K:oleks vaja 12v AC el mootorit , vb N-liidu toodet
#1

oli väike plaan panna üks huvitav veesõiduk akutoitele liikuma et mitte häirida metsajärve idülli mootorimüraga.
ehk siis kuna sõidukil on piisavalt kandevõimet siis on eeldus et mootor võib olla ka paras kolakas. ca kuni 50KG

kellel on kogemust selliste asjadega?
kas keegi teab mingit kindlat tüüpi pakkuda või on juhtumisi kellegil suisa olemas selline asi.
igasugune mõistlik arutelu on vägagi oodatud.

omal vedeleb küll hulka startereid nii lääne kui vene päritolust aga need ei kipu vist sobima. kuumenevad üle pika käimise peale , vähemalt auto peal. vb samas väiksema koormuse, kui mootorikompressiooniga, ei kuumeneks?
kes on siis elektriteemal rohkem kodus kui mina?
tänud asjakohase info eest.
ma ise vanu zaruljome ja tehnika ja tootmisi ei oma, muidu oleks sealt juba otsinud.
Vasta
#2

(05-06-2009, 00:32 AM)ryblik1 Kirjutas:  oli väike plaan panna üks huvitav veesõiduk akutoitele liikuma et mitte häirida metsajärve idülli mootorimüraga.
ehk siis kuna sõidukil on piisavalt kandevõimet siis on eeldus et mootor võib olla ka paras kolakas. ca kuni 50KG

Kas on mõistlik endal jalgratast leiutada? Elektrilise päramootori saab paari- kolme tuhandega kätte. Või noh, ütleme alates kolmest. Aku muidugi peale selle. Aga akut ei tee sa ilmselt ise ka sellisel juhul, kui tolle päramootori ise valmis saad. http://www.kalale.ee/pood?2-82-0-1-Minn-...ramootorid See jutt käis uute mootorite kohta. Pruugituna on ta kindlasti oluliselt odavam. Ehk siis: minu meelest ei ole majanduslikult tasuv sellist asja ise leiutada. Kui just pole vastupandamatut kihku midagi sellist tingimata ise valmis teha. Mina kulutaks oma energiat pigem mõne muu huvitava asjanduse kallal ja selle siiski ostaks.
Ja mis metsajärvel sõitmisse puutub, siis meie seaduse silmis pole vahet, on sul elektriline või sisepõlemisega päramootor, trahvi saad alla 100 ha järvel mootoriga sõites ikka ühte moodi. Kuigi loogiline oleks tõesti elektrilist mootorit seadusesilmal pisut leebema pilguga vaadata.
Vasta
#3

Misasja? Akutoide ja vahelduvvoolumootor? Nii ikka ei lähe. Sa otsid pigem DC- ehk alalisvoolumootorit.
Vasta
#4

Vahelduva all mõeldakse elektroonikaga vaheldiga el mootorit (DC brushless) vast.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#5

Timmil muidugi õige märkus. Nõukogude laiatarbe toodangust sellist mootorit ei leia. Starteridn mõeldud töötama lühiajaliselt ja max. kõva pöördemomendiga (ehk õigem on öelda vastupidi, aparaadist pigistatakse kõik välja ja pikalt ei kannata käia, laagerdus peale selle).
Kui alusel kandevõimet piisavalt, siis ilmselt ka massi kõvasti, siis vaja ka võimsat mootorit, mis omakorda vajab tööks kõvasti elektrienergiat, mis omakorda eeldab parajat portsu akusid, mis maksavad raha ja omavad kaalu jne.
12 V mootori vb leiab tänapäevaste mootorite seast, Vootele siin foorumis seadnud neid kaherattalistele, aga need maksavad raha ja nende võimsus on ikkagi piiratud. Reaalsem oleks mingi 24 V või 48 V happeakudega tõstuki mootor, sõidumootorid ilmselt liiga kobakad ja võimsad, vb väiksema tõstuki hüdropumba mootor või akukäru laadungiplatvormi kallutuse pumba mootor (mida muidugi harvem esineb). Tõstukeid lammutatakse ja satub vanarauda.
Ja kui mootor olemas, siis tuleb akude probleem !
Muidugi see jutt on lihtsalt jutt, ei kujuta ette millist võimsust ja pöördeid läheb vaja jne.
Aga see pole lennukiehitamine, et eksida ei tohiToungue, PlyVal kogenud purjetajana võiks ehk midagi asjalikku lisadaSmile!
Vasta
#6

Ühte nõukaaegset siiski võib proovida. K-700 soojenduse mootor, mis on mingi starteri analoog, ainult kuullaagritel.
Vasta
#7

(05-06-2009, 11:18 AM)kass Kirjutas:  Aga see pole lennukiehitamine, et eksida ei tohiToungue, PlyVal kogenud purjetajana võiks ehk midagi asjalikku lisadaSmile!
Vaat siin on Sul tuline õigus! Eriti veel metsajärv, kuskohas peaaegu "tee-mis-tahad" ja ikka on peaaegu ohutu.
Too elektrivurride teema on meil kipper.ee's kordi läbi arutatud. Kui tegu on veel "kolakaga, kuhu võib pada 50 kg kaaluda", siis peaks mänguruumi olema küll. Kuid kindel on see, et 12V suvalist autolt pärinevat mootorit sellise asjale ei pane. Kui, siis õige ja tehase elektrilise vurri, mingit muud vähegi pädevat mootorit ei tea olemas olevat. Kõik need vähegi jõulisemad 12V omad on ju lühiajaliseks kasutamiseks ja igatsugu ventikamootorid jõuetud.

Kui 50 kg kaalu kaasa võtta ja tahta jääda 12V peale, siis 10 kg tehase vurr + 40 kg akupatarei. Muudel juhtudel tulevad mängu juba hoopis teised pinged, minimaalsed mootorid on vist 36V, mis suudaks midagigi teha aga needki eeldavad juba akupatareid kaaluga 40-50 kg ja autonoomsust tunnike-paar. Aga enne soovitaks pikemalt tutvuda boatdesign.net foorumi hübriidide alajaotusega, see on ülemaailmne ja raudselt kõige kõvem koht, kus maailma väikelaevanuse tippspetsid koos käivad. Seal kirjutavad ka reaalselt maailma mõned tippdisainerid ja konstruktorid ning lugematu hulk praktikuid.

Edit: Kui nüüd tõesti hirmsalt tahta aretada ja kuurialune on sobilikku kola täis, siis võib-olla toimiv lahendus võiks olla see kõige vanem mehaaniline veesõiduki propulsioon - rataslaev. Ultrakerge ratas ja karmi rihmülekandega momendikordistaja, sest elektrimootoril on piisavalt pöördeid. Ratas on ainumas edasiviiv lahendus, kus aluse enda inerts ka natuke abistab. Ahtrisse kulissil pöörav ehk ka roolina toimiv ratas ja selline võib isegi sõita... metsajärvel. Nagu sõidavad vesijalgrattad, stoilise aeglase kiirusega.

Edit2: Selline kerge hinnaülevaatus 12-48V kuni 2Hj mootoritele. Et amprid oleks normis, tuleks minna 48V peale, mis eeldab 4 akut. Selline asi võib mõned ajad päris kabedalt isegi tavavindiga toimida ja lausa mingi autonoomsuse anda? Aga siis USD hind: 620 mootor + 270 kontroller + 18% = jämedalt 12000 Eestis, lisaks ka transakulud. Lisaks muidugi 4-5 tuhat akud, on juba palju mõistlikum kohe osta Torqeedo Travel 401S. Nii hakkabki see elektrimootoriga "jamamine" pihta ja lõpuks jõuavad peaaegu kõik ühte punkti välja. Saksmannide Torqeedole hetkel veel vastast ei ole, kuigi hind on paras kirves.
Vasta
#8

Omaltpoolt soovitaks uurida ka ratastoolide mootorite saadavust ning ka vastavale toolile soovitatavaid geelakusid, mis oma väikese kaalu kohta annavad päris head voolu välja.
Akude koha pealt selline ettevõte, nagu Renovaar Tallinnas Tondi tänaval, oskab kindlasti nõu anda.
Vasta
#9

tea, kas need väiksed el. päramootorid suudavad väikest (2 euroopa (3 hiina)) inimese kummipaati normaalselt edasi lükata? ja kui kaua võiks üks suvaline 50Ah aku seal peal vastu pidada?
Vasta
#10

(05-06-2009, 20:15 PM)taavi Kirjutas:  tea, kas need väiksed el. päramootorid suudavad väikest (2 euroopa (3 hiina)) inimese kummipaati normaalselt edasi lükata? ja kui kaua võiks üks suvaline 50Ah aku seal peal vastu pidada?

Ega n.n. "normaalselt" ei suudagi. Need rohkem sellisele landivedamiskiirusele mõeldud. Akud on tegelikult soovitav osta spetsiaalsed paadiakud, mis tühjaks tõmbamist paremini taluvad.
Vasta
#11

(05-06-2009, 18:12 PM)Tuudur Kirjutas:  Omaltpoolt soovitaks uurida ka ratastoolide mootorite saadavust ning ka vastavale toolile soovitatavaid geelakusid, mis oma väikese kaalu kohta annavad päris head voolu välja.
Akude koha pealt selline ettevõte, nagu Renovaar Tallinnas Tondi tänaval, oskab kindlasti nõu anda.
Ratastoolide mootorid ei ole mitte odavamad, kui siinses teemas viidatud isendid, sama lugu ka geelakudega, millised on pliiakudest paar korda kallimad, võimalik, et mahtuvuse ja kaalu suhe on natuke parem.
Kui tuleb plaani niinimetatud rataslaev, siis võimalik, et leian kaks 0,5 Kw 24 v pingel töötavat mootorit, mootoriga kokku ehitatud 2x planetaarülekanne, lisaks elektriliselt juhitav pidur.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#12

http://tncscooters.com/partsdb.php?type=ES
Saadavad ka Eestisse kui meili teel ühendust võtta. Saatmine suht odav.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne