kogemused jumzi vallast
#1

On kellegil kogemusi jumz mootoriga? väidetavalt peale plokikaane tihendi vahetust tuleb imelik lõgin ehk kolin sisse Sad tühikäigul käib ilusti aga esimese kolmandiku lõpul hakkab tekkima. Kaane võtsin uuesti maha, kolbide peal midagi ei ole, kepsu sõrmed ei lõtku ja saaled ka suht ilusad, pihustid samuti töötavad, ei oska kuskilt viga enam otsida. ja kas reeglina on jahutusvedeliku leke karterisse plokikaane tihendi süü või on tal ka hülsi tihen´did nõrk koht???
Vasta
#2

0n saanud ka vahetatud aga imelikke kolinaid pole olnud.
ŽJumsil ja mtz il suht sama mootor.
Kui on hülsid eri tasapinna peal või kaan kõver siis sinna see dosool läheb.
Siis peaks ka emulsjoon karteris olema või siis läheb otse korstnasse.
Vasta
#3

(10-06-2009, 22:08 PM)renee Kirjutas:  0n saanud ka vahetatud aga imelikke kolinaid pole olnud.
ŽJumsil ja mtz il suht sama mootor.
Kui on hülsid eri tasapinna peal või kaan kõver siis sinna see dosool läheb.
Siis peaks ka emulsjoon karteris olema või siis läheb otse korstnasse.

Vaata Jumsil ja MTZ-5-l on samad mootorid, ülejäänutel mitte. Siin sama teooria, et kõik sisepõlemismootorid on üpris ühesugused.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#4

jumzil ja mtz sobivad ainult kolvid ja hülsid 1:1 le.Eelmine aasta sai kodus samuti jumzile kap mootori remont tehtud.Siiani pole veel ühtegi kolinat.Kui kusagil mujal lekke kohta pole siis võib plokkis mõra olla,kui talvel on vesi sisse jäänud,endal tuligi selle vea pärast plokk ära vahetada.
Vasta
#5

ei nohh, ma ta just soetasin ja ei ole ju ajalugu teada. väidetavalt läks ära kaane tihend ja ühtlasi vahetati ära ka hülsitihendid, eks näe kas paneb õlinormile juurde või mitte. kolina sain kätte, suht debiilne viga- ilmselt oli pandud ka uued kepsusaaled ja nagu venelasel ikka ei kuku alati välja, kepsu lukk vales kohas ja saale istus liialt ühe ääre peal ja vedas vända kaela peal kinni ennast. ravitud oli ilmselt sellega, et kepsud olid suht lahti jäetud.
Krt ploki vahetamisest ei taha mõeldagi, tegu kopaga ja seda nii lihtsalt õue peal pooleks ei võta Sad(((
Vasta
#6

JUMZ kopa mootorivahetus sarnaneb rohkem sõiduauto mootori vahetusele, ja ei ole keeruline. Traktorit pooleks võtta ei olegi vaja.
Vaid 2 erinevust:
kõik tükid on suuremad
mootori ümber on miljon õli täis voolikut, mis tuleb hiljem jälle surve all olevat õli pidama saada.

Siduriketta vahetus toimus meil just maja ees, mootori tõstmiseks kasutasime prussidest kolmjalga.

a.
kopp mitte ees, vaid taga

P.S.
siduriketaste tsentreerimise puujunni treisime ise, kirsipuust.

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta
#7

oot oot!!!!
kas ma sain nüüd õigeste aru, et jumsaku mootor tuleb maha traktorit poolitamata??? mitte nagu belarusil?
Vasta
#8

(12-06-2009, 01:06 AM)Andres_k Kirjutas:  P.S.
siduriketaste tsentreerimise puujunni treisime ise, kirsipuust.

Samahästi toimib ka rauast treitud võlli jupp või üleliigne sidurivõll. Spetsiaalselt vanaema kirssi ei pea nüüd keegi maha saagima hakkamaWink
Vasta
#9

ZIL-i sidurivõll sobib ka, nuut on sama.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#10

Üldiselt ei tule mootori mahavõtmiseks tervet traktorit poolitada.
Keerad mootori käigukasti otsast lahti ja eest raami küljest ka.
Veel tuleb lahti ühendada mõned voolikud, juhtmed, jne.
Vist ka radiaator tuli maha võtta muidu pole ruumi mootorit ettepoole nihutada. Aga ikka lihtsam kui saha raame ja muid hüdro jubinaid küljest kruvida.
Vasta
#11

No vähemasti paistab, et on siin mehi kellelt nõu saab, esialgu tundus, et hüüdja hääl kõrbes ja rumal on üpris kurb olla Smile vene trakusid omal ajal näpitud küll, aga jumzik jäi nende hulka millest kauge kaarega ringi hiilisin Smile
ja kuna siin on hulgaliselt minust targemaid siis küsiks ühtlasi rehvide kohta ka esi- ja tagasild, et mis mõõdud neil on ja kas liigub ka kasutatuid? uduselt mäletan, et miski veoauto omad ka esisilda sobisid?
Lõbus oli osta seda vene tehnika imet, suht uus ja suhteliselt kobe,a vat rehvi vaadates poeb nukrus hinge, sest on kahtlus, et rehvid maksavad sama palju kui ma selle vene seasöögimolli eest andsin Sad[/align]
Vasta
#12

Jumzi taga rehvid on sama mis MTZ 15,5 - 38 ja esi rattad 9,00 - 20.
Esimestele ratastele sai ka kunagi ajutiselt T 40-ne omi peale venitatud, tundusid nagu tiba väiksemad olema sise mõõdult.
Otsin isegi vanu rehve oma 82-le,mis ei ole mõrades ja punnis.
Taga rehvide hind vist oli uuest peast mingi kolme tonni ringi, esimesed odavamad.
Vasta
#13

ma nagu oleks kunagi näinud, et mittevedaval juhtsillal ka miskid veoauto omad alla käisid, kas ehk 53 omad, aga tagarehvil oli miski markeering 13.6/12-38, esirehvid külgedelt suht katkutud ja veel sitaga ka koos, ehk siis loetamatud Big Grin
Vasta
#14

Tuleks veljed ringi keevitada siis lähevad 53-e omad peale, vähemalt üks mu tuttav nii tegi kuna tal oli hunnikuga neid rehve ja ei raatsinud ära visata.
Vasta
#15

Mootori maha võtmisega tuleb üks väike probleem ette, seda juhul, kui ei taha raame lahti harutada. Esisild jääb segama. Tehtud seda asja üpris ammu aega tagasi, aga segab esisilla kinnitus rinna ehk raami esimese osa külge. Asjast saab üle gaasilõikaja või kui ruumi piisavalt siis relakaga, tuleb poolviltu natuke maha lõigata. Kui muidu aru ei saanud, siis mootorit maha võttes näed ise.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#16

Isiklikult mitu korda mootorit maha võetud ja midagi lõikuma ei pea.
Vasta
#17

...et siiski! kas mitte 53-l ei oleka velg 20 tolli nagu jumsakul, et peaks ju ka velgesid ümber tegemata peale minema???
Vasta
#18

(17-06-2009, 21:00 PM)aiakas Kirjutas:  ...et siiski! kas mitte 53-l ei oleka velg 20 tolli nagu jumsakul, et peaks ju ka velgesid ümber tegemata peale minema???

GAZ 53-e velg on jah 20 tolli
Vasta
#19

no siis pole muud kui peab kuskilt 53 sussid hankima ja alla suruma, on teised kasutatud peast oluliselt odavamad kui põllumajanduslikud Smile
Vasta
#20

Veel tekkis asjalikke küsimusi!? Et kui mingisugused klapid ei pea siis kas neid saab ka kuidagi ravida või on puhtalt vahetamise värk??? Lasin saha fiksaatorist lahti ja vaatasin, et see vajub suht nobedalt alla Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne