minu nõukogude perioodi rattad Rotermanni elevaatoris näitusel
#1

Alates juunist kuni septembrini on 13 nõukogude perioodil valmistatud jalgratast minu jalgrataste erakogust kõikidele huvilistele vaadatavad Rotermanni elevaatoris avatud nõukogude perioodi tehnika näitusel.

Vanimad rattad, mille ma mõneks kuuks oma erakogust sinna deponeerisin, on 1949. aasta reparatsiooni-Diamant (mis võeti nõukaaegsete meesterataste muster-eeskujuks), 1950. ja 1956. aasta Progressid (vastavalt XB3 ja ZISi tehase toodang) ning 26-tolliste ratastega naisterattad Harkovi ja Lvovi tehastelt (vastavalt 1954 ja 1956). Uurimad väljapandud rattad on tüüpilised 1980ndate aastate mudelid - Minski tehase MMVZ kokkupandav ja meesteratas, Saljut, Harkovi tehase Start Ðossee ning Pensa tehase tüüpiline 1980ndate aastate naisteratas.

Kõik minu erakogust pärinevad rattad on varustatud minupoolsete tutvuststekstidega, mis selgitavad nende eripära ja iseloomulikke detaile. Peatselt ilmub sinna minu poolt ka nõukogudeaegsete jalgrataste üldtutvustus.

Lisaks minu jalgratastele on samal näitusel vaadeldavad ka nõukogude perioodi mootorrattad, mopeedid ja lastejalgrattad mitmest teisest erakogust, maja ees ja hoovis ka nüõukogude perioodi autod ning sõjatehnika. Täpsem teave http://www.made-in-ussr.com/

Täna oli nimetet näituse pidulik avamine. Minu poolt igatahes suur tänu näituse korraldajatele, sest minu andmetel on tegemist esimese nii pikaaegse vanatehnikanäitusega lausa Tallinna kesklinnas. Ja mis puudutab minu erakogu, siis meeldiv võimalus uuemat osa sellest teatud perioodiks avalikkusele näidata, sest endal (hetkel) eramuuseumi loomise võimalused puuduvad.

Vt ka http://www.epl.ee/artikkel/472980

Lisan lähiajal ka mõned pildid oma eksponaatidest sel näitusel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

See kõik on väga tore ja kindlasti on see näitus väga köitev. Kuid kas ei oleks võimalik oma postitustes kasutada vähem sõnu nagu minu ja mina.
Vasta
#3

(10-07-2009, 08:45 AM)Pleku Kirjutas:  See kõik on väga tore ja kindlasti on see näitus väga köitev. Kuid kas ei oleks võimalik oma postitustes kasutada vähem sõnu nagu minu ja mina.

Mis nüüd lõi kadedus välja?

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#4

(10-07-2009, 08:45 AM)Pleku Kirjutas:  See kõik on väga tore ja kindlasti on see näitus väga köitev. Kuid kas ei oleks võimalik oma postitustes kasutada vähem sõnu nagu minu ja mina.

Ma usun, et iga kollektsionäär ja restauraator on huvitatud oma vanasõidukite eksponeerimisest. Ja kuna rubriigiks on "Liikmete rattad ja tegemised", siis peakski ju selle rubriigi eesmärk olema enda valduses/omanduses olevate liikurite tuvustamine ning nende elukäigu kajastamine. Mida ma käesolevas ka tegin.

Ehk siis võtke seda postitust kui konstateerimist, et ühe foorumi liikme teatud osa rattaid on teatud perioodi jooksul rahvale vaadata Smile

Neid liikurid, mille saatuseks on (senini) olnud laoruumi nurgas konutamine ja oma aja ootamine, mil nad korrastatud/restaureeritud saavad, olen siin rubriigis avanud veidi teisiti, nimelt pildiseeriate ja tutvustusjuttudega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

(10-07-2009, 08:45 AM)Pleku Kirjutas:  See kõik on väga tore ja kindlasti on see näitus väga köitev. Kuid kas ei oleks võimalik oma postitustes kasutada vähem sõnu nagu minu ja mina.
Paha päev või mis?!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#6

(10-07-2009, 14:59 PM)Sillu Kirjutas:  
(10-07-2009, 08:45 AM)Pleku Kirjutas:  See kõik on väga tore ja kindlasti on see näitus väga köitev. Kuid kas ei oleks võimalik oma postitustes kasutada vähem sõnu nagu minu ja mina.
Paha päev või mis?!
Arvatavasti kooniline pieteeditunde puudumine segatuna verbaalse diarröaga.
Vasta
#7

kuna muud huvipakkuvat hetkel foorumist ei leia, siis sekkun ka hetkeks siia tähtsasse arutellu, kuigi mul midagi asjalikku kosta poleSmile.
Tagasihoidlikkus muidugi kaunistab tegijat. Samas on siin väike eluterve edevus (mille puudumist Valdole ette heita ei saaBig Grin) selgelt edasiviiv ja kasulik jõudToungue!
Vaevalt, et Plekul S-päev oleks olnud ja ka kadeduseussiga siin kindlasti tegu ei olnud. Pigem väike sõbralik muigega nüke, ja usun, et ka Valdo seda sügava solvumisega alla ei neelanud.
Muidugi üldiselt on Valdo ka endale ohtra Mina kasutamise tegudega ära teeninudCool! Mind aga vaevab küll vahel kadedus tema "erakogu" ja tegemiste suhtes ja iga teine päev on paha ka! Aga vähem tüjaja juttu ja sedasamust , mis eelmises postituses kreeka keeles kirjutati ning rohkem tegu!
Vasta
#8

Nüüd ka mõned pildid, nagu lubatud. Kahjuks on Rotermanni jahulao ruumid üsnagi hämarad ning minul oli kaasas vaid pisike digi-seegbikarp ilma jalata. Seega vabandan piltide ülimalt halva kvaliteedi pärast. Lõpuks sai otsa kaamera aku, nii, et jäädvustasin vaid osa liikuritest.

Aga oma silm on kuningas, st minge neid vaatama!

1950.a. Harkovi tehase meesteratas Progress, kohe esimeses ruumis:

[Pilt: roter_01.jpg]

1956.a. Lvovi tehase 26" ratastega naisterahvaratas:

[Pilt: roter_02.jpg]


1954.a. Harkovi tehase 26" ratastega naisterahvaratas:

[Pilt: roter_05.jpg]

1959.a. meesterahvaratas Riga-16, värvitud velgede ja porilaudadega variant:

[Pilt: roter_03.jpg]

Ja sekka ka uuemat toodangut.

1986.a. lasteratas Kreþgute (tütarlaste Ereliukas, vasakul) ning meesterahvaratas MMB3 1985.a. (paremal)

[Pilt: roter_04.jpg]


1985.a. võistlusratas Start Ðossee

[Pilt: roter_06.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Kas sellest 1959 aasta Riga-16'nest on võimalik kuskil veel pilte näha?

Kevin.

Kõigile, kellele meeldivad/omavad vanu jalgrattaid või sääreväristajaid!

www.vanaisavokk.forumotion.com
Vasta
#10

(03-08-2009, 01:14 AM)Kevin68 Kirjutas:  Kas sellest 1959 aasta Riga-16'nest on võimalik kuskil veel pilte näha?

Kahjuks senini ei.

Tõin selle raami kunagi Rakverest, kui näpistasin pika tööpäeva järel paar tunnikest talle järele minemiseks. Kui jõudsin ratas auto peal oma ladude juurde, oli juba väljas pime ja minul ka kiire, nii et pildid jäid ära.

Kui minult paluti Rotermanni näituse jaoks eksponaate, siis oli jälle järjekordne kiire periood, kus ma pidin piiratud nelja päevaga hunnikust roostes, poolikust ja kägaras kolast enam-vähem vaadatavad isendid tegema.

Ehk siis sellesinase Riga-16 korral piirdus tegevus sellega, et otsisin oma laosügavusist välja sellele värviskeemile vastava esimese ratta (mille olin kunagi paar aastat tagasi ühe prügimäe vanarauakonteinerist välja õngitsenud), tegin väikeseid värviparandusi koos eelneva rooste seiskamisega, värvisin ühe üsna suvalise tagaratta velje mustaks (ei leidnud nii kiiresti õiges värvilahenduses ja õige aastaarvuga Riia ratta tagaratast, seda mul selles laokompleksis polnud, mujal ehk on) ning monteerisin peale 1950-60ndate aastate rehvid (mille olin kunagi varem maha võtnud sõjaeelsetelt isenditelt).

Ning siis võtsin Riia keskjooksu koos väntadega, mille olin kunagi saanud ühelt Jõgeva kandi huviliselt, ja panin ka need külge, samuti ajastu numbrimärgi. Ratta (tegelikult rataste) kokkupanemise järel oli aga kell aga juba pool üks öösel ning pildistamiseks liiga pime, hommikul vara pidin rattakoormaga olema aga juba Rotermannis, et veidi hilisemal hommikul Tallinnas tööasju juba ajada (mingi asi peab ju raha ka sisse tooma). Nii jäid ka siis pildid tegemata.

Aga Sa võid Rotermannis ta kenasti üle pildistada. Samuti võid küsida midagi ka minult värvilahenduste, komplektsuse jms kohta - sel Rotermanni isendil on siinseal roostet, paar kaunistust on pealt kadunud ja tagaratas on vale!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne