K750 mootori ja käigukasti õli
#1
Tere,

Selline küsimus, et millist õli kasutada K750 mootoris ?
Kodanik , kellelt ratta soetasin, sõnas et ise "vist" kasutab 10w40, "vist" kuna ostutuhin oli sees ja kogu "aur" läks aparaadi imetlemisele.
Õli lisatakse varda avast?

Kas käigukasti õli saab ka lisada ja vaadata kusagilt taset ? Mis õli seal kasutada ?
Asi selles et kohast, kust siduri tross nö käigkukasti läheb, sealt vahelt sidurit vajutades õrnalt surub õli välja ja parem karta kui kahetseda... ( Ilmselt seal vahel simmer väsinud ja tahaks vahetust ? )

Terv.,
Marko
Vasta
#2
kui mootor seest puhas pane täissünti(varda avast just) . käigukasti ja tagasilda tad-17i.
Vasta
#3
Mootorisse 10w40 ja kasti80w90 transmisiooni õli. Täissünti ära pane see liiga vedel ja kallis poolsünt on hea küll.
Vasta
#4
Täissünteetiline õli voolab mootori seismisel K-750 suurte lõtkudega liugpaaride vahelt välja ja väike poolhõre õlipump toidab esimestel tööminutitel hädapärast raamlaagrid.Nii et kolvid,rõngad-silinder,nukkvõll-tõukurid ,kolvisõrm-kepsupuks on alguses jumala kuival.Lisaks peseb täissünt hästi lahti väntvõlli õlitaskutesse tsentrifuugitud sodi ja ummistab väntvõlli kepsutappides olevad õlikanalid(keps kinni nigu naksti).
Eelnev jutt ei ole teoreetiline arutlus,vaid proovitud,nutetud,õpitud stiilis elukogemus.
Isiklikult kasutan K-750l ainult mineraalõli(15W40,20W50),mis jahtumisel jätavad tõõpindadele õlikihi,mis ära ei voola.Ja õlivahetusvälp võiks olla iga 2000-3000 km järel,et mootor ei "pasteedistuks",sest tegu on eriti kuuma mootoriga.Nii olen talitanud ka remonditud mootoritega ja kulumine on olnud minimaalseim.
Vasta
#5
(01-10-2009, 18:19 PM)paukjapostivahe Kirjutas: Täissünteetiline õli voolab mootori seismisel K-750 suurte lõtkudega liugpaaride vahelt välja ja väike poolhõre õlipump toidab esimestel tööminutitel hädapärast raamlaagrid.Nii et kolvid,rõngad-silinder,nukkvõll-tõukurid ,kolvisõrm-kepsupuks on alguses jumala kuival.Lisaks peseb täissünt hästi lahti väntvõlli õlitaskutesse tsentrifuugitud sodi ja ummistab väntvõlli kepsutappides olevad õlikanalid(keps kinni nigu naksti).
Eelnev jutt ei ole teoreetiline arutlus,vaid proovitud,nutetud,õpitud stiilis elukogemus.
Isiklikult kasutan K-750l ainult mineraalõli(15W40,20W50),mis jahtumisel jätavad tõõpindadele õlikihi,mis ära ei voola.Ja õlivahetusvälp võiks olla iga 2000-3000 km järel,et mootor ei "pasteedistuks",sest tegu on eriti kuuma mootoriga.Nii olen talitanud ka remonditud mootoritega ja kulumine on olnud minimaalseim.

Väärt info, aitähh!!

Kas tal on ka õlifilter kusagil, mida tuleks koos õlivaheutsega puhastada/ vahetada? Palju mootorisse õli läheb ? Palju kasti ?



Täna tekkis uus küsimus :

[Pilt: moto.jpg]

Käigukasti õli lisatakse ilmselt pildi keskel oleva poldi alt kuid kas selle all peaks käima ka õlivarras ? Kuidas muidu teada saada, kas kastis on piisavalt õli või tahaks lisa saada

Terv.,
Marko
Vasta
#6
Kuna K-750 kepsu alumine rulllaager on ikka väga mannetu minu meelest,võiks panna ikka midagi head .See tähendab sünteetiline võiks ikkagi olla.Kuna selle ratta mootor on suhteliselt uus ei tohiks ta olla ka väga määrdunud seest.
Vasta
#7
Kust kuradi reklaamist te olete õppinud selle, et sünteetiline on `hea`??? Synteetiline on hea ainult õigesse kohta, modernsesse väikemootorisse. Selline vanatüüpi ja ssuurte lõtkudega juba tehasest olev mootor, nagu seda M-i mootor on, vajab paksemat õli. Ja vajab ka õli, mis jätab paksu õlikile. Kuna mineraalõli molekul on suurem, kui sünteetilisel ,siis kindlasti mineraali või mineraalõli põhjale tehtud poolsünteetilist vähemalt 10W30 .
Palun unustage ära sünteetiliste õlide imettegevad omadused-see on reklaamitrikk, mida teie ullikesed nii kenasti usute....
Ostan Mini juppe!
Vasta
#8
Kuna K750 mootori õlikulu on küllaltki suur, siis läheb sünteetilise õli kasutamine päris kulukaks.
Vasta
#9
Korralikul mootoril pole märkimisväärset kulu.See jutt,et kuumalt on sünt õli vedelam kui mineraal,lubage naerda.
Vasta
#10
Selle sünteetilise õli soovituse peale tahaks karjuda aga ma siiski ei tee seda lootuses et masinaomanikul endal on niipalju mõistust et sellist viga mitte teha. Miks - sellest saaks omaette teema aga kirjutan lühidalt.
Elukogemus on minu tsiklite juures näidanud et kõige parem mootoriõli M-ile on mineraalne Valvoline 20W50 aga seda eeldusel et sa talvel ei sõida sest miinuskraadide juures jääb see juba liiga paksuks. Aga paksu õli on M-ile vaja juba sellepärast et igasugused 10W40 jms hakkab sul jubedalt tihendite vahelt lekkima sest läheb kuumaga liiga vedelaks. Sellel on lihtne põhjus. 10W40, avtool jms tavalised automootorite õlid on mõeldud vedelikjahutusega mootoritele, aga nende norm. töötemperatuur ei ületa 100 C. M-i mootor töötab normaalselt nt. 150-160 C sest see on õhkjahutusega ja sellise temperatuuri juures lähevadki tavalised mootoriõlid liiga vedelaks.
Olen veel lisanud sellele 20W50 õlile Valvoline Oil Treatment õlilisandit mis parandab määrimist ja hoiab õli liiga vedelaks muutumast ka kõrgematel temperatuuridel. Senini ei ole olnud probleeme ka nt. suvel +30C paraadis venida kus mootor enamiku ajast töötab kohapeal ja jahutus väga puudulik.
Käigukasti olen pannud tänapäevast (80)85W90 vms manuaalkastiõli ja nendega reeglina probleeme pole, isegi lekkeid pole eriti täheldanud.
M-72 ka pole varrast käigukasti korgi küljes aga mina olen hoidnud õlitset kuni täiteavani. Niimoodi läks vist peaaegu liiter sisse aga tehasenorm oli vist 0,9L? Ei mäleta täpselt. Igatahes nii on hea lihtne kontrollida - kohe kui punni maha keerad peab õli näha olema.
Aga eks elu ole näidanud ka seda et see õlide-kütuste-oktaanarvude-pliilisandite teema on selline et "kellele ema, kellele tütar"Smile
militaarmootorrattur
Vasta
#11
Kui vedel (viskoosne) õli mingil temperatuuril on, seda näitavad viskoossusnumbrid õli tähistuses, mitte õlitüüp (mineraalne või sünteetiline). Õhkjahutusega 4T mootorite puhul kehtib töötemperatuuride tõttu üldiselt rusikareegel, et alla 50-se viskoossusega õli jääb kuumalt liiga vedelaks. Mistõttu on mainitud tehnikal näiteks 20W-50 õlide kasutamine kogu maailmas väga levinud, samas edumeelsem ja jõukam rahvas kasutab probleemideta 15W-60 või 20W-60 täissünti.
Et sünteetilised õlid hakkavad eelnevalt mineraali peal olnud mootoritel vana saasta lahustama ja õlikanaleid kinni võtma, peaks olema üldiselt teada juba vabariigi algusest, mil LADA-dele äsja turule tulnud Teboili sisse valati. Teine asi on tihendid/simmerid, sest tollased materjalid polnud mõeldud tänapäeva sünt-õlides sisalduvat keemiat taluma.
Kas nõukaaja laiatarbetehnikale on 400+ eeguse liitrihinnaga õli sissevalamine rahaliselt mõistlik, see on hoopis teine (äärmiselt subjektiivne) teema.
Vasta
#12
Ma olen sõitnud Ladaga (teadmata läbisõiduga 1973.aasta Vaz 2101), mootoris Addinoli 5W40 täissünt. Tulemus: mootor ei lekkinud, õli kulu jäi samale tasemele varasemaga. Subjektiivne väide on, et õlivahetuse järel jäi just klappide osa varasemast vaiksemaks.

Ja mis peamine: kui õlipumba ajamis andis otsad see sisehambumisega hammasratas, millelt käivad nii jagaja kui õlipump (mootor töötab, aga survet pole), päästis tõenäoliselt sünteetiline õli mu masina jõuallika. Jätsin masina seisma siis, kui mootoril jõud kaduma hakkas (jäin juba õlitule süttimisel esialgu seisma, kuid lekkeid ja muid õlipuuduse tunnuseid avastamata sõitsin edasi). Piisas uue hammasratta paigaldamisest, ja mootor võttis taas eluvaimu sisse ning kulges edaspidi sama edukalt. Kannatas isegi lumerajasõitu. Küllap käiks praegugi, kui auto kere ümbert peeneks pruuniks tolmuks ei oksüdeeruks.

Minu sõnum on aga lihtne: kasutage nii kallist õli, kui kalliks te oma plekist pruuti hindate. Minugi poolest võite mootorisse ka tavotti, piduri- ja toiduõli valada. Eks see ole igaühe enda asi.

Paljud õlitootjad toodavad aga spetsiaalseid nn Harrika õlisid õhkjahutusega neljataktilistele mootorrattamootoritele. Need on küll kallid, aga oma olemuselt kõige lähemad sellele, mida M-lised vajavad.

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13
(05-10-2009, 13:00 PM)zyndapp666 Kirjutas: Selle sünteetilise õli soovituse peale tahaks karjuda aga ma siiski ei tee seda lootuses et masinaomanikul endal on niipalju mõistust et sellist viga mitte teha. Miks - sellest saaks omaette teema aga kirjutan lühidalt.
Elukogemus on minu tsiklite juures näidanud et kõige parem mootoriõli M-ile on mineraalne Valvoline 20W50 aga seda eeldusel et sa talvel ei sõida sest miinuskraadide juures jääb see juba liiga paksuks. Aga paksu õli on M-ile vaja juba sellepärast et igasugused 10W40 jms hakkab sul jubedalt tihendite vahelt lekkima sest läheb kuumaga liiga vedelaks. Sellel on lihtne põhjus. 10W40, avtool jms tavalised automootorite õlid on mõeldud vedelikjahutusega mootoritele, aga nende norm. töötemperatuur ei ületa 100 C. M-i mootor töötab normaalselt nt. 150-160 C sest see on õhkjahutusega ja sellise temperatuuri juures lähevadki tavalised mootoriõlid liiga vedelaks.
Olen veel lisanud sellele 20W50 õlile Valvoline Oil Treatment õlilisandit mis parandab määrimist ja hoiab õli liiga vedelaks muutumast ka kõrgematel temperatuuridel. Senini ei ole olnud probleeme ka nt. suvel +30C paraadis venida kus mootor enamiku ajast töötab kohapeal ja jahutus väga puudulik.
Käigukasti olen pannud tänapäevast (80)85W90 vms manuaalkastiõli ja nendega reeglina probleeme pole, isegi lekkeid pole eriti täheldanud.
M-72 ka pole varrast käigukasti korgi küljes aga mina olen hoidnud õlitset kuni täiteavani. Niimoodi läks vist peaaegu liiter sisse aga tehasenorm oli vist 0,9L? Ei mäleta täpselt. Igatahes nii on hea lihtne kontrollida - kohe kui punni maha keerad peab õli näha olema.
Aga eks elu ole näidanud ka seda et see õlide-kütuste-oktaanarvude-pliilisandite teema on selline et "kellele ema, kellele tütar"Smile

Suured tänud ! Sellist vastust ootasingi.
Vasta
#14
(02-10-2009, 09:03 AM)Qubik Kirjutas: ... Ja vajab ka õli, mis jätab paksu õlikile. Kuna mineraalõli molekul on suurem, kui sünteetilisel ,...
Mineraalõli molekul on lapik, sünteetilisel püramiiditaoline (nagu tankitõke). Lapik molekul on detailide vahel ikka lapiti. "Tankitõke" aga alati otsapidi ülespoole. Nii on ta kaitsevõime ka suurem.
(05-10-2009, 13:00 PM)zyndapp666 Kirjutas: ... M-i mootor töötab normaalselt nt. 150-160 C sest see on õhkjahutusega ja sellise temperatuuri juures lähevadki tavalised mootoriõlid liiga vedelaks.
...
Kas sa mõõtsid paraadi ajal mootori temperatuuri?
Me panime sõbra emmi mootorile Lada radika jahutusventilaatori anduri külge. Täpselt sellisesse kohta, kuhu mootoriõli juga peale pritsib. Paraadil sõites ei hakanud anduri taha lülitatud kontrolllamp põlema. Andur aga lülitub 90-95 kraadi juures. Ka minu emmi mootori korpus ei olnud peale paraadi väga palav. Sama paraadi ajal jäid aga osad rattad teeäärde ülekuumenemise tagajärjel.
Kõik sõltub ikkagi mootori korrasolekust ja reguleeringust.
Ja lõpuks. Sünteetilise õli eripära ongi selles, et ta on stabiilsema viskoossusega, kui mineraalõli.
Lekke põhjuseid tuleb otsida ikka viletsatest tihenditest, mitte mootoriõli margist.
Vasta
#15
Küsimus teadjatele 20w-50 ja sae 50 õlide kohta: osade tootjate kirjeldustes on toodud, et sobivad nii kuiv- kui märgsiduriga mootoritele, osadel et märgsiduritele ei sobi. Kui oluline see nüanss on, kas võib ka reaalselt siduri nahka keerata, kellel on kogemusi? Kas ennesõjaaegsele märgsiduriga rattale, millel pole õlifiltrit (siis peaks sobima sae 50 õli), sobib sisse kallata 20w-50 mootoriõli (see lihtsalt levinum ja kättesaadavam)?
Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta
#16
Kui palju õli K-750 karterisse läheb?
Vasta
#17
2 L, tegelikult natukene alla selle.
F.T.W.
Vasta
#18
Mis õli kogused lähevad K750 mootorisse, käigukasti ja taga reduktorisse?
Vasta
#19
Näiteks võib tuua k650 mootori õlikogused, usun, et umbes sinna auku jäävad 750ne õlikogused ka Smile
Mootor: 2,2l
Käimakast: 1,3l
Reduktor: 0,11l
Esiamordid: 0,135
Tagumised amordid: 0,08l
Saaremaalt ja Jumziga
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne