laz 697 turist 2 ???
#1
viskan mõne pildi siia äkki tekib huvi mõne tüki vastu.isedn ise on ilma mootori ja kastita ja pidi olema trantsportimis võimetu.lähemalt pole uurinud teda niiet ei oska öelda.asub ida virumaal

http://album.ee/album/276287/50134851
Vasta
#2
See on siiski Laz-697. Sellisel kujul säilinuna Eestis ainulaadne. Bussirestaureerijad - stardipakule.

A.[/u]
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3
ok laz siis
infoks veel et paar aastat tagasi taheti väidetavalt teda kokkuostu hakata sikutama aga oli kõvasti järele kerest andnud.kasutatakse kuurina praegu
Vasta
#4
(10-06-2009, 13:13 PM)Aspelund Kirjutas: Bussirestaureerijad - stardipakule.

Pipart sulle keelele!
Kuna oli kirjas, et transportimisvõimetu isend, siis ehk peaks plaanima kohapealset taastamist, see tähendab, et taastajad lähevad kohale, mitte ei vea bussi enda juurde.

Aga tõsiselt rääkides võiks sellest rohkem pilte teha, nii õppematerjaliks, et milline on LAZ buss peale mitmeaastast seismist. Fotokaga võiks pugeda konstruktsioonide juurde lähemalt pildistama.
Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5
vaatan....mõnel ilusamal päeval lähen poen sinna lähemale.see et ta nii mäda on....kas on võimalik tõesti et tal raam nii ära mädaneb ?
Vasta
#6
Eks kere alumine osa on kindlasti ussitanud..aga peamine probleem on siiski vist faktis, et pika seismisega võivad pidurid kinni jääda. Sellise masina sikutamine annab keres aga kohe kindlasti tunda.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7
Ne turist 2 bussid olid uuena suht pehme kerega, oma pikkuse töttu! saaremaa autobaasi omad olid küll väga vähest aega kasutusel, kuna kere muutus köveraks!! viimast lammutasime 86a, baasis kutseka praktika ajal
Vasta
#8
Ma kaldun arwama ,et tolle LAZiga asi ühelpool.Wäheusutav,et see isend ühes tükis kätte saadakse.Kahju muidugi,sellist kumerustel olewaid tagaklaase nagu piltidel näha mäletan wäga ähmaselt.Tollaseid teeolusid arwesatades keewitati enamus bussidel need aknad vististi kinni.Aga ,et miskit rohkemat tollest bussist teada saada võiks keegi järgi uurida LAZi kerenumbri ja wiimase reg numbri.Tolle kaudu saaks teada bussi eelnewa elukäigu.Kõik eelnew waid minu arwamus ja nägemus.
Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta
#9
kere numbri vb veel saaks kui keegi ütleks kus ta asub.pärit peaks ta olema kohtla järve ATP-st.ja tean et mees ostis ta selleks et seal oma asju hoida
Vasta
#10
LAZ bussidel minu teada tüüpilist alusraami pole. Kere on nelikant torudest kokku keevitatud sõrestik ja näeb välja nagu kraana nool. Nii vanal isendil on vedrukandurid kindlasti juba läbi põranda vajunud, nii et tõsta ja vedada teda ilmselt küll enam ei kannata. Tuleb koha peal lahti võtta ja alumine osa täielikult uus teha. Edu restauraatoritele.
Vasta
#11
Diivanil teoretiseerimise asemel tuleks nähtavasti ette võtta minek kohapeale ja konkreetne kere üle vaadata. Siis saab otsustada, kas see masin on veel taastatav või mitte. Arvestades konkreetse mudeli haruldust tuleks siin muidugi termini "mõistlik taastada" asukohta kõvasti nihutada mõne muu LAZ'i või Ikarusega võrreldes.

Kindlasti on aga seis selline, et teise masina järel seda Järva-Jaani lohistada ei anna. Pigem tuleks asja vaadata seisukohast, et kas õnnestub buss kuidagi treilerile tõsta. Näiteks seda põhjal alt taladega toestades.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12
(16-06-2009, 11:40 AM)Aspelund Kirjutas: Pigem tuleks asja vaadata seisukohast, et kas õnnestub buss kuidagi treilerile tõsta. Näiteks seda põhjal alt taladega toestades.

Kui mind pigistataks peadpidi LAZ bussi ukse vahele ja enne lahti ei lastaks kui ma lubaks selle LAZ bussi ära restaureerida, siis mina suhtuks asjasse nagu vabaõhumuuseumi restauraatorid. Teeks asjast kohapeal täpsed joonised koos fotodega, seejärel eraldaks väiksemad detailid, aknad ja katteplekid ning lõikaks kere kohapeal mõistlikest kohtadest tükkideks. Transpordiks nummerdatud osad tavalise autokraanaga töökotta ja hakkaks uuest materjalist karkassi keevitama. Spetsiifilised detailid, mida saab veel kasutada ja mis on töömahukad uutena valmistada, kasutaks kere keevitamise juures ära.
Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13
kunagi lääne virumal sellises kohas nagu mädapäe ühe talu juures võsas seisis ka selline siin tuttav rääkis.mõnipäev lähen vaatan kas on alles-natuke kahtlen aga ikkagi
Vasta
#14
Olen Lazi niimoodi transporditavana näinud ja idee ilmselt kõige mõistlikum. Oletuslikult ka odavam?!
Kui samal kohal poolitada või juppida siis tuleb masin ka täiesti ilmselgelt kergema vaevaga maa sülest välja. Väljasikutamine on oletuslikult kahjulikum tegevus. Samas ega diivanil istudes nagu märgiti, paremaid järeldusi teha ei saa küll. Kohale peaks minema keegi.
697 raamat on mul vist riiulis olemas, mäletamist mööda oli seal ka karkassist joonis - selle järgi saaks plaani küll keegi välja mõelda, et kus kohast ja kuidas juppida. Kui peaks olema tarvis juppida.
Vasta
#15
väike motivatsjooni pilt
http://www.sovavto.net/LAZ/697e-1.jpg
Vasta
#16
väike demotivatsiooni pilt.

http://transport.poltava.ua/bus_laz_695e.html


siin teie näete 2 sõidukorras "ümmargust LAZi" - kusjuures üks ilmselt lähiajal rändab metallihinnaga kokkuostu, kuna oli ilma numbriteta juba aasta tagasi.

Need on ilmselt võimalik saada selle sama metallihinnaga kätte. Leidsin need paari minutiga lihtsa otsinguga. Ja tegemist pole ainukeste varajaste 695 tüübi LAZidega Ukrainas. Krimmis on need vähemalt pooltosinat olemas - nii Turiste, kui ka lähiliinide variante, sõitvad ja roostevabad. Need on võimalik ilmselt ikka väga odavalt osta, kusjuures, väikese raha eest, tuuakse need ka Eestile lähemale - kaas või Poola piiri. Ukraina, on muide, maagiline riik, kus rahvas on nõus tegema kõike raha pärast, eriti meie raskel ajal.
Kusjuures - kogu asja eelarve oleks murdosa sellest seitsmekohalisest summast, millest siin kogu aeg jutt käib.
Juttu sellest et "antud masinal puudub seos eestiga" eriti tõsiselt ei võta, kuna kolmest hetkel EV-s taastamisel olevatest bussidest, kahel mingi seos eestiga puudub.

Mehed, olge realistid - isegi kui see teie poolt leitud Turistist saab JJTS 2XX numbriga kinnisvaraobjekt, selle restaureerimine ei ole võimalik, ega otstarbekas.

Kui on huvi - palun mina andsin viide Ukraina linnatranspordi saidile - sealt ka selge kus ATP-s need bussid asuvad. Ka Krimmis ma tean ATP kus paar vana LAZi peaks olema. See on reaalne tegevus, ning selle juures, mina võiks käsi olla.
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#17
Kas see ja teised taolised on seal turismi atraktsioonid või lihtsalt sõitma "unustatud"?
Vasta
#18
[Pilt: poa_laz_695e_070802_1_av.jpg]

Atraktsioon peaks arvatavasti vähe atraktiivsem välja nägema. Küllap ikka "unustatud".

"Viiuldan" endamisi katusel:
If I was a rich man, na-na-na-na-na-na-nan-naa....
loll on loll olla.
Vasta
#19
mis krdi attraktsioonid?

keda see bussindus ja autondus üldjontes huvitab seal - Jalta-Simferopol maailma pikemal trolliliinil sõidavad Skoda TR9 kaheukselised - viimased 40 aastat ühed ja samad trollid. Kas ka attraktsioon?
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#20
(03-07-2009, 02:27 AM)denis23 Kirjutas: ...trolliliinil sõidavad Skoda TR9 kaheukselised - viimased 40 aastat ühed ja samad trollid. Kas ka attraktsioon?

Mõnevõrra muudetud kujul võiks ju olla. Nojah... puuduvad vahendid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne