pannonia ühesilindrilised (juppide omavaheline sobivus ja surveaste)
#1

Mis erinevused on pannonia 250cc mootoritel "läbi aegade"? Pealt näha kõik suurtemate erinevusteta aga TL mudelil on surveaste 6,8 ja T9 juba 10,5. Jõud ka vastavalt mudelitele 10-19hj.

1) Mingisugusest hetkest lisandus kolvile üks rõngas.
2) Kasutatud kahte erinevat karburaatorit (TM-Bk1-25 ja TM-Bk3-27)

Kas on mõningaid juppe mis omavahel ei istu ja millest surveastme erinevus? (kolb ja silindripea?)
Vasta
#2

Tere

Tegelikult mitte ei lisandunud vaid võeti üks rõngas ära. Vanemad rattad kaasaarvatud T1 olid tehasest kolme rõngaga T5 juba kahega. Enamus eestimaal ringlevaid silindreid ja ka silindripäid on samasugused seega surveastme erinevuse pärast muretsema ei pea. Karburaator on ka juba mudelist TLF see number 27 seega kui väga varajast Pannoniat ei tee siis pole jällegi vahet.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#3

Tahaks kuulda arvamust, et mis võiks maksta 61a. Pannonia. Lähen täna seda vaatama, jutu järgi olevat originaal, vähe sõitnud, puudub aku, nõukaaegsed dok. Täpset marki praegu veel ei tea aga eks see õhtul selgub.
Vasta
#4

(20-10-2009, 08:50 AM)joosep Kirjutas:  ...puudub aku...
Pannonial polegi akut tarvis, kuigi selline vöimalus on olemas. Ilma akuta ei taha tuled-viled korralkult töötada. Aga see viga pidi lahendatav olema juhtmete ümber töstmisega magneeto juures. Veel pidi vist pirnid vahetama 12V vastu.
Hind oleneb rattast. Tema komplektsusest, kroomosade seisukorrast jpm, dokumendid kindlasti töstavad hinda...üldiselt paar pilti teeks hindamise paremaksSmile

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#5

(20-10-2009, 08:50 AM)joosep Kirjutas:  Tahaks kuulda arvamust, et mis võiks maksta 61a. Pannonia. Lähen täna seda vaatama, jutu järgi olevat originaal, vähe sõitnud, puudub aku, nõukaaegsed dok. Täpset marki praegu veel ei tea aga eks see õhtul selgub.

Oleneb, mis seisus see on ja mis sa selle tsikliga peale tahad hakata. Kui on sitas seisus ja tahad selle teha maanteel kulgemiseks, siis arvesta, et juba arvele võtmine maksab 1900 + number 450 + jupid + remont jne. Kui lõpuks tsikliga maanteele jõuad, siis avastad, et selle raha eest oleks võinud juba sõitva tsikli osta.
Rumal ja/või ahne müüja võib sulle vabalt öelda, et asi on "orginaal". Ta ei pruugi üldse teadagi, mis on originaaldetailid ja mis mitte. Seega on olemas tõenäosus, et 20-40 aastat tagasi midagi seal ikka vahetatud on või on miskit lihtsalt kadunud ning müüja kinnitab sinisilmselt et ORIGINAAL!
Ja muide - pannil on magneetosüüde - aku puudumine tähendab vaid seda, et ei saa kasutada tulesi, kui mootor ei tööta. Minu kogemused vanade kauaseisnud pannooniatega on üsna head - asjad on peale elementaarset puhastamist (kontaktid,karpa) vändast käima läinud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

Mul ka üks müüa, kui kellelgi huvi peaks olema. ei ole töökorras, kuid peaaegu kõik osad on olemas (puudub kepsu ülemine puks), vene dokumendid ka olemas. Lisaks hunnik varuosi.
Vasta
#7

Tänud vastuste eest. Õhtul teen mõned pildid ja katsun homme üles panna, siis saab ehk asjast parema ülevaate. Plaan on muidugi sellega ikka suvel tiba ringi vurada aga nagu eelpool öeldud siis see ikkagi oleneb selle masiana seisukorrast ja loomulikult ka hinnast. Ning kui pildid üleval siis loodan saada ka Teie arvamust.
Vasta
#8

Oleks pidanud vist uue teema tegema. Käisin vaatasin tsikli üle. Pildid ka tehtud ja tüdruk lubas homme üles panna. Homme õhtu tahaks ta käima panna, täna see asi ei õnnnestunud kuna taadil polnud tilkagi bensiini kodus, säde oli olemas nii et lööb või hobuse maha. Kuidas Pannonia käivitamine käib. Tal üleujutamise nupp puudub.
Vasta
#9

Mina panin sortsu bensiini silindrisse ja läks esimesest matsust...oli ka mingi 20-30a aidas vilja kottide all seisnud, isegi küünalt ei vahetanud kuna oli kena kohvipruun ja säde oli vägev. Aga sa vaata seda karbussi...ma ei tea mis mudel ta sul on aga T5 omas juba mingit külmkäivituse vigurit mis tuli nupust üles tömmata. T1 see igatahes puudub.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#10

Mark on de lux TLB 1961. Lenksu küljes hoob paremal pool aga see minu arusaamist mööda õhuklapp, taat ise nii vana et ei mäleta ja seisnud on ta 21a.
Vasta
#11

sel juhul tömba öhuklapp kinni kui käivitama hakkad (vist oli suunaga päripäeva).Kui esimest korda lubab ja käima ei jää, keera hoob tagasi ja käivita uuesti. Minu T1 on selle klapi hoob ära murdunud, see pärast seda ei kasutanudki.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#12

Tere

Kui tegu TLB mudeliga siis huvitaks ka pildimaterjali nägemineSmile

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#13

Pildimaterjal.
Tsikli mark on muidu Pannonia deLuxe TLF1961


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#14

No tere jõudu.


Kuule, pannonial peaks olema karburaatori küljes, kas must selline nupuga hoob, millega annad nn toorest talle, või siis on see karbussist sadulani välja-trossiga ja käib krontsaga sadula nurka , sadulapoldi alla.
Ise ei ole lenksul näinud seda.
Väikseid näpunäiteid.Kontrolli tal kui magneeto maha võtad(käib tõmmitsaga maha) hooratta kiilu pesa siis väntvõlli otsas, et see oleks tip top seal.See tal selline jebla koht natuke ja kui annab kuskile suunas liikuda ei saagi sa masinat korralikult käima.
Mul on pannoniast alles veel kas dokumendid, külgkorv ja see tõmmits, millega hooratas maha käib.

Siis mida veel meeles pea.Kui su motikas tagurpidi liigub siis kasuta ainult esimest pidurit, ära jalapidurit vajuta kunagi.Kui hoog suurem nats vms iganes mingil põhjusel tagurpidi liigub , keerab selle hoova millel tupp otsas ja piduritrummlit kinni hoiab, kas kõveraks või puruks.

Taga kiige tal suht nõrk koht üldse.

Aga muidu hea ratas ja kui ilusti süüde nats varasem ja jooksma saad jookseb kenasti.
Mina sain kellaga täppi ennem nikerdasin ikka suht , just magneetohooratta pärast.Kontaktilahutaja on hooratta sees siis.

Mida veel öelda.

Piitsa ära talle porimülkas anna.Jahutus on nii nagu on ja imelik aga pann läheb"lõhkuma"
Vasta
#15

No nüüd tüdruk pildid üles pannud, tsikli margiga vähe eksisin kuna õhtu hämaruses ei lugenud viimast tähte õieti välja. B asemel F.Täna sai siis bensiin viidud ja proovitud kas masin ka häält teeb. Peale kolmandat korda vända löömist hakkas TAAT podisema ja kohe tegin väikese tiiru. Ühesõnaga masin töötab ja liigub. Isegi tuled põlevad. Nüüd ootan Teie arvamust selle masina hinna suhtes.
Vasta
#16

vaja teha/osta/parandada: istmed, värv, mõlemad tagatulede klaasid (tsikli oma liiga pleekinud), eemaldada eelmise omaniku tuuning (porilapakad), suure tõenäosusega vahetada kõik trossid, käia üle pidurid....ilmselt veel palju asju, et sellest masinast korralik ja ilus liikur saada. isiklikult mina selle masina eest üle 2k raha välja ei käiks, siis oleks mingigi lootus 10k eelarvega asi (enamvähem) tehtud saada. nn. originaaliks taastamisel oleksid kulud 2-n korda suuremad.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#17

Veel paar pilti.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#18

millisest poest võiks uurida pannile odavat (magneeto poolset) vända simmerit?
25x62x10
Mõte oli veel, et äkki saaks poole õhemad, siis saaks topelt panna... Cool
25x62x5

Siduripoolne "eriline" simmer leidus endal kolas. Kasutamata aga ei tea kuidas ajahammas materjali mõjutanud on...
Vasta
#19

Tere

Mina olen kõik simmerid ostnud Kaviali nimelisest poest, mis asub Peterburi tee Ehituse ABC kõrval asuvas hoovis.

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#20

Simmerid vast pane ikka mis sinna on ettenähtud ja , et oleks ikka õli ja bensiinikindel ka see asi seal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne