BE - kategooria
#1

Tere, ütlen kohe välja ära ja olen laisk, et ei viitsinud ise otsida ja lugeda. Küsimuse jaoks saaksin kindlasti abi arki lehelt ja riigiteatajast, aga kell hiline ja tõesti ei viitsi.

Küsimus on aga selline et B kategooriat omav juht tohib sõita kerghaagisega registrimassiga kuni 750kg ja pukseerida teist sõidukit. Kuidas on aga lahendatud need treileritega transpordid kus üks sild on treileril ja teine veereb maas. Kas tegu on siis käruga või jäiga ühenduslüliga pukseerimine? Kas B kategooria juht võib vedada või on selleks BE-d vaja?

Ja teine asi on sõidukite tehnilised näitajad. Käru tohib vedada kuni 750kg (kui vedaval ka passis nii näidatud on ) aga tervet autot jäiga ühenduslüliga võib transportida?
Vasta
#2

Ma ei tea kas siin foorumis sellest teemat on aga 4x4 foorumis olemas .
Konnaga pukseerimine.
Sealt peaks targemaks saama .
Vasta
#3

põhimõtteliselt ei tohi käru ja auto registrimass ületada 3500 kg mis läheb üle siis peab olema käru load
Vasta
#4

(27-09-2009, 22:49 PM)asixmer Kirjutas:  Küsimus on aga selline et B kategooriat omav juht tohib sõita kerghaagisega registrimassiga kuni 750kg ja pukseerida teist sõidukit. Kuidas on aga lahendatud need treileritega transpordid kus üks sild on treileril ja teine veereb maas. Kas tegu on siis käruga või jäiga ühenduslüliga pukseerimine? Kas B kategooria juht võib vedada või on selleks BE-d vaja?


"Konna" puhul on tegemist sisuliselt jäiga ühenduslüliga ja juhi tegevus sellega sõites on PUKSEERIMINE mitte haagisega sõitmine. Pukseerimisega kaasnevad 50 km/h, ohutuled(kolmnurk), pukseeritava kehtiv liikluskindlustus jms. Piisab B kategooriast.

(27-09-2009, 22:49 PM)asixmer Kirjutas:  Ja teine asi on sõidukite tehnilised näitajad. Käru tohib vedada kuni 750kg (kui vedaval ka passis nii näidatud on ) aga tervet autot jäiga ühenduslüliga võib transportida?

Taaskord, sa ei transpordi tervet autot, sa PUKSEERID seda.

Pole küll praegu LE-d käepärast aga kehtib vist ka nõue et pukseeritava sõiduki tegelik mass ei tohi ületada pukseeriva sõiduki tühimassi. Nii et Yarisega Land-Cruiserit sikutama ei tasu minna, mis sest et jõuab küll.

Ja muide, korravalvurid on väga aplad igasugu kärumehi peedistama. Hiljuti sai üks sõber trahvi kuna auto passis oli piduriteta haagise mass 500 kg aga parasjagu haakes olev käru (koormaks 1 ventilatsioonitoru) paberite järgi 750 kg.
Ise-enesest on ju seaduse rikkumine ja trahv korrektne aga jah...minul on selle asja kohta oma arvamus. Selle kallale ei viitsi aga praegu minna.

Head pukseerimist!
Valts

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#5

750kg täismass on kerghaagis ja eraldi E kat ei nöuta!! aga kui autorongi registrimass koos kerghaagisega ületab 3500kg, peab autos olema juba söidumeerik!! mis tahes haagis üle 750kg nöuab Ekat
Vasta
#6

(30-09-2009, 22:17 PM)guits112 Kirjutas:  750kg täismass on kerghaagis ja eraldi E kat ei nöuta!! aga kui autorongi registrimass koos kerghaagisega ületab 3500kg, peab autos olema juba söidumeerik!! mis tahes haagis üle 750kg nöuab Ekat


Eee ... kuidas sa load said? Ostsid??

Dad.
Vasta
#7

Kui nii tark ja seleta lahti siis kerghaagise möiste http://www.ark.ee/atp/index.php?id=513
Vasta
#8

(30-09-2009, 22:17 PM)guits112 Kirjutas:  750kg täismass on kerghaagis ja eraldi E kat ei nöuta!! aga kui autorongi registrimass koos kerghaagisega ületab 3500kg, peab autos olema juba söidumeerik!! mis tahes haagis üle 750kg nöuab Ekat

Kuigi neid igasugu B-BE kategooria teemasid on nii siin kui ka mujal foorumites lahatud juba s..aauguni ei saa siiski vastu vaidlemata jätta ülaltoodud valedele väidetele.

Kuni 750 kg täismassiga haagis on tõepoolest kerghaagis ja E kat-i pole vaja (äkki on ka mõni erand aga hetkel ei tule küll meelde).

AGA: Kerghaagis ei moodusta autorongi ja seega pole vaja ei E-d ega meerikut. Näiteks kõiksugused kaubikud mis üldiselt registeeritud 3500 peale võivad ilma kategooriata vedada kerghaagist kuni 750 kg.

Mis tahes haagis üle 750 kg EI NÕUA E-kat-i. Kui autorongi registrimass ei ületa 3500 kg ja sealjuures haagise täismass ei ületa veduki tühimassi ja ka selle paberites lubatud piduritega haagise massi siis võib sõida ilma E.katita.

Näiteks: auto tühimassiga 1500 kg- täismassiga 2000 + haagis täismassiga 1490 ei vaja E-kategooria lubasid. Minu meelest ajuvaba aga noh...las ta siis olla.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#9

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13195554
Lehekülje allosas on tabel, kus kategooriad kenasti lahti seletatud.

Konna juures on oluline meeles pidada, et kui seal autot parasjagu küljes ei ole, siis kehtivad sellele samad nõuded, mis haagisele. Kui auto on küljes, siis on ta võrdväärne puksiirköiega.


Haagise lubatud massi suhtes helistasin kunagi ARK-i ning uurisin, et miks minu suhteliselt robustse ehitusega ning 1500kg tühimassiga autol on suurim lubatud piduriteta haagise mass vaid 600kg. Sain teada ka seda, et antud juhul on silmas peetud tegelikku massi, mitte registrimassi. Ehk siis võin vedada nt. haagist mille tühimass on 250kg ja koorem 350kg, olenemata haagise registrimassist.

Connecting technologies
Vasta
#10

(30-09-2009, 22:17 PM)guits112 Kirjutas:  kui autorongi registrimass koos kerghaagisega ületab 3500kg, peab autos olema juba söidumeerik!!
Ma millegi pärast ei taha hästi seda meeriku asja uskuda. Vaevalt näiteks neil kaatrivedajatel oma Land Cruiseritel meerikud peal on. Meerik peaks ikka kuidagi töö tegemiseks mõeldud autodega seotud olema.
Vasta
#11

Copy-paste LE-st ja LS-ist.

16) Kerghaagise all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 haagist, mille registrimass ei ületa 750 kg.

B kategooria -auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega

B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#12

(30-09-2009, 22:42 PM)oxygen Kirjutas:  
(30-09-2009, 22:17 PM)guits112 Kirjutas:  kui autorongi registrimass koos kerghaagisega ületab 3500kg, peab autos olema juba söidumeerik!!
Ma millegi pärast ei taha hästi seda meeriku asja uskuda. Vaevalt näiteks neil kaatrivedajatel oma Land Cruiseritel meerikud peal on. Meerik peaks ikka kuidagi töö tegemiseks mõeldud autodega seotud olema.

Tarid seda paati 50km raadiuses oma tarbeks, pole jah meerikut tarvis!
Vasta
#13

(30-09-2009, 22:55 PM)guits112 Kirjutas:  
(30-09-2009, 22:42 PM)oxygen Kirjutas:  
(30-09-2009, 22:17 PM)guits112 Kirjutas:  kui autorongi registrimass koos kerghaagisega ületab 3500kg, peab autos olema juba söidumeerik!!
Ma millegi pärast ei taha hästi seda meeriku asja uskuda. Vaevalt näiteks neil kaatrivedajatel oma Land Cruiseritel meerikud peal on. Meerik peaks ikka kuidagi töö tegemiseks mõeldud autodega seotud olema.

Tarid seda paati 50km raadiuses oma tarbeks, pole jah meerikut tarvis!

Ilmselt on Guitsi näol tegemist veoautojuhiga kes lihtsalt püüab kõiki elukutseliste juhtide ja C-kati seadusi ja piiranguid ka väiksematele kategooriatele peale suruda. Hetkel see tal veel läbi ei lähe aga kui uskuda kuulujutte siis millalgi hakkavad asjad muutuma...

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#14

Tahan viidet sellele õigusaktile mis erasõidukile selle meeriku peale paneb. Meerik peaks olema seotud kuidagi töö tegemisega ja sealsete reeglitega. Tööaeg jne. Oma autoga võin ma sõita ükskõik kui pikalt ja ükskõik kui kaugele ükskõik mis asi mul taga veereb. Ainus punkt mis takistab on see, et juht ei tohi olla sellises haigus- ja väsimusseisundis mis takistab liiklusolude täpset tajumist. Ja isegi kui tuleb see ammulubatud uus LS, siis ei usu mina, et keegi sellise reegli sisse kirjutab, et BE-kat. autorongiga millel järel haagissuvila, ei tohi sõita ühe jutiga Tallinnast Vastseliinasse.
Vasta
#15

19. Erinõuded mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeajale

(1) Sõitjaid vedava üle üheksa istekohaga (kaasa arvatud juhi koht) või veost vedava üle 3500-kilogrammise registrimassiga, haagisega või haagiseta mootorsõiduki juhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestamise korra kehtestab Vabariigi Valitsus.

(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki juhi sõidu- ja puhkeaja arvestus toimub sõidumeeriku salvestuslehtede järgi. Salvestuslehti peab säilitama vähemalt viimase 12 kuu kohta.

(3) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki juhi sõidu- ja puhkeaja kohta kehtestatud nõuete järgimist kontrollivad:
1) liikluses politseiametnikud, abipolitseinikud ja teised selleks seadusega volitatud isikud;
2) mootorsõiduki valdaja juures Tööinspektsiooni ametnikud
Mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestuse kord1

1. peatükk


ÜLDSÄTTED



§ 1. Määruse reguleerimisala

(1) Määrus sätestab sõitjaid vedava üle üheksa istekohaga (kaasa arvatud juhi koht) või veost vedava üle 3500-kilogrammise registrimassiga, haagisega või haagiseta mootorsõiduki (edaspidi sõiduk) juhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestamise korra.

(2) Määruse nõuded on kohustuslikud kõigile lõikes 1 nimetatud sõidukite juhtidele, sõltumata sellest, millises riigis on sõiduk registreeritud.
Vasta
#16

Ma tõesti ei tea mida sa üritad siin üldse tõestada aga sa eksid!

Veoste vedu üle 3500 kg reg massiga ja oma tarbeks ükskõik mille vedu on erinevad asjad ja nii on /ei ole vaja ka sõidumeerikut ja sellega kaasnevat.

Ei viitsi tõesti hakata kusagilt seadusesätetest omale tõendeid otsima aga fakt on see et 3500+3500 autorongi käest ei ole keegi kunagi mingeid meerikuid küsinud.
Nagu ülevalpool mainisin siis läheb millalgi see registrimassi-täismassi-sõidumeerikite-töö ja puhkeaja nõuded jms ülevaatamisele ja muutmisele. Siis hakkavad näiteks H2 omanikud veokilubadega sõitma ja äkki ka kettaid täitma, ei tea. Aga niikaua kui vastavaid seadusi pole vastu võetud ei tasu Guitssi juttu uskuda.

P.S. mitte mingit isiklikku trotsi Guitssi vastu ei ole aga lihtsalt ta on millestki veidi valesti aru saanud ja ajab äkki sellega ka teistel pead sassi

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#17

Tule taevas appi, sõiduautole sõidumeerikBig Grin

Alles ma vaidlesin ühes traktorilubade teemas, kus igasugu targa jutu tõestuseks mitte ühtegi seadust ega määrust ei suudetud tuua, nüüd siin jälle leiutatakse mingeid imeasju.

Sõidumeeriku teemalised lingid ARK-i lehel
Ja edasi Euroopa parlamendi ja nõukogu määrus(EÜ) nr 561/2006. Lugege sealt lk 4.

Üks oluline punkt ka siia:
Artikkel 3, Käesolevat määrust ei kohaldata vedude korral, mille puhul on tegemist:
h) kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavate sõidukite või
sõidukite kombinatsioonidega, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni.
Vasta
#18

(01-10-2009, 10:23 AM)Pyhaw Kirjutas:  Üks oluline punkt ka siia:
Artikkel 3, Käesolevat määrust ei kohaldata vedude korral, mille puhul on tegemist:
h) kaupade mitteäriliseks veoks kasutatavate sõidukite või
sõidukite kombinatsioonidega, mille lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni.

Vot-vot... tänud selle eest, ei viitsinud/osanud otsida aga seda pidasin ka mina silmas.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#19

Ju ma lähtusin rohkem ärilistest aspektidest!
Vasta
#20

(01-10-2009, 10:55 AM)guits112 Kirjutas:  Ju ma lähtusin rohkem ärilistest aspektidest!
Just, justSmile
See 50 km asi on ka seal määruses kirjas, reisijateveo kohta, et kui liini pikkus on alla 50 km, siis võib ilma meerikuta sõita.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne