Krossi IZ Planeta Sport K-16
#61

Tervitus,

Olen ise oma CZ amorte praeguseks laiali võtnud ja kokku pannud oma 30 korda. Põhjuseks uuema tüübi amordi mansettide halb kestvus. Sinul on vanema tüübi amordid, mis õigel kokku panemisel ja ekspluatatsioonil nii kergesti lekkima ei hakka. Ma vahetasin enda amordi sisud ka selle vanema tüübi omade vastu, siiani pole lekkimisega probleeme olnud.

Selle kogemuse taustal võin öelda, et su amordid olid valesti kokku laotud. Esiteks on klapp/kolb vale pidi - kahe avausega süvend peab jääma mutri poole (amort peab ju kiiremini välja tulema, kui ta sisse liigub). Mõlemale poole klappi tulevad reguleerseibid suuremast väikseni (nendega saab amordi sisse ja välja liikumise kiirust reguleerida) siis läheb ühelt poolt kooniline seib nii, et kooniline osa jääb seibide poole.

Vaatasin ja mõtlesin ja ei saanud aru, mis otstarbel on pandud sinna alumiinium puks/hülss (punasega):
http://album.ee/node/28037781/50329743

See teeb ju amordi käiku lühemaks. Minu amordil neid ei ole, ka ei ole seda ka tehase manualis: vaata amordi läbilõiget.

Kas su amortidel toetab splindi peale see sama alumiiniumist detail, mille sisse käib see ufo kujuline tihend? Minul on selleks eraldi randiga seib, aga see võib olla ka jäänuk eelmisest amorditüübist.

Neid ufo kujulisi tihendeid on Teletorni motopoest saada, kaasaarvatud seda plastik riba, mille sa ise valmis treisid. See ongi riba kujul, mille mõlemad otsad lõigatakse diagonaalselt ja sobitatakse ümber kolvi kokku. Kui peaks vaja minema, siis ka juhtpukse ja neid siniseid plasttihendeid on Teletornist saada.

Kõige lõpuks link kogu manualist (ingl keelne), kus on ka sõnad nende numbrite juurde, lisaks lühike õpetus amortide lahti ja kokku monteerimisest, õli kogused ja balloonide surved: CZ manual

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#62

(05-06-2013, 16:45 PM)anti biootikum Kirjutas:  ...Vaatasin ja mõtlesin ja ei saanud aru, mis otstarbel on pandud sinna alumiinium puks/hülss (punasega)...
Ehk selleks, et ülemises asendis ei murraks nii kangesti amorti.
Vasta
#63

Tsitaat:(amort peab ju kiiremini välja tulema, kui ta sisse liigub)
Kõik minu nähtud amordid töötavad nii, et sisse lükata on kergem, kui välja tõmmata?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#64

(05-06-2013, 19:10 PM)Wiki432 Kirjutas:  
Tsitaat:(amort peab ju kiiremini välja tulema, kui ta sisse liigub)
Kõik minu nähtud amordid töötavad nii, et sisse lükata on kergem, kui välja tõmmata?
Pigem krossis siiski vastupidi et põhja ei lööks.
Muidu küll jah.
Vasta
#65

(05-06-2013, 19:10 PM)Wiki432 Kirjutas:  
Tsitaat:(amort peab ju kiiremini välja tulema, kui ta sisse liigub)
Kõik minu nähtud amordid töötavad nii, et sisse lükata on kergem, kui välja tõmmata?

Jah, mõtlesin üht aga ütlesin teist. Tõepoolest sisse liikumine peab olema kiirem kui välja. Sellepärast peabki kolb olema nii pidi, et kahe avausega süvis jääb mutri poole. Selles suunas toimub kokku surumine ja kahest avast liigub õli ju kergemini läbi kolvi.

Mis puudutab seda alumiinium hülssi, siis kas selle amordivarre murdmisega taga on mingi halb kogemus või on see lihtsalt pandud kulunud juhtpuksi kompenseerimiseks?

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#66

(05-06-2013, 16:45 PM)anti biootikum Kirjutas:  Tervitus,

Olen ise oma CZ amorte praeguseks laiali võtnud ja kokku pannud oma 30 korda. Põhjuseks uuema tüübi amordi mansettide halb kestvus. Sinul on vanema tüübi amordid, mis õigel kokku panemisel ja ekspluatatsioonil nii kergesti lekkima ei hakka. Ma vahetasin enda amordi sisud ka selle vanema tüübi omade vastu, siiani pole lekkimisega probleeme olnud.

Selle kogemuse taustal võin öelda, et su amordid olid valesti kokku laotud. Esiteks on klapp/kolb vale pidi - kahe avausega süvend peab jääma mutri poole (amort peab ju kiiremini välja tulema, kui ta sisse liigub). Mõlemale poole klappi tulevad reguleerseibid suuremast väikseni (nendega saab amordi sisse ja välja liikumise kiirust reguleerida) siis läheb ühelt poolt kooniline seib nii, et kooniline osa jääb seibide poole.

Vaatasin ja mõtlesin ja ei saanud aru, mis otstarbel on pandud sinna alumiinium puks/hülss (punasega):
http://album.ee/node/28037781/50329743

See teeb ju amordi käiku lühemaks. Minu amordil neid ei ole, ka ei ole seda ka tehase manualis: vaata amordi läbilõiget.

Kas su amortidel toetab splindi peale see sama alumiiniumist detail, mille sisse käib see ufo kujuline tihend? Minul on selleks eraldi randiga seib, aga see võib olla ka jäänuk eelmisest amorditüübist.

Neid ufo kujulisi tihendeid on Teletorni motopoest saada, kaasaarvatud seda plastik riba, mille sa ise valmis treisid. See ongi riba kujul, mille mõlemad otsad lõigatakse diagonaalselt ja sobitatakse ümber kolvi kokku. Kui peaks vaja minema, siis ka juhtpukse ja neid siniseid plasttihendeid on Teletornist saada.

Kõige lõpuks link kogu manualist (ingl keelne), kus on ka sõnad nende numbrite juurde, lisaks lühike õpetus amortide lahti ja kokku monteerimisest, õli kogused ja balloonide surved: CZ manual

Tänud info ja linkide eest.
Oma loogika ütles ka, et amort peaks ju kiiresti sisse ja aeglaselt välja töötama, kuid panin kokku nii nagu oli. Seda et koonus-seibid taldrik-seibida vastas tagurpidi olid ei osand arvata, nüüd tean.
Too punase ringiga märgitud puks: originaalis paistab seda mitte olema jah. Leian, et sellel on kaks pöhjust. Üks on see, nagu Mota mainis, et vähendada töenäosust amordi varre köveraks minemisel väljasoleku asendis kui hüppelt maandud, töenäosus suureneb kui juhtpuks kulunud on (olen näinud oma silmaga kahte juhtumit, önneks mitte oma söidukitel). Teine on see mille pärast sinna veel 11mm puksi juurde treisin, et amort oma väljasolekus madalam oleks, selle arvelt küll jah tema käik lüheneb. Need amordid on orioginaalis liialt pikad mo Iz kinnituste jaoks, krossikas töuseks nii körgele, et jalad hästi maha enam ei ulatu ... see on osadel liivaradadel probleemiks kui kurvis esiratas "liiva sukeldub". Lisaks kui krossikas on liialt körge, siis käib kett suure nurgaga üle tagakiige kinnituse ja sööb sinna meeletud sooned sisse, küljekarbi tagumisest ülemisest kinnituspoldist rääkimata.
Löppkokkuvöttes pean ma amordi uuesti lahti vötma, sest peale esimese kokkusaamist sain Kloostrimetsa Motopoest vastuse, et neil on jah tihendeid nende tarbeks, pluss too kolb ja koonus-seibid tuleb öietpidi keerata.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#67

Näed, ei oska ka nii mitme nurga alt mõelda, et hülssi vaja hoopis selleks, et amorti madalamaks saada. Selleks on ta tõesti üks lihtsamaid võimalusi.

Ma eeldan, et kui sa nüüd seibid ja kolvi teist pidi keerad, muutub amordi liikumine kardinaalselt kiiremaks. Mulle tundub, et eelmises seades käis õli ka kolvi rõnga kõrvalt mööda, mitte niivõrd läbi kolvi klappide. Miks ta muidu selle soonest välja pressis...

Ka õli viskoossuse tähtsust ei saa alahinnata. Siiani kasutasin kõikides amortides Teboil Dexron DII roolivõimendi õli. Jahedate ilmadega ei ole mingit probleemi, viskossus oli ka paras. Aga soojade ilmadega peksis õli nii vahtule, et esiots läks kivikõvaks. Otsustasin vahetada selle Castroli amordi õli vastu. Manualis on kirjas, et peaks olema 10W. Mida ma aga ei teadnud, on see, et ühe tootja 10W võib olla vaata et sama viskoossusega, mis teise tootja 5W. See info on tavaliselt õlide andmekaartidel olemas ja internetist saadaval. Ma sattusingi liiga vedela otsa ja nii ootabki täna uuesti õlide vahetus.

Oleks huvitav teada, mis õli (tootja ja õli mark) kasutad ja kuidas amordid tööle hakkavad, kui sa need kokku saad. Siis on üks infokild juures.

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#68

(06-06-2013, 11:41 AM)anti biootikum Kirjutas:  Oleks huvitav teada, mis õli (tootja ja õli mark) kasutad ja kuidas amordid tööle hakkavad, kui sa need kokku saad. Siis on üks infokild juures.

Ma panen sisse Castrol Hyspin AWH - M 15

Annan teada, kuidas toimib.

       

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#69

Tundub kole vedel, arvestades seda, et sul ei olnud seibe ka teab mis palju.

Ma ei ole muidugi määrdeaine ega füüsika ekspert, aga ma oma loogikaga vaatasin numbrit: Viskossus @ 40 kraadi.

Teboil Dexron DII andmekaart

Castroli amordiõli andmekaart

Jah, testimise meetod ei ole sama, aga guugeldades sain sinu kasutatava õli sama testi meetodiga (ASTM D 445) samade andmetega nagu sinu lisatud kaardil.

Tean, et Liidu aegsed sõitjad, kes aeg ajalt ka praegu retro klassis figureerivad, sõidavadki väga vedela õliga (2,5 W), eeldan siiski, et neil on see kompenseeritud seibidega arvuga. Aga ega keegi naljalt oma saladusi ei paljasta.

Lõppkokkuvõttes ikka enne teada ei saa, kui ei proovi. Edu! See õlidega mässamine ei ole kõige meeldivam töö.

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#70

(06-06-2013, 13:49 PM)anti biootikum Kirjutas:  ... Aga ega keegi naljalt oma saladusi ei paljasta...

Mul neid pole, sest Retro klassis ma söitmas ei käi ja Saaremaa Lahtistel on vaid Hobby klass, kus söidan niisama omalöbuks teiste läänemasinatega koos.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#71

Motopoest tihendid ostetud. Amordid uuesti kokku pandud. Avastasin, et erinevas koguses olid neil pandud need seibid sinna kolviavade peale, vördsustasin need. Söitmas pole veel käinud.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#72

Kas laupäeval lähed võistlema ka?

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#73

(19-06-2013, 15:02 PM)anti biootikum Kirjutas:  Kas laupäeval lähed võistlema ka?

Mis ta nüüd päris vöistlema ... seltsi söitma teistega Wink

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#74

Äkki on kasu infost. Saksa motofoorumis leidsin pildi 77mm Maico400 kolvist, mida seal kasutati Iz Spordi mootoris.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

CZ-514(380ccm)
Vasta
#75

Amortidest:

Öli välja ei ajanud, toimisid, vedrud head ning hüpetel maandumist ei seganud. Mis aga häiris, amort liigub liialt kiirelt välja. Kas panna paksem öli vöi varda väljaliikumise suunale seibe juurde. Sellega tegeleda mingi aja, kui saan.


Söidust:

Seekord jäi kvoot täitmata. Teisel söidul, kuskil poole peal, suri järsku mootor välja, suht järsult.
Proovisin rajal ka käima panna, kuid mis ei luba see ei lähe.

Boksis keerasin korra süüteküünla maha: pruun puru oli vahel, hall önneks mitte (kartes köige hullemat). Kust see aga tuli ?
Proovisin käivitada, lubas ühe pöksu ja rohkem ei midagit, kompressioon nagu on. Samas ujuta ja uputa palju tahad, küünal märjaks ei lähe. Kuna vöistlussöite rohkem polnud, jätsin asja sinnapaika, pakkisin asjad. Kodus uurin.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#76
Exclamation 

Silindri kaanel paistis seda puru olema, millest need ? (täkked on eelmise kolvi tükkidest, mis pudruks pöles)

   

Kolvipealne on ühtleselt kare, hülss lihtsalt kulumisjälgedega. Kolv ühes tükis, s.t. köige hullemat kardetu önneks pole:

   

   

   

   

Vöimalik, et leidsin ka koha kust mootor lisaöhku vöis imeda. Silindrialune tihend oli eestpoolt väga-väga öbluke ja pea olematu, tagant kena paks. Samuti oli näha mootori ja hülsi vahel sodi, mis ta sealt sisse oli imenud:

   

See aasta on üks söit veel, siis plaanin talvel mootori pooleks vötta ja vahetada vv laagrid ning simmerid. Samuti uurida, kas käigukastil saaks miskit sättida nii, et vahekäikudesse ei tömmaks niipalju ... no mitte ei leia seda 2. ülesse stardikiirendusel. Seekord uus tihend ja kokku tagasi, edasi vaatan mis karba sees on.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#77

Hall sade viitab ikke lahjale segule - ilmselt tihendi viga.
Täis itsi pealt (sinu variant praegu) seisma jättes peaks kolvi keskel olema märg (õline) ala, ääred kuivad.
Teise rõnga lukusti paistab ka vigane olema - ehk on silma(foto)pete.
Vasta
#78

(23-06-2013, 14:31 PM)motamees Kirjutas:  Täis itsi pealt (sinu variant praegu) seisma jättes peaks kolvi keskel olema märg (õline) ala, ääred kuivad.

Täis itsi all mötled mootori pöörded pöhjas vöi karba siiber täitsa ülal. Sest sel momendil ei olnud pöörded körged, pigem vötsin hoogu maha kurvi tarvis, ja kui keerasin siis surigi.

aga kuidagi liialt kuiv on ta silindrist küll lahtivöttes, proovisin ju teda hiljem boksis käivitada, oleks pidand märjaks tömbama.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
#79

Täis itsi all mõtlen ikke sõidu pealt katkestamist. Mitte, et sa töristad boksi ja siis hakkad vaatama.
Käivitamisel ei saanudki ta midagi üles tõmmata, kuna tihendist sai lisaõhku nii palju.
Vasta
#80

(23-06-2013, 14:31 PM)motamees Kirjutas:  Teise rõnga lukusti paistab ka vigane olema - ehk on silma(foto)pete.

See on silma(foto)pete, reaalselt korras.

(24-06-2013, 12:25 PM)motamees Kirjutas:  Täis itsi all mõtlen ikke sõidu pealt katkestamist. Mitte, et sa töristad boksi ja siis hakkad vaatama.
Käivitamisel ei saanudki ta midagi üles tõmmata, kuna tihendist sai lisaõhku nii palju.

Siis jah, liialt kuiv.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne