, et on tõesti töömähis ja käivitusmähis, nagu targad mehed siin on kirjutanud. Käivitamiseks tuleb anda pinge mõlemile mähisele, mingi 3 sekundi pärast tuleks lisa- ehk käivitusmähiselt pinge maha võtta. Sinu skeemis peaks seda tegema see must karp ehk voolurelee, st et käivitamise alghetkel on vool suur, relee rakendub ja lülitab lisamähise järgi (mähiste teised otsad on kokku ühendatud pidevalt). Mootor võtab tuurid üles ja vool vähened, relee kontaktid avanevad (aitab ka raskusjõud, seepärast peab see must karp olema õiges asendis, nagu ka juba märgitud eelnevalt, noolega üles). Karbi sees vist ka ülekoornuse vastu bimetallkaitse, seepärast peadki veidi ootama, kuni kaitse jahtub ja tagastub ning saad oma katsetusi jätkata.

Veel - kondekad tuleksid igal juhul käivitamisele kasuks, eriti vajalikud kui on raskem käivitus (mingi koormuse all jne).

Mootoril peab tõesti üks mähis olema läbi - ilmselt töömähis ja ilmselt lausa katkestuses, lühiskeerdudega võtaks ikka pöörded üles. Hangi tester või oommeeter ja mõõda mähiste takistused ära - töömähise takistus on tüki maad väiksem kui lisamähisel. Mõõda ära ja viska minema, kui mähised vigased. Vb on mingi jama ka selle musta karbiga, aga vaevalt, töömähis peaks otse läbi pakettlüliti pinge saama ja siis näpuga hoogu andes läheks ka mootor pöördesse.

Suure relaka mootor pole ka hea valik, selle võimsus tuleb pöörete arvelt, moment on väike, läbireduktori tuleb vist mingi 4000 või midagi, ilma reduktorita seda enam, sealt ikka annab alla võtta pöördeid.
Vasta
#48

Vaata automaatpesumasina mootoreid need suht võimsad ja käivad 220v pealt,neid vedeleb ju küll ja küll prügikastide juures.
Vasta
#49

Pesumasinamootorid on päris lahjad ju.Ja neil igasugu kondekad ja muu jura vahel ennem kui üldse tööle hakkavad.

Igatahes ei tahaks teha uut kompressorit kui on mingi 3 kw vene mootor, 2 prop.ballooni, siis kui siit kopeerida miski õlitus ja jahutus ka sinna peale no lohista hiljem traktoriga seda kompressorit.

Ma tahtsin teada seda, kas hüdrofoori mootor üldse jõuab kompressorit ringi tõmmatagi või peab ka hakkama piitsaga sikutamaBig Grin

Mis asi on lühisrootor?
Vasta
#50

(04-12-2009, 14:50 PM)MägiAivar2 Kirjutas:  Mis asi on lühisrootor?

Asünkroonmootor, millel on ka mähis rootoris. Täpsemat ehitust saad siit lugeda: http://et.wikipedia.org/wiki/As%C3%BCnkroonmootor
Vasta
#51

Selline küsimus.

Kus saaks klemmikarpides olevaid klemmlaudasid, ühendusildasid?
Oleks vaja uusi

Ja kas neid eraldi kuskil keegi müüb-mõnes poes.Isiklikult ei ole selliseid näinud.

Oleks vaja klemmkarpi ennast, klemmlauda, sildasid, kokku kompl.nii 8 tk
Seibe ja mutreid on saada pronksist-vasest
Vasta
#52

Kompressor ammu juba valmis . Kuid tekkis probleem, nimelt väntvõlli simmerling tuleb otsast ära. Kuna surve karteris on ilmselt liiga suur. Sai vahetatud küll kolvi rõngad. Siit siis ka küsimus mida teha?
Kas ürita teha mingi tuulutus karterile või simmerlingile ette teha takistus, et ei oleks võimalik pesast välja tulla?
Vasta
#53

Tuulutus mõistlikum
Kui simmerling kinni panna siis surub kuidagi muud moodi katki Smile
Vasta
#54

Kui tuulutus siis kas kellelgi on häid mõteid kuidas see teha, blokis on üks krremestatud auk olemas M 12 kui ma ei eksi , selle kaudu vast kõige parem, algul panin pikema toru otsa kuid kahjuks tuleb sealt koos õliga välja õhk.
Vasta
#55

Mul endal just parasjagu käsil sellise kompressori ehitus. Lugesin teema kaks korda läbi aga segaseks jäi ikka õlituse osa.
Nagu olen aru saanud siis variandid on...
1. Lihtsalt õli karterisse + tuulutus
2. Kuivad laagrid
3. Miskine õlipump ja ringlussüsteem.

Kohe tekivad küsimused.
1. Kui õli lihtsalt karteris siis kas see on ka piisav väntvõlli saalte õlituseks?

2. Kuivad laagrid. Kas on olemas ka kepsu-kuivad saaled? Või see jutt käib ainult väntvõlli laagrite kohta?

3. Viimase variandi kohta küsimusi pole. Aga seda kompakselt ehitada on lihtsalt mahukas töö. Seega seda eelistaks praegu viimases järjekorras.

Ja kus tallinnas võiks kõnealusele kompressorile tihendeid, rõngaid jms leida?
Vasta
#56

Ma siin natuke risustan teemat oma vana kompressoriga.


[Pilt: 1823492144aef7_l.jpg]


[Pilt: 18234923f19f5d_l.jpg]


See kompressor käis üle 20 aasta. Siis panin teise kompressori peale,kuna arvasin vana kulunud olema. Ei ole see ka silindri jahutust ennemalt saanud. Kui uue peale panin,lasin õhu läbi silindri veesärgi. Sellest on piisanud.
Õlituse süsteem on siis selline ,et küljepeale on puuritud auk,kuhu maani tuleb õli kallata. Väntvõlli otsast lasen vahest õli juurde. Sai sinna üks toruga kopsik pandud. Niipalju soovitan,et pange see auk ääre poole,kuna keskel on vahesein. Seda ärge järgi tehke. Sellega läksin alt...Sad .Panin ka veepüüdja,kuid see on naljanummer. 51 gardaani torusse on pandud kalts,vaat see puhastab. Peab ainult kaltsu vahetama,või kuivatama enne värvimist. Mingeid imevigureid pole selle kompressori ehitamiseks vaja. Ärge vaevake pead. Kõik lihtsad asjad toimivad. Jõudu!
Vasta
#57

No selge. Teengi siis nii, et õli karterisse ja väike lisa õlitus saalte vahele väntvõlli otsast.
Paak on mul samuti kodugaasi baloonist plaanis teha. 50L oli vist.
meli666-e kompressori väike jahutus süsteem tundub ka asjalik mõte olevat.
Tänud ideede eest!
Vasta
#58

Tegin minagi paarkümmend aastat tagasi taolise kompressori.Jõuallikaks 2,2 kw 2400 p/min kolmefaasiline mootor,õhupaagiks raudteevaguni ca 150 l.õhupaak.Algul töötas hästi,kuid üsna pea algasid jamad küll õlitusega,küll jahutusega,küll klappide ja kolvirõngastega.Järeldasin,et selline masin võib lühiajaliselt näiteks kumme pumbata,kuid pikemaajaliseks tööks näiteks liivapritsiga ei sobi ta mitte.Ostsin laadalt RS-09 õhkjahutusega kompressori(käib jõuvõtuvõlli otsa),aretasin sellele ZIL-i kompressori rihmaseibi,millele kinnitasin ventilaatori labad.Muus osas jäi konstruktsioon samaks.Masin töötab edukalt tänaseni.
Vasta
#59

Parim ja lollikindlaim järgiproovitud õlitus on siiski välise õlipaagiga.
0,5l mahuga paagi põhjast läheb õlitoru väntvõlli otsa ja karteri põhjast tulev toru on pealpool õlitaset.
Toimib selliselt, et paagi põhjast valgub õli vänta ja karteris tekkiv surve ajab
alt õli tagasi üles ja nn karterigaas väljub õlipaagi korgist.
Põhjast tulev toru võiks olla 10mm seest.
Õlituse kindlustamiseks peaks õlisamba kõrgus anumas olema suurem kui on maa vända tsentrist karteripõhja.
Toimib siis selliselt, et kaua seisnud kompressori korral valgub õli läbi vända karterisse.
Kui nüüd kompressor käivitada ja rõngaste vahelt hakkab õhku karterisse lekkima, siis hermeetilise karteri puhul surub see õhk õli üles paaki ja sealt hakkab see vänta valguma.
Seepärast saab õlitaset kontrollida paagis töötava kompressoriga, kui õli on paagis ja üle 0,5 liitri pole mõtet õli panna.
Kõik lihtne on geniaalne.
Vasta
#60

Niisiis lõpuks sain oma kompressori valmis.
Mootor on 1kw mis on muidugi vähe. See on plaanis välja vahetada tulevikus.
Kompressoril vahetasin kõik jupid uute vastu mis vahetada andis.
Õlitus siis välise paagiga nagu pildilt näha. Ja jahutamiseks on sisseimetav õhk juhitud läbi kompressori veesärgi.
Hetkel tuleb masin lihtsalt pistikusse panna kasutamiseks. Survelüliti maksab nii palju ei ma ei raatsinud seda panna. Ülerõhu eest kaitseb 12bar-ine ülerõhuklapp. Ehk siis päris puruks voolikuid või paaki ei pumpa.

[Pilt: IMG_0241.JPG]

[Pilt: IMG_0242.JPG]

[Pilt: IMG_0243.JPG]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne