Postitused: 77
Teemad: 5
Liitus: Nov 2006
Maine:
1
Tere,
Selline küsimus, et millist õli kasutada K750 mootoris ?
Kodanik , kellelt ratta soetasin, sõnas et ise "vist" kasutab 10w40, "vist" kuna ostutuhin oli sees ja kogu "aur" läks aparaadi imetlemisele.
Õli lisatakse varda avast?
Kas käigukasti õli saab ka lisada ja vaadata kusagilt taset ? Mis õli seal kasutada ?
Asi selles et kohast, kust siduri tross nö käigkukasti läheb, sealt vahelt sidurit vajutades õrnalt surub õli välja ja parem karta kui kahetseda... ( Ilmselt seal vahel simmer väsinud ja tahaks vahetust ? )
Terv.,
Marko
Postitused: 126
Teemad: 89
Liitus: Jun 2009
Maine:
1
29-09-2009, 12:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-09-2009, 12:15 PM ja muutjaks oli
kass69.)
kui mootor seest puhas pane täissünti(varda avast just) . käigukasti ja tagasilda tad-17i.
Postitused: 1,057
Teemad: 28
Liitus: Mar 2006
Maine:
10
Mootorisse 10w40 ja kasti80w90 transmisiooni õli. Täissünti ära pane see liiga vedel ja kallis poolsünt on hea küll.
Postitused: 36
Teemad: 3
Liitus: Mar 2009
Maine:
1
Täissünteetiline õli voolab mootori seismisel K-750 suurte lõtkudega liugpaaride vahelt välja ja väike poolhõre õlipump toidab esimestel tööminutitel hädapärast raamlaagrid.Nii et kolvid,rõngad-silinder,nukkvõll-tõukurid ,kolvisõrm-kepsupuks on alguses jumala kuival.Lisaks peseb täissünt hästi lahti väntvõlli õlitaskutesse tsentrifuugitud sodi ja ummistab väntvõlli kepsutappides olevad õlikanalid(keps kinni nigu naksti).
Eelnev jutt ei ole teoreetiline arutlus,vaid proovitud,nutetud,õpitud stiilis elukogemus.
Isiklikult kasutan K-750l ainult mineraalõli(15W40,20W50),mis jahtumisel jätavad tõõpindadele õlikihi,mis ära ei voola.Ja õlivahetusvälp võiks olla iga 2000-3000 km järel,et mootor ei "pasteedistuks",sest tegu on eriti kuuma mootoriga.Nii olen talitanud ka remonditud mootoritega ja kulumine on olnud minimaalseim.
Postitused: 698
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Kuna K-750 kepsu alumine rulllaager on ikka väga mannetu minu meelest,võiks panna ikka midagi head .See tähendab sünteetiline võiks ikkagi olla.Kuna selle ratta mootor on suhteliselt uus ei tohiks ta olla ka väga määrdunud seest.
Postitused: 225
Teemad: 2
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
02-10-2009, 08:03 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-10-2009, 08:05 AM ja muutjaks oli
Qubik.)
Kust kuradi reklaamist te olete õppinud selle, et sünteetiline on `hea`??? Synteetiline on hea ainult õigesse kohta, modernsesse väikemootorisse. Selline vanatüüpi ja ssuurte lõtkudega juba tehasest olev mootor, nagu seda M-i mootor on, vajab paksemat õli. Ja vajab ka õli, mis jätab paksu õlikile. Kuna mineraalõli molekul on suurem, kui sünteetilisel ,siis kindlasti mineraali või mineraalõli põhjale tehtud poolsünteetilist vähemalt 10W30 .
Palun unustage ära sünteetiliste õlide imettegevad omadused-see on reklaamitrikk, mida teie ullikesed nii kenasti usute....
Ostan Mini juppe!
Postitused: 134
Teemad: 2
Liitus: Nov 2006
Maine:
2
Kuna K750 mootori õlikulu on küllaltki suur, siis läheb sünteetilise õli kasutamine päris kulukaks.
Postitused: 698
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Korralikul mootoril pole märkimisväärset kulu.See jutt,et kuumalt on sünt õli vedelam kui mineraal,lubage naerda.
Postitused: 441
Teemad: 45
Liitus: Jan 2004
Maine:
5
Kui vedel (viskoosne) õli mingil temperatuuril on, seda näitavad viskoossusnumbrid õli tähistuses, mitte õlitüüp (mineraalne või sünteetiline). Õhkjahutusega 4T mootorite puhul kehtib töötemperatuuride tõttu üldiselt rusikareegel, et alla 50-se viskoossusega õli jääb kuumalt liiga vedelaks. Mistõttu on mainitud tehnikal näiteks 20W-50 õlide kasutamine kogu maailmas väga levinud, samas edumeelsem ja jõukam rahvas kasutab probleemideta 15W-60 või 20W-60 täissünti.
Et sünteetilised õlid hakkavad eelnevalt mineraali peal olnud mootoritel vana saasta lahustama ja õlikanaleid kinni võtma, peaks olema üldiselt teada juba vabariigi algusest, mil LADA-dele äsja turule tulnud Teboili sisse valati. Teine asi on tihendid/simmerid, sest tollased materjalid polnud mõeldud tänapäeva sünt-õlides sisalduvat keemiat taluma.
Kas nõukaaja laiatarbetehnikale on 400+ eeguse liitrihinnaga õli sissevalamine rahaliselt mõistlik, see on hoopis teine (äärmiselt subjektiivne) teema.
Postitused: 5,776
Teemad: 733
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Ma olen sõitnud Ladaga (teadmata läbisõiduga 1973.aasta Vaz 2101), mootoris Addinoli 5W40 täissünt. Tulemus: mootor ei lekkinud, õli kulu jäi samale tasemele varasemaga. Subjektiivne väide on, et õlivahetuse järel jäi just klappide osa varasemast vaiksemaks.
Ja mis peamine: kui õlipumba ajamis andis otsad see sisehambumisega hammasratas, millelt käivad nii jagaja kui õlipump (mootor töötab, aga survet pole), päästis tõenäoliselt sünteetiline õli mu masina jõuallika. Jätsin masina seisma siis, kui mootoril jõud kaduma hakkas (jäin juba õlitule süttimisel esialgu seisma, kuid lekkeid ja muid õlipuuduse tunnuseid avastamata sõitsin edasi). Piisas uue hammasratta paigaldamisest, ja mootor võttis taas eluvaimu sisse ning kulges edaspidi sama edukalt. Kannatas isegi lumerajasõitu. Küllap käiks praegugi, kui auto kere ümbert peeneks pruuniks tolmuks ei oksüdeeruks.
Minu sõnum on aga lihtne: kasutage nii kallist õli, kui kalliks te oma plekist pruuti hindate. Minugi poolest võite mootorisse ka tavotti, piduri- ja toiduõli valada. Eks see ole igaühe enda asi.
Paljud õlitootjad toodavad aga spetsiaalseid nn Harrika õlisid õhkjahutusega neljataktilistele mootorrattamootoritele. Need on küll kallid, aga oma olemuselt kõige lähemad sellele, mida M-lised vajavad.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(02-10-2009, 08:03 AM)Qubik Kirjutas: ... Ja vajab ka õli, mis jätab paksu õlikile. Kuna mineraalõli molekul on suurem, kui sünteetilisel ,...
Mineraalõli molekul on lapik, sünteetilisel püramiiditaoline (nagu tankitõke). Lapik molekul on detailide vahel ikka lapiti. "Tankitõke" aga alati otsapidi ülespoole. Nii on ta kaitsevõime ka suurem.
(05-10-2009, 12:00 PM)zyndapp666 Kirjutas: ... M-i mootor töötab normaalselt nt. 150-160 C sest see on õhkjahutusega ja sellise temperatuuri juures lähevadki tavalised mootoriõlid liiga vedelaks.
...
Kas sa mõõtsid paraadi ajal mootori temperatuuri?
Me panime sõbra emmi mootorile Lada radika jahutusventilaatori anduri külge. Täpselt sellisesse kohta, kuhu mootoriõli juga peale pritsib. Paraadil sõites ei hakanud anduri taha lülitatud kontrolllamp põlema. Andur aga lülitub 90-95 kraadi juures. Ka minu emmi mootori korpus ei olnud peale paraadi väga palav. Sama paraadi ajal jäid aga osad rattad teeäärde ülekuumenemise tagajärjel.
Kõik sõltub ikkagi mootori korrasolekust ja reguleeringust.
Ja lõpuks. Sünteetilise õli eripära ongi selles, et ta on stabiilsema viskoossusega, kui mineraalõli.
Lekke põhjuseid tuleb otsida ikka viletsatest tihenditest, mitte mootoriõli margist.
Postitused: 1,810
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
Küsimus teadjatele 20w-50 ja sae 50 õlide kohta: osade tootjate kirjeldustes on toodud, et sobivad nii kuiv- kui märgsiduriga mootoritele, osadel et märgsiduritele ei sobi. Kui oluline see nüanss on, kas võib ka reaalselt siduri nahka keerata, kellel on kogemusi? Kas ennesõjaaegsele märgsiduriga rattale, millel pole õlifiltrit (siis peaks sobima sae 50 õli), sobib sisse kallata 20w-50 mootoriõli (see lihtsalt levinum ja kättesaadavam)?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 75
Teemad: 39
Liitus: Oct 2011
Maine:
0
Kui palju õli K-750 karterisse läheb?
Postitused: 91
Teemad: 55
Liitus: Feb 2004
Maine:
0
2 L, tegelikult natukene alla selle.
F.T.W.
Postitused: 1
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
0
Mis õli kogused lähevad K750 mootorisse, käigukasti ja taga reduktorisse?