Postitused: 3
Teemad: 2
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Kevadel läks suht hästi käima, käis 15 minti ja kõik. Paari nädala pärast läks jälle käima, töötas 15 minti ja jälle ei töötanud enam, ainult tegi pauku karbussi poole. Saiu viidud remonti, puhastati karpa ära ja valati uus küte sisse, telliti uus süütepool ja pandi uus küünal. Mulle kuidagi tundub, et säde on kole nõrk. Süütepooli vahetus ei aidanud. Ikka paugub. Kuna süüte nurk pole regullitav, arvasin, et äkki on väntvõlli ots ringi tõmmanud ennast. Võtsime remondimehega teise samasuguse trimmu lahti- tal täpselt sama asend hoorattal(või mis iganes see pole, mille pealt süütepool signaali loeb. Homme tuleb uus karbuss, nii igaks juhuks sai tellitud. Kust viga otsida? Mis veel on huvitav, et seal, kus see magnet koht hooratta peal jõuab süütepooli anduri alla, siis on kolb juba ülemisest surnud seisust sajandik milli möödas. Kõik ideed teretulnud.
Postitused: 3
Teemad: 2
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Sellest oli nüüd küll palju abi.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Kodanik SIR, Sulle anti vihje trimmeri vanuse (või nooruse!) osas.
Postitused: 3
Teemad: 2
Liitus: Oct 2007
Maine:
0
Trimmer on 3 aastat vana. Ei ole teab mis suur vanus sellise asja kohta.
Postitused: 192
Teemad: 4
Liitus: Nov 2004
Maine:
0
09-06-2009, 23:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-06-2009, 23:51 PM ja muutjaks oli
anski.)
Imelik küll, et see süütepoole vahetus ei aidanud. Endal ammu üsna sarnane mure Husqvarna võsasaagiga ja süutepooles viga. Kui uus karbussi ei aita, meele tuleb ainult mingi pragu silindris või kolvis..
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Stihl-ga pistmist pole olnud, kuid eeldan, et on 2-e taktiline ja see tähendab, et pikemalt suurte pööretega jõristamise korral, kui ei lasta mootoril vahepeal "hingata", pigistab kolvi ära. Sama teeb ka saag.
Postitused: 10,798
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
133
Kas pool vahetati koos piibu ja kõrgepingejuhtmega?
Kas süütelüliti eemaldamisel (juhe isoleerida!!!)ka ei käivitu?
Kas kütust karburaatorisse valades käivitub korraks?
Üldiselt kahetaktiline pole väga tundlik süütehetke suhtes...
Kas kolvi hõlm on ilus ja kriimudeta (seda peaks sisse- või väljalaskeaknast nägema).
Üldiselt on trimmerina kasutades lihtne mootor ära rikkuda - vingutad kümme minutit täistuuridel ja ongi kolb kriibitud ja silinder rikutud. Aitab ainult vahetus.
Kuigi selline mure on pigem rootslastena müüdavate õnnetuste teema
Postitused: 3,662
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
15-06-2009, 12:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-06-2009, 12:42 PM ja muutjaks oli
13piisab.)
(12-06-2009, 13:27 PM)v6sa Kirjutas: Üldiselt on trimmerina kasutades lihtne mootor ära rikkuda - vingutad kümme minutit täistuuridel ja ongi kolb kriibitud ja silinder rikutud. Aitab ainult vahetus.
Kuigi selline mure on pigem rootslastena müüdavate õnnetuste teema
eeldan, et "rootslasena müüdav õnnetus" = Husqvarna? Mul nimelt taoline trimmer ning selle manuaal soovitab tööd teha justament täispööretel...
teisalt paneb selle margi manuaalides kahtlema fakt, et sama tootja muruniiduki manuaalis on selge konflikt - niidukitootja ja mootoritootja antud õlivahetusvälp erinevad teineteisest täpselt 2 korda
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 216
Teemad: 20
Liitus: Dec 2006
Maine:
6
Tere!
Kümmekond aastat tagasi soetasin Stihl fs 36 trimmeri, millega teenisin elatist ja trimmerdasin kodus muru. Paar aastat tagasi jäi asi unarusse ja trimmer jäi seisma. Mingil ajahetkel oli vaja trimmerit jälle kasutada ning pika käiamise peale turtsatas trimmer tööle. Sain siis sellega veerand tundi trimmerdada, kui trimmeri mootor seiskus ja ma otsustasin selle viia teadjama mehe kätte. Mees ütles, et mootor on kokku jooksnud ja see parandamine läheb kallimaks, kui uuena ostes. Peale seda jäi see kuuri seisma, kuni see suvi otsustasin ise asja käsile võtta. Mootorit lammutades, leidsin karteri põhjast pooliku kolvirõnga tüki ja peale seda see "kokkujooksmis mure" lahenes. Mõtlesin, et poolik kolvirõngas ei tohiks takistada mootorit töötamast. Peale pikka käiamist lõi mootor ainult ühe turtsu. Küünal oli märg ja säde oli ilus kollane. Mõtlesin, et süütemomendis asi, kuid süütemomenti teadagi Stihl trimmeritel reguleerida ei saa. Mis võiks olla probleemiks mootori käivititamisel, kui bensiini tuleb piisavalt peale, säde on korralik ja süütemomenti reguleerida ei saa, seega on süütemoment õige?
Parimat,
Hendrik
Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Postitused: 788
Teemad: 74
Liitus: Jun 2003
Maine:
2
Millist kahju põhjustas kolvirõnga purunemine silindrile? Ja pooliku kolvirõngaga toimetamist küll ei soovitaks- leia uus ja komplekteeri korralikult.
Säde peaks olema sinine, aga kollases värvuses võib arvatavasti süüdistada ligumärga/ tahmast küünalt.
Postitused: 2,221
Teemad: 77
Liitus: Oct 2001
Maine:
6
Tõstsin need väga sarnased trimmeri-jutud ühte teemasse kokku.
Postitused: 788
Teemad: 74
Liitus: Jun 2003
Maine:
2
Oh seda püha lihtsameelsust! Kui silindril jookseks ülevalt alla kolvirõnga tükkide poolt tekitatud sügav vagu? Lisaks miinus 1 kolvirõngast koos sellest tingitud madalama kompressiooniga? Et ei mõju käivitumisele mitte kuidagi? Ehhh...
Postitused: 10,798
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
133
Oijah...
Kahetaktiline mootor ei vaja mitte ainult kompressiooni, vaid ka karterisse vaakumit. Ja vat seda vaakumit ei kipu piisavalt tekkima, kui kolvigrupp on ebatihe. Või väntvõlli tihendus karteripoolmetesse... Segu nagu on, aga käima ei lähe. Küllap ka läheks, kui oleks elektristarter või võimalus kolmkümmend kuus ringi mootorit ringi tõmmata. Aga pole - nöörstarter annab vaid paar-kolm tiiru.
Kui see pool kolvirõngast juba kolvi ja silindri vahelt läbi käis, siis on kolvigrupp ilmselt pöördumatult hävinud. Kui juba silmaga vähenähtavad kriimustused on piisavad, et kaoks käivitumine, mida siis rääkida kolvirõngatükkide läbiminekul tekkinud vagudest...
Ühesõnaga, katsetada ju võib, aga elulooma sellest kolvist-silindrist ei saa. Või õigemini, küllap saab, kui kolb on imekombel jäänud vigastamata ja silinder uuesti ära hoonida. Iseasi, kes seda teha viitsib-tahab...