Mis autot osta kuni 50000 krooniga, aastal 2009?
#1

Tere, ootaks teie poolseid nõuandeid selle kohta milist autot osta kuni 50000 krooniga. Sooviks tänapäevast autot mille osad ei oleks kallid ja mida oleks võimalik praeguses majandus seisus üleval pidada. Ühesõnaga sooviks odavat ja vastubidavat autot, mille võiks osta ja mis võiks säilida veel vähemalt 10 aastat ilma, et täitsa ära roistetaks. Ise olen vaadanud paljusid masinaid, käinud kohapeal proovimasgi, aga olen leidnud, et enda 1991 aasta nissan on ka koralikum kui mõni 2000-nde aasta roiste ja mõlgi hunnik on.
Oodatud on igasugune nõu ja tore oleks kui mulle selle soovitatud auto margi ja mudeli kasuteguri ka lahti seletaksite.
Vasta
#2

Ususõda Wink

Mina kummardan tänasel päeval Chysler Voyager VM-i TDI mootoritega mudeleid (va ketiga variant 96)

Mugav(meeriklane ju), odav pidada(7kohta 7L/100km), lihtne(võimalik kodus remontida), varuosad suht odavad(kui mitte siin poes, siis sealWink

Ah-jaa ... vastu igasugu seinu ja Volvosid võib ka tuimalt sõita ... eriti kandilise mudeliga Wink

Dad.
Vasta
#3

(13-08-2009, 11:20 AM)dad Kirjutas:  Ususõda Wink

Sellisel kujul jah. Kui teema algataja oleks raatsinud natuke sellest rääkida, kui suur ostuplaanides olev auto peaks olema, kus sellega enamasti sõidetakse jne, siis oleks vast asjad veidi teistmoodi läinud...
Vasta
#4

Vaata ette dad, kohe tulevad moded ja kupatavad teid sellise jutuga naha ja karvadega auto24 foorumisse lobisema.

Aga teemasse: praegu ostetav 2000. aasta pann on 10 aasta möödudes veel suurem pann. Ainukesena on ehk on lisandunud emotsionaalset väärtust, lõbusaid seikasid kvartaalsetest tehnohooldustest jms.

Kui nüüd foorumi teemaderingis püsida, siis mina soovitaks selle raha eest vaadata näiteks blocket.se lehelt mõne toreda 70. aastate sõiduriista. Näiteks BMW 2002. Või näiteks toreda briti kupee. Selle raha eest võib seal juba lausa poodelda! Ja mis kõige parem, 10 aasta pärast on see auto veel ägedam kui praegu.

Mis puudutab kasutegurit, siis see on näiteks postiautol (kui oled juhtumisi postiljon), kalluril (kui satud sageli vedama kruusa) või amfiibautol (kui elad näiteks Mohni saarel).
Vasta
#5

(13-08-2009, 11:36 AM)bom Kirjutas:  Mis puudutab kasutegurit, siis see on näiteks postiautol (kui oled juhtumisi postiljon), kalluril (kui satud sageli vedama kruusa) või amfiibautol (kui elad näiteks Mohni saarel).


Hästi öeldud. Sest kõik oleneb tema kasutamisest. Näiteks ei tohi eales soetada idee järgi, et mida uuem seda parem. Teisalt, mis sõite sa temaga teha tahad? Kas vaid inimesi vedada ühest punktist teise ja kui palju inimesi? Kui iga päev siis tuleb arvestada ka, et võta veidi suurem mootor. Samas kui vaja ka midagi kerghaagisega transportida jäävad kohe Jaapani, Korea, Itaalia, Prantsusmaa masinad valikust välja. Need raiped vajuvad maasse enne kui midagi liigutada jõuavad va ennast. 5aastaga saad 5 sidurit vahetada ning kere on min 1cm pikem .....

Ise olen siiani arvanud, et maailmas on 2 riiki, kus autot toodetakse veel tööinimesele. Saksamaa (audi, MB) ja Usa, (Dodge, Chrysler).
Arvestada tuleb ka seda, et mida vähem on auto Eestis olnud seda parem. Ärge vaadake neid vanapapi liikureid mida kiidetakse tilli otsani. Korralik kruvikas kätte ja tõstukil põhja kaedes tuleb nähtavale päris mäda vaade.
Seetõttu olen siiani arvamusel, et isegi saksa masin peab Eestis vaid 6-7a vastu.
Teisalt arvesta ka sellega, et mis ei ole siin maal ostetud, sellel on vähem kaitset/summutust tehtud.
Igal autol on oma eesmärk millistesse tingimustesse ta sobib...

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

Vabandan, tõesti unustasin kirjutada mis tüüpi masinat tahan ja mileks kasutada soovin. Masinaga oleks tarvis igapäev sõita, tööle ja koju ja siis veel nädalavahetustel puhkama ja nii edasi. Sõta tuleb rohkem selistel metsa teedel, ja tegelt oleks vaja hoopis maastiku autot, aga kuna selist maastiku autot mis sõidab metsas läbi iga mülka ja linnas vooridaga nullist viiekümmneni alla poole aasta kiirendaks. Arvatavasti sellist maastiku autot osta ei jõua, kuigi olen vaadanud sele hinna eest näiteks Honda CRV-d Aga ned odavamad on selise totaka automaatkäigukastiga kus käigu kang on kojamehe kohal või siis on esisilla veoga, mis kasu on maaturist kui tal nelikvedu pole. Ühesõnaga sooviks autot mis on manuaalkäigukastiga, ja milel oleks vähemalt viis istekohta se tähendab siis seda, et ei soovi mingit hiiglasliku bussi, võib olla nii sedaan, universaal, luukpära või väiksemat sorti maht universaal nagu näiteks Nissan Almera tino ja mis sudaks vedada järelkäru. Kupeed ei soovi kuna peres hetkel neli inimest ja kahest uksest üle üksteise ronida on suht ebamugav. (vahest vaja terve suguvõsaga kuskile minna, et siis oleks heameel hoopis kui oleks 7 kohaga auto). Ja kuna ehitustööd kodus pooleli siis võiks olla autol piisavalt kandevõimet.
Kasuteguri all mõtlesin seda, et mille poolest see auto on parem kui teised.
Vasta
#7

nagu ülal viidatud, ära osta aastaarvu - ja osta auto endale, mitte naabrimehele (s.t, et kui eelarve on tagasihoidlik, eelista ka tagasihoidlikumat / vanemat, aga korralikumat). Hästi hoituna ja hooldatuna on tihti 5a vanem masin nii esteetilisest kui praktilisest küljest parem.

kiika neliveolisi sõiduautosid. Tõsi - kütust rüüpavad nad "üherattaveolistest" vendadest rohkem ja ülalpidamine võib olla natu kallim - aga lisaks kahele vedavale sillale on ka kliirens üldiselt (2..4cm) suurem. Peamine "õige neliveoga" (s.t. vahekastis pole kapriisset ja kallist viskosidurit) masinate valmistaja on nn kvaliteetautode poolest tuntud Audi. Nelivedu suht levinud. "Audisõbrad" ei soovitanud mu mäletamist järgi 2,6 V6 mootoriga (110kW) isendeid - uimane, aga janune moto. Olen minagi selle motoga neliveolise uimasust kogenud ja kütuseseierit kiirelt kukkumas näinud. Tankinud ja kütusekulu-statistikat teinud ma aga paraku pole.

ülalviidatud printsiipide põhjal soetasin ise möödunud sügisel oma "järgmise 5a talvesõiduki": 1991a opel vectra 2000 4x4. Hankisin korralikult hoitud ning korralikult hooldatud (viimase 2a jooksul eelmised 2 omanikku kokku ca 20..25keek eest hooldanud - pole vana opeli puhul just tavaline Wink ) masina. Hind eristus küll teistest sama mudeli esindajatest (isegi vist kordades), kuid masin oli just see, mida ma soovisin - seega oli (on) oma hinda väärt.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

Täpselt sellistele nõudmistele on ennast tõestanud mingi 40 aastat üks mark...LADA.
Kõik sõidud on tehtud tööle ja suvilasse...metsavahel sõidetud nii et mitte ükski vanaema pole jäänud metsatalus külastamatta ja rannas ja sugulastele pulmaautoks oldud. Suvilad on püsti ehitatud ja kärud veetud ja mida kõike veel...
Ja 50 tonniga saad ikka ülikõvas korras masina.
Vasta
#9

200 seeria volvo. 15k ostuhind, 25k paned kapitaalremondi sisse (värv ja salong) ja ülejäänud 20a sõidad õlivahetusest õlivahetuseni
Vasta
#10

(13-08-2009, 13:05 PM)Naaj112 Kirjutas:  Sõita tuleb rohkem selistel metsa teedel, ja tegelt oleks vaja hoopis maastiku autot, aga kuna selist maastiku autot mis sõidab metsas läbi iga mülka ja linnas vooridaga nullist viiekümmneni alla poole aasta kiirendaks. /---/ mis kasu on maaturist kui tal nelikvedu pole. Ühesõnaga sooviks autot mis on manuaalkäigukastiga, ja milel oleks vähemalt viis istekohta /---/ ja mis sudaks vedada järelkäru.
Aga minule kõlab see kirjeldus kangesti G-Wageni moodu... No midagi sellist näiteks. Miinuseks see, et seda tuleks kindlasti kuskilt lõuna poolt tooma minna. Plussiks (nii palju kui kuulnud olen) pidi olema "Germanische Qualität".

EDIT: minu toodud näide sai kogemata kolmeukseline, Sinule sobiks ilmselt viieukseline, aga mõte jääb samaks Smile
Vasta
#11

Alla 50 000 saab mõne ford sierra,lollikindel ja lihtne parandada 2.0 mootor peab hästi vastu ja kui peaks hammasrihm purunema ei saa klapid kolbidega tuttavaks. Meie peres sõitis kasutatuna ostetud sierra 12a läbisõit oli 430 000.Lõpus hakkas ainult õli põletama ja ukse ääred olid mädad.
Vasta
#12

(13-08-2009, 10:40 AM)Naaj112 Kirjutas:  ...Sooviks tänapäevast autot...
Loodan, et teemaalgataja mõistab, et vanatehnika foorumis on fordsierrad täiesti tänapäevased masinad Smile
Selles on ka iva, sest vaid disain on paarkümmend aastat vana, muus osas on tehniline pool ka täna täiesti konkurentsis.
Vasta
#13

(13-08-2009, 13:05 PM)Naaj112 Kirjutas:  Masinaga oleks tarvis igapäev sõita, tööle ja koju ja siis veel nädalavahetustel puhkama ja nii edasi. Sõta tuleb rohkem selistel metsa teedel, ja tegelt oleks vaja hoopis maastiku autot, aga kuna selist maastiku autot mis sõidab metsas läbi iga mülka ja linnas vooridaga nullist viiekümmneni alla poole aasta kiirendaks.

Ühesõnaga sooviks autot mis on manuaalkäigukastiga, ja millel oleks vähemalt viis istekohta se tähendab siis seda, et ei soovi mingit hiiglasliku bussi, võib olla nii sedaan, universaal, luukpära või väiksemat sorti mahtuniversaal

(vahest vaja terve suguvõsaga kuskile minna, et siis oleks heameel hoopis kui oleks 7 kohaga auto). Ja kuna ehitustööd kodus pooleli siis võiks olla autol piisavalt kandevõimet.

Mu meelest vastab sellisele kirjeldusele ainult UAZ. G-Mersu, nagu eelpool mainitud sobib ka, aga 50 000 krooni eest peab rohkelt õnne olema ja neid liigub korralikena vähe.
Metsas sõitmise puhul tuleb muidugi eristada metsateedel sõitmist, milleks sõiduoskuste olemasolu puhul sobivad kõik vähegi kõrgema kliirensiga sõiduautod, või on plaanis pidevalt diagonaalis üle raiesmike sõita.

UAZ ehmatab loomulikult normaalse inimese ära, sest enamus on saanud proovida ainult zootehnikute sarasid ja normaalse UAZ-i rooli pole kunagi pääsenud. UAZ-i saab kätte loomulikult odavalt, kuid igapäeva kasutamiseks oleks kohustuslik läbida "tuuning", et kütusekulu ja sõiduomadused kontrolli alla saada ja 50 tuhat ongi täis.
Mina igastahes olen rahul.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#14

50k on ivake vähe, kui natuke juurde panna, võiksid vaadata nt. Suzuki Grand Vitarat. 10a vana masin, pole väga iganenud. GV on igatahes rohkem maastur kui mingi CRV, tal on vähemalt vahekast.
Kuigi samas, G-Wagen on suht samas hinnas ja igati parem ja võimekam. Ainult sõiduautolikkust jääb võrreldes linnamaasturitega väheks.
Vasta
#15

90-te keskpaiga või teise poole Jeep Grand Cherokee saab 50 tuhhiga kah tänapäeval juba ilusti kätte. Suur, mugav, kuni 7 istet, maastikul võimekas, korraliku kandevõimega. aga üleval pidada vist tiba kallivõitu...
Vasta
#16

Kui juba nelikveolistest juttu tuli, siis soovitan soojalt c4 kerega audi 100 quattrot, üsna töökindel ja jupid ei ole ka üle mõistuse kallid.
Lihtsaimad mootorid on reeglina rida 4-5.
Kered on tsingitud ja nelikveo süsteemid on juba ammustest aegadest pärit, nelivedu on koguaeg töös ja seega puuduvad igasugu automaatselt lülituvad lukud jms.

Golf mk1, VW T3, Lada 1200, Dnepr MT-10
Vasta
#17

Audi 100q on tõesti hea variant sellise raha eest(võiks öelda, et isegi üks parimaid)
-Veermiku jms. remont on olematu hinnaga(juhul kui ise jupid külge keerad!)

Audi 200 turbo Q 20v saab ka sellise raha eest(suht väsinu muidugi, ja igapäevaautona sõidad ennast vaeseks 10 aastaga)
-aga see maksab kümne aasta pärast juba 100k vähemalt(Praegu korralikumad juba 70k juures)
Vasta
#18

Tuleb välja, et hetkel olen ka sama otsingu ees. Enda tingimused peale hinna on veel: universaalkere (vahest võiks nt suuski/jalgratast või muud suuremat träni vedada) ning konks. Samuti välistatud suured (6sil ja enam) bensumootorid (kuna liigun iga nädal Tallinn-Läänerajoon trassil vähemalt korra).

Silma eeskätt hakanud ka sakslased (Mondeo kuni 2000/VectraB/OmegaB/Golf3/Passat kuni 97), seda nii valiku kui ka eeldatavate pidamiskulude ja tutvusringi kogemuste poolelt. Veel kisub hingelt veidi Volvo poole (800 või 900).
Vasta
#19

(14-08-2009, 22:43 PM)mrali Kirjutas:  Tuleb välja, et hetkel olen ka sama otsingu ees. Enda tingimused peale hinna on veel: universaalkere (vahest võiks nt suuski/jalgratast või muud suuremat träni vedada) ning konks. Samuti välistatud suured (6sil ja enam) bensumootorid (kuna liigun iga nädal Tallinn-Läänerajoon trassil vähemalt korra).

Silma eeskätt hakanud ka sakslased (Mondeo kuni 2000/VectraB/OmegaB/Golf3/Passat kuni 97), seda nii valiku kui ka eeldatavate pidamiskulude ja tutvusringi kogemuste poolelt. Veel kisub hingelt veidi Volvo poole (800 või 900).

Võtaks veel korra sõna.
Oman peres audi a6 2000a v6 mootoriga 2,4l elukat. Siiamaani võin vaid kiita. Varem olnud audi 100, 2,3l r5 jõi täpselt samapalju või isegi rohkem kui uus. Linnas saab vabalt 12l hakkama, trassil koos käruga täpselt 10.
Seega ise küll ei ütleks, et suured v mootorid viletsad oleks või benarüüpajad. Kere ja mootor peavad olema tasakaalus, pole vaja sapikat ferrari mootoriga ega Hummerit sapika omaga. Siis see joomine ka õige.

Teiste vaatajate pealt (Mondeo kuni 2000/Golf3/Passat kuni 97)
Mondeo kuni 2000a --- miks sa roostekäkki tahad saada?
VectraB/OmegaB/ --- Ehituskvaliteet sama, mis Eesti pimedatel harjavartega. Siiamaani pole tehtud Opelit, mis Eesti soolale vastu peaks.
Golf3 universaal --- enamjaolt 99% põhi ja karbid ära mädanenud. Kui ühel hetkel istmega põhjast läbi vajud saad uue kanni jahutuse.
Passat kuni 97 ---- Enamik 1,9dt masinad. Töökorras elukindlad autod. Ülisuurte läbisõitudega, Eestist vist alla 300k sõitnud masinat ei saa( krudimistega võib ka 0km saada, kuid otsitakse korraliku) Masin on rohkem töörahvale, mitte linnapeale sõiduks- miks muidu lammutuse vennad nendega kola veavad.
Sorry kuid minu vaates on sinu valikus vaid autod,mille kohta võiks öelda: võta üks ja viska teist. Korraliku neist ei saaks ka suure hädaga.
10aastat ei peaks ükski neist vastu. Saksa auto eluiga ka parimatel on vaid 7a Eestis, peale seda on vaja suuremat remonti.
Veel kisub hingelt veidi Volvo poole (800 või 900). -- ee kui küsida tohib kes sulle head autot soovitas? 800, 900 seeria autod on suht vanakesed, kuid tõesti Eesti jaoks nagu loodud. Samas siin võib tekkida see prestiisi küsimus, et liiga vana nagu...

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#20

Eelkirjutajale - ma otsin masinat liikumiseks, mitte mingiks päälinnas poosetamiseks. Ja kus ma ütlesin, et kohe 7 aastaks autot otsin??

Aga teemasse tagasi - kui siin suurte bensukate teemale läks, siis aeg-ajalt kasutan ka üht Ford Scorpiot (2,0 bensukas, 85 kW). Ei jää trassil jalgu, keskmise bensukulu olen saanud 8 ringi - igapäevase ülalpidamise kulud on suht mõistlikud ja kihutamiseks ka sõiduvahendit ei otsi.

Teine asi mis oluline, on ikkagi konkreetse isendi seisund ja vähemalt ise leian, et nende minu mainitud tüüpide seas on valikuvõimalust ja know-how'd siinmail rohkem. Teoreetiliselt mahuks sinna nimistusse muidugi ka B4 Audi, kuid see on seest ikka üsna tilluke (sisemiselt suuruselt on mulle miinimum Golf/Astra/Focus).

PS: isiklike tuttavate (kellel neid eelkirjutaja kirutud masinaid ikka omajagu käigus) kogemusi usaldan mina ikka rohkem kui mõne suvalise ütleja tujutsemisi!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne