oovi1220: krossivõrr
#1

Mõtlesin siia ka teema tehaBig Grin

Juuli alguses sai siis alustatud krossivõrri tegemist ja valmis sai ta täpselt 30. augustil. Mootorit on ka päris kõvasti kaasa aidatud:

-reed valve sisselase
-delta karpa ja õhupuhasti
-vesijahutus
-kolbi ja hülssi tehtud väljalõiked
-kolvil 1 rõngas ja rõngatift
-väljalaskeakent tehtud laiemaks ja kõrgemaks
-ja loomulikult resokas
tulemus:
http://album.ee/node/21073189/50182819
http://album.ee/node/21039611/50182819
http://album.ee/node/21006887/50182819

praegu võrr laiali, sest Sõmerpalu krossirajal sai liiga suur hüpe tehtud...

Edit: pilte ma otse lisada ei saanudRolleyes
Vasta
#2

Päris vinge võrr! Näha, et õhtud pole igavalt möödunud.
Piltide otse linkimiseks võta albumist pildid alt "Pildi Orginaalsuurus", sealt link ning postitades vajuta nupule "Lisa pilt" ja sinna kleebi otselingi aadress.
Näiteks nii:

[Pilt: orig_21073189_pFG3.jpg]
Vasta
#3

Tänan pildi eestWink

Täna tegin siis uued jalarauad ja tagapiduri hoob vaja ka ainult keevitada. Üldiselt on selle võrri juures keevitamist palju, ja väntvõllile on vaja uut kepsulaagrit ka.. eks näis mis sellega saab.

Igatahes peab see masin 16. okt valmis olema. Smile
Vasta
#4

Nonii, 16. okt juba möödas, aga ikka valmis pole, aga igatahes kõva töö käib, ikka selles suunas, et vaheajaks valmis saaksWink

Vahepeal hangitud taha kärn, D4 mootori ühe rõngaga kolb, siis silkule veel viili näidatud, radikas on korras nüüd, kõik tugevdused välja lõigatud, raami tagaosa muudetud ja paak on ka pahteldatud ja lihvitud. Täna lõin paar vänta laiali ja panin ühe ilma loksuta vända kokku.
[Pilt: large_21344781_uyRR.jpg]
[Pilt: large_21344763_Qzrl.jpg]
[Pilt: large_21379077_KTCQ.jpg]
Vasta
#5

Suht hõkaljoo minuga mõneks ajaks... et siis sõbral sai keevitusel gaas otsa, niiet saab keevitama alles järgmise kuu alguses.
Eks ma teen siis niikaua mootori valmis, värvin paagi porikad, mootorikaaned jms. ära. Nüüd siis läheb raamiga veits aega ja saab muud asjad korralikult ära teha. Hetkel ka siis varsti garaaþi värvima...
Vasta
#6

Süda sai valmis.
[Pilt: large_21453771_oCmx.jpg]
[Pilt: large_21453763_RmE4.jpg]
Paak tegelikult ikka ilus läikiv, aga pildil lihtsalt jube must Rolleyes
[Pilt: large_21453755_nm17.jpg]
[Pilt: large_21419559_V13X.jpg]
Nüüd ainult raam teha ja valmis...
Vasta
#7

Ladusin korraks asja lahtiselt kokku, et enne keevitamist enam vähem mingit üldpilti näha, istme kõrgus, ketijooks jms. Tagaosast on üks toru puudu pildil, seda ei osanud sinna pildistamise ajaks panna kuidagi.

[Pilt: large_21493967_SlY0.jpg]
Vasta
#8

Väga kena projekt.. Tore näha, et mõned noored veel viitsivad peale rollerite vähe stiilsemate masinatega ka tegeledaToungue Mis saab selle krossika kasutusvaldkond olema? Krossitamisel aitaks kõvasti tagavedrustusWink
Aga edu raami valmimisel.
Vasta
#9

Kleepsud ka kusjuures isetehtud Wink

See võrr hakkab ikka krossirajal sõitma ja tagavedrustuse peale mõtlesin ka vahepeal aga siis oleks asi liiga keeruliseks läinud, kõik lihtne on geniaalne. Eriti suuri hüppeid sellega nagunii teha ei julgeksBig Grin, homme loodan keevitama minna ja ehk saab nv isegi hääled sisse juba, kui saan siis üritan digikat laenata kellegi käest ja paar videot ka ikka teha. Üritan tulevikus võimalikult paljude masinatega joonele ajada, siiani olen saanud joonele panna ainul keeway factiga, minu võit loomulikultCool[/align]
Vasta
#10

PROGRESS!Big Grin


Täna hommikul sai käidud siis raami keevitamas, värvisin ära ka kohe. Värv on pmst kuiv aga lasen veel paar tundi taheneda ja siis laon kokku, pilte seega õhtul. Ainuke jama asi on see, et pidin praegu taha vana kummi panema, kärna jaoks pole õhukummi hetkel.


Kui kõik läheb nii nagu peab siis homme saab sõita Cool
Vasta
#11

Valmis...

Mootor tuli täitsa hästi välja, parem kui enne, jõud algab keskmistel pööretel. Muidu kõik ilustore aga sidur kestis 100m, parandasin täna sidurit vist 4 korda... ei viitsi hakata seletama, et mis tal viga on, ühesõnaga uus sidur tuleb teha.



Muidu selle lühikese maa jooksul mis ma sõita sain on üldmulje väga hea Smile Kurvides jõuab ikka külge ees hoida ja kui sõidu ajal veits tuuri anda siduriga siis tõmbab ikka ratta ringi Cool Aga kuna see mootor arendab ainult kõrgetel pööretel jõudu, siis ilma sidurita on võimatu sõita.


Üks väga jube pilt ka:
[Pilt: large_21578941_S9pO.jpg]
Vasta
#12

Näen, et oled väntvõlli poolitanud. Kuidas said selle kokku tagasi, ilma et viskama hakkaks? proovisin ka kahest kehvast ühte kokku laduda, aga ei saanud raip, enam sirgeks tagasi.

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#13

Kahest erinevast ei pruugigi head nahka saada. Nimelt tapi ava tehakse neile korraga, et see mõlemal täpselt samas kohas oleks. Erinevatest komplektidest vändapõskedel võib selle ava asukoht üsna suurtes piirides varieeruda...
Vasta
#14

Ma võtsin ühelt põsed, teiselt kepsu ja kolmandalt laagri. Silma järgi panin kokku, igatahes mingit vibrat sees pole, niiet vist on enam vähem tasakaalus.
Vasta
#15

vabandan ette, et teise mehe teemat risustan.
Aga, ole(ge) täitsa, kirjelda(ge) protsessi. pressi mul ei ole, kasutasin kruustange. tegin küll märgid peale, aga kui kokku pressisin, siis jäi viskama. proovisin koputamisega õigesse asendisse tagasi saada ja liikus hoopis teise põse koha pealt ära. seal märke ei olnud. ei arvanud ka, et kui ühe poole lahti tõmban, siis võiks teise põse poolt paigast nihkuda. Kas koduste vahenditega saab kuidagi sirgeks tagasi. põsed on ikka samalt väntvõllilt. laagri ja kepsu panin teiselt. kell on olemas, treipingis oleks vast hea ja ilus teha, aga pole pinki ega oskuseid.

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#16

Peale viimast sõitu sain aru, et asi ikka õige ei ole... egas midagi, mootor maha ja laiali. Siis leidsin netist 2 tähtsat raamatut:
Gordon Jennings- Two stroke tuner´s handbook
Graham Bell- Two stroke performance tuning

Nendest ammutasin infot ja alustasin mootoriga pmst otsast peale.

Hetkeseis:
[Pilt: large_21762893_vVFj.jpg]
Uue reso jupid:
[Pilt: large_21762881_GSQt.jpg]

Uus sidur ka niikaugel, et tahab ainult keevitamist ja paari ketta väiksemaks treimist, kasutasin S-52 korvi ja kettaid, ülejäänud jupid võrrilt, enamus ümbertehtud. Pilte sidurist siis kui valmis on.
Silindrist hetkel ei räägi üldse, asi liiga poolikRolleyes
Ja siis uus süüde ka tulekul, plaanis on akusüüde kuigi see eriti ei meeldi, sest laadimist pole, samas see on odav ja lihtne. Tuleb ilmselt mingine voltmeeter vms. paigaldada, et näha millal koju akut laadima sõita Smile
Vasta
#17

Miks sa sae süüdet ei plaani? Lihtne ja lollikindel, kuna sisaldab ainult kahte osa. Ja kokkuvõttes kõvasti kergem kui akusüüde. Töötab kõrgetel pööretel väga hästi, järgi proovitud värk.
Vasta
#18

Hiinavõrri süüde ka väga lollikindel ja odav (kontakti vaba).Vaja ainult vända ots peenemaks treida ja istub üks ühele.D4 vändale läheb otse.
Vasta
#19

Saesüüdet olen isegi mõelnud, aga kas ta originaalkaane alla ära mahub? Kuna tegemist on krossivõrriga siis peaks kindlalt süütekaan peal olema. Ma olen näinud ainult selliseid saesüüteid, millel see rootor vms. on suht suur ja originaal süütekarpi kindlalt ära ei mahu.

Aga seda hiinavõrri süüdet võib täitsa mõelda, aga ostmine jääks ilmselt järgmise aasta algusesse, hetkel minifrees tähtsam Smile
Vasta
#20

Minul on sae süütel pealmised ribid maha treitud ja süütekaas läheb serviti ketihammaka kaane peale. Pole sopakindel kate, aga see süüde vett ei karda ja mootorini sopa sisse sa vaevalt et upud.
Ilma igasuguse katteta sae süütest ma ei taha kuulda ka, ma korraks tegin ilma katteta proovitiiru ja lõhkusin püksisääre ära.

Variant on ka elektronsüüde teha sellisel kujul, nagu kasutajad Sojourner ja Canyondrift teinud on. Jupid lähevad maksma vähem kui sada krooni, natukene isetegemise rõõmu ja töötab edukalt.Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne