kindlus(ta)tus ehk seisvate autode massiline utiili minek?
#1

Kunagi diskuteeriti siin foorumis selle üle, et kohustuslik liikluskindlustuse tavaleping saadab nii mitmedki seisvad autod (st poliisita autod) vanarauda. Nüüd näib see aeg käes olevat.

Manuses on üks kiri, mille sai mõned päevad tagasi kaks aastat ilma kehtiva poliisita, st "ei"-lepinguga seisnud auto omanik. Ehk siis kindlustusfirma otsus kahenädalase etteteatamisega, et nad lõpetavad omapoolselt "ei"-lepingu, koos konstateerimisega, et ilma lepinguta olekus on neil õigus autoomanikult sisse kasseerida kolmekordne kindlustussumma.

Tõenäoliselt ootab seda autot ees kiirkorras utiili saatmine firmas, kellel on litsents auto ARKi registrist maha kanda. Natuke kahju on, sest tegu on auväärses eas (25 aastat, v.l. 1984.a.) sõidukiga, mis on muuhulgas olnud kasutusel ka 2005.a. Suursõidul minu vanajalgrattakogu vedukina.

Kaks nädalat on ju ilmselgelt liiga lühike aeg, et leida mittesõitvale autole uus omanik või auto korda teha (auto jäi seisma libiseva siduri tõttu, muu tehnika on üsna heas korras). Pikendama kindlustusfirma "ei"-lepingut enam ei nõustu.


Miks ma selle kirja siia postitan? Aga seepärast, et sama saatus võib tabada ka paljusid reaalsete vanaautode (35.a. ja enam) omanikke, kelle sõidukid ei ole tehnilise mittekorrasoleku tõttu (nt restaureerimise ootel) olnud viimase kahe aasta jooksul kindlustuses samasuguse "ei"-lepinguga. Tahaksin tegelikult ka teada, kas tegemist on üksikjuhtumiga, või on niisgune "ei"-lepingute ühepoolne ülesütlemine saanud viimasel ajal kindlustusfirmadele tavaks, sest seadus annab neile selleks õiguse.

Privaatsuse huvides katsin kirjas kinni kõik viited isikule, automargile ja isegi kindlustusfirma nimele. Niipalju ütleks lõpetuseks, et tõsisele huvilisele on see auto nädala jooksul sümboolse hinnaga saadaval (koos ümberregistreerimise ja/või arvelt maha võtmise kohustusega).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

kuradi jama lugu, missest et kindlustus leping on tasuta ja pikenda või iga aasta, aga ikkagi, kui autosi/ sõidukeid on mitmeid, siis on see üpris tülikas ning meie praegusel ajal ei püsi hoovis seisva masina kindlustuslepingu tegemine meeleski püsida, juba vanast harjumusest...



Vasta
#3

Sama nu**i Banaanivabariigis üle elanud.

1. Kindlustusfirma peab tegema uue lepingu, vastasel korral saab inspektsiooni endale kaela.

2. Mine If-i ja tee see leping ehk siis nii nagu mina tegin.

Kebernu**i korraldas Salva - susi neid söögu!

Dad.
Edit: Ja miks sa varjad uunikuomanikke ahistavat kindlustust???
Vasta
#4

olemasolev leping on lõpetatud - aga miks siis mitte sõlmida uut? Kas siis samas seltsis (mina paluks seda ja ei teeks saladust, et kui ma konkreetset lepingut sõlmitud ei saa, liigutan kõik lepingud sinna, kus saab...) või mujal.

kindlustusseltsi nime ei peaks küll saladuses hoidma - ei taha uskuda, et taoline suhtumine mitmeid seltse kirjeldaks...

edit: Ergos olen ma vähemasti üht maksevaba lepingut aasta (või juba kaks?) tagasi pikendanud - ei olnud toona problemi.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#5

Ma pakun taalreid sõõrikute vastu et see salajane selts on justnimelt Ergo.
Vasta
#6

Auto, mida ei kasuta, saab ju ajutiselt ARK-s arvelt maha võtta. Mul kaks masinat hetkel sedasi ajutiselt arvelt maas. Ainus asi, et iga kahe aasta tagant tuleb seda ajutiselt arvelt maas olemist pikendamas käia, muidu (idiootlik küll, aga noh, nagu siin Onias paljud asjad käivad) tuleb automaatselt tagasi arvele. Ja ei ole mind ükski kindlustus kiusanud. Ühe auto puhul jah, sai kunagi 6-7 aastat tagasi küll ka leping maksevabaks tehtud, teise puhul täpselt enam ei mäletagi Big Grin. Fakt on see, et auto on eraomand, püha ja puutumatu. Ja kui minu isiklik eraomand seisab minu isiklikul eramaal, pole sellega asja kellelgi. Ja kui on probleeme, võiks keegi hakkajam inimene vastava kohtucase'i tekitada, sest see lõhnab juba vastuolu järgi Põhiseadusega.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Krt mis lollus see on!
Tehke enne 2 aasta täis saamist uus maksevaba leping või saatke see loll kindlustusfirma sinna "pimedasse" kohta ja otsige uus kindlustusfirma kus sõlmite uue lepingu.
Veebruaris pean ka mina oma Ikarusel lepingut uuendama,2 aastat saab täis ja firma on Salva.
Krt,ma ei tea miks kindlustusfirmad viimastel aastatel küll niimoodi nõmetsevad?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#8

Tänase päevani ei ole sellist korda, mis keelaks sõiduki suhtes kindlustuslepingut sõlmida. Samuti on kõik lepingud seni tasuta. Minu kindlustusfirma (IF) oli lahkelt nõus uue lepingu sõlmima, kui vaid isiklikult koos auto teh. passiga kohale ilmun. Nõutud-tehtud.
See kiri on üsna karmilt sõnastatud ning tõepoolest võib viia mõnegi kirjasaaja auto hävitamise mõtetele, eriti veel, kui lepingu ja poliisi erinevus pole sajaprotsendiliselt selge. Lugege - mitte ei pea maksma kolmekordset summat, vaid neil on õigus seda küsida. Kas reaalselt on küsitud?
Vasta
#9

Minu arvates ei ole tarvis sellise tühja pärast nüüd pabistama hakata ja kähku-kähku autot müütama või emeksisse tassima hakata. Kui sõidukiga on plaanis veel midagi teha, siis võid ju võtta selle kirja näpu vahele ning jalutada sama seltsi uksest sisse. Seejärel üks malbe naeratus leti taga istuvale tädile ja ütled, et palun pange nüüd uus kaks aastat tiksuma. Tädile võib see meeldida või mitte, aga nagu Dad ütles, ära öelda nad ju ka ei tohi. Ja kui ei viitsi sama firmaga puid ja maid jagada, siis nagu juba soovitati, võib ka mujale minna.

Tsiteerides klassikut: "Rahu, ainult rahu Smile"
Vasta
#10

Täiesti jabur tekst sääl kirjas ju. See, et miskil seltsil õigus on miskit summat küsida, ei tähenda ju, et küsitaval kohustus seda maksta peaks olema.
See kiri ei näita küll mitte sittagit.
Iseasi kui kusagil viide kodaniku seaduslikule "kohustusele" nimet summat maksma hakata....

"Küsida võib kõike....."

loll on loll olla.
Vasta
#11

(01-10-2009, 23:59 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  Täiesti jabur tekst sääl kirjas ju. See, et miskil seltsil õigus on miskit summat küsida, ei tähenda ju, et küsitaval kohustus seda maksta peaks olema.
See kiri ei näita küll mitte sittagit.
Iseasi kui kusagil viide kodaniku seaduslikule "kohustusele" nimet summat maksma hakata....

"Küsida võib kõike....."

Jah, LKF-il on õigus küsida ja on ka küsitud ning ka inkassofirma nõuetega tegelenud ... Julianus oli sellel aastal vist. Üldiselt on seadus okse ja kidlustusselts veel oksem ehk fekaal, kuna kindlustsel on õigus leping lõpetada, mitte kohustus, siis mõni fekaalihoidla seda õigust ka kasutab.

Dad.
Vasta
#12

Kas poleks ehk mõistlik praegu sama teema ka meedias tõstatada? Kui natuke kisa teha, ehk aitab see mõnegi ühiku vanatehnikat utiilist päästa. Iga omanik ei pruugi iseseisvalt lahenduseni jõuda ja on teadmatusest sunnitud oma armsa vanasõiduki lõikamisele viima.
Vasta
#13

Ma olen juba paaris teises foorumis teinud natuke kisa sel teemal, et liikluskindlustusseadus on niivõrd erapoolik seadus, et selle koostajad vääriksid mõningast vabaduse piiramist.

Antud juhul tegemist üsna lihtsa olukorraga, kuid vanade autode omanike seis nt liiklusõnnetuses kannatajaks jäädes on ikka pehmelt öeldes masendav. Ning liikluskindlustusseaduses on kenasti kirjas, et
kindlustusselts võibki sind põhimõtteliselt sinnasamusesse saata.

Ma näen tõsist vajadust selle seaduse muutmise järele ning mul juba mõnda aega küpseb kuklas kerge sõjaplaan, kuidas selleni jõuda.

Connecting technologies
Vasta
#14

Võib eeldada, et keskmine foorumlane pole Liikluskindlustuse seadust lugenud. Seal on see jutt väikese varjundiga:

Tsitaat:§ 4. Kindlustamisele kuuluv sõiduk ja sõiduki põhiasukoht

(1) Leping tuleb sõlmida mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi sõiduk) suhtes, mis on registreeritud või mis kuulub registreerimisele liiklusseaduses sätestatud liiklusregistris (edaspidi liiklusregister).

§ 6. Garantiifondi hüvitatav kahju ning lepinguta sõidukiga seotud kohustused

(1) Liikluskahju kannatanu suhtes täidab Garantiifond liikluskahju tekitanud isiku kindlustusandja kohustusi, kui kindlustusjuhtum põhjustati:
2) sõidukiga, mille suhtes kindlustusjuhtumi toimumise ajal oli leping käesolevat seadust rikkudes sõlmimata;
(2) Isik, kellele kuulub sõiduk, mille suhtes seadust rikkudes ei ole sõlmitud lepingut, peab Garantiifondile tasuma kolmekordse kindlustusmakse aja eest, mille jooksul lepingu sõlmimise kohustust rikuti.

(3) Kui käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud sõidukiga tekitati liikluskahju ajal, millal leping oli seadust rikkudes sõlmimata, võib Garantiifond sõiduki omanikult selle aja eest sisse nõuda kuuekordse kindlustusmakse või sõiduki valdajalt tagasi nõuda kahju hüvitamisel ja juhtumi käsitlemisel tehtud kulutused.

(4) Kui isik on tasunud käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatud kõrgendatud kindlustusmakse ning pärast seda, kuid enne sama sõiduki suhtes lepingu jõustumist on sõidukiga põhjustatud liikluskahju, siis ei nõuta kuuekordse kindlustusmakse tasumist aja eest, mille eest oli tasutud kolmekordne kindlustusmakse.

(5) Käesoleva paragrahvi lõigetes 2 ja 3 sätestatud nõude esitab Garantiifond isikule, kes oli liiklusregistri andmete alusel sõiduki omanik ajal, kui sõiduki suhtes oli leping käesolevat seadust rikkudes sõlmimata.

(7) Käesolevas paragrahvis käsitletud kõrgendatud kindlustusmakse tariifid kinnitab Garantiifond, kusjuures selle arvutamise aluseks on kindlustusmakse määras, mis ei ületa tavalepingu poliiside keskmist kindlustusmakset.

(8) Kui sõiduki suhtes on leping käesolevat seadust rikkudes sõlmimata, saadab Garantiifond liiklusregistrisse kantud sõiduki omanikule viivitamata sellekohase teate.
Vasta
#15

Selle olukorra vältimiseks võib 2 aasta jooksul ka korra 1 päevaks poliisi võtta.
Kuna autoga tohib sõita remonti ja koju,siis olen ka seda võimalust kasutanud.
Vasta
#16

Tuli mullegi kodo täpselt selline kiri, nagu Valdo üles pani. Muidugi olid seal kõik andmed ja nimed ilma mustade kriipsudeta. Toungue
Täna leidsin niipalju aega, et käisin ERGOs ära. Näitasin seda kirjakest ja küsisin, mis saab. Olin valmis juba nati ka sõda pidama. Lahke naeratusega vastati mulle, et tuleks siis uus nullleping sõlmida, kui sõita ei taha. Mina muidugi sellega nõus. Tehtigi uus maksevaba leping kaheks aastaks. Kui selle tähtaeg täis saab, siis saadetakse jälle meeldetuletus kodo. Kui tahan sõita selle massinaga, siis tasulise lepingu sõlmimisel katkeb nullleping.
Kogu lugu. Kõik vahukeerutajad ja põhjuseta kirujad peaksid nüüd vähemasti mõttes nati vabandust paluma. Siis on surmahetkel vähem patte hingel. Wink

PS. Kui lähete päev pärast lepingu tähtaja lõppemist, siis on noorikutel kindlustusseltsist vähem sebimist (ainult uue lepingu sõlmimine). Minu puhul oli lepingu lõppemiseni veel mõni päev aega ja nad pidid vana lepingu erandkorras lõpetama.
Smile
Vasta
#17

vaatasin kirjakasti (ma ajan "oma seltsi ehk Ergoga" viimasel ajal asju elektroonse kirja teel), kuidas ma paar maksevaba lepingut palunud. Kiri (või siis pigem "vabas vormis avaldus", kus ka isikukood) koos teh passi skaneeringuga kindlustusseltsi - ning pole ei uutest maksevabadest lepingutest ega pikendamistest keeldutud. Muide avastasin, et novembris vajab üks masin juba teist pikendamist. Saatsin just palve teha uus leping ning ehk on homme ka olemas - loogiliselt ei pea ju uue lepingu sõlmimiseks vana veel otsas olema. Ehk annaks lausa teha korraga ühele ja samale masinale nt paar-kolm maksevaba lepingut, mis lõppeks siis kas 4 või 6a pärast? Küsin kohe järgi - küsija suu pihta ju ei lööda Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

viidatud masinal kolmas järjestikune maksevaba leping nüüd olemas. Siiski saab väidetavalt vaid ühe lepingu korraga teha - ei õnnestunud mul neljandat kah kohe saada ning 2013 aastani meelerahu saada Smile
veel: kindlustussetsil võib enneaegne uue lepingu tekitamine olla keeruline - nõudes kehtiva tühistamist, mida kindlustusmaakler ise ei pruugi teha saada. Niiet kui ei soovi teha inimestele tühja tööd, siis ei maksa tõtata ning teha asju siis, kui on nende aeg.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#19

(23-10-2009, 12:17 PM)13piisab Kirjutas:  veel: kindlustussetsil võib enneaegne uue lepingu tekitamine olla keeruline - nõudes kehtiva tühistamist, mida kindlustusmaakler ise ei pruugi teha saada.
Nii see on.
Minuga tegelenud agent pidi selle pärast helistama ekstra Tallinna. Sealt tühistati vana leping. Alles siis sai uue peale teha.
Vasta
#20

Pean kurbusega tunnistama, et minul kukkus ka mootorrattal 2 aastat talvel. Selle kohast posti ma ei saanud. Tuli maale kiri, kus nõuti 3 kuu kolmekordset kindlustustasu. Kõige viletsam ongi, et ilma enda teadmata sain ma teada, et kevadel 18.04-17.07 2010 oli minu mootorratas kindlustatud sunniviisiliselt. Asi on siin täitsa ämber.
Õnneks summa polnud küll suur 384eeki, kuid sellegi poolest ei soovi keegi mingit firmat toetada vabatahtlikult ja veel kolme kordselt.

Teisalt on ju ka loogiline, et paljud masinad on kas remonti ootamas või on tegu vanatehnikaga, mis seisab kuskil soojemas ruumis, ning temaga ei sõideta.

Selle jura tulemusena vähemalt minul tekib küsimus, et kas üldse tasub tahta paberimajadust korda ajada. Või tasub hoopis kõik seisvad masinad liiklusregistrist maha kanda. Arvatavasti tuleb tulevikus ka nende masinate massiline mahakandmine ja kuusakoski saatmine, kuna minevikus olnud probleemide lahendamine on liiga keerukas ja suurt vaeva nõudev.

Mis järgmisena saadetakse inkasso teade? et te pole maksnud. Eriline selle asja juures on see, et vähemalt minule oli ultimaatum pandud, et 21. juuliks peab olema tasutud. Sellest on kuu aega mööda läinud, kuna ma ei saanud posti kätte.
Teadupärast pidi panema masina asukoha paberile. Mitte inimese enda kodu aadressi. Näitena kes see hoiab meist näiteks 20 mootorratast linna korteris?. Tavaliselt ikka on kuskil maakohas garaazis.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne