Karpaadid - Stadion S11, 1960
#1

Sai hiljuti endale selline Stadioni nime kandev vanamopeed soetatud. Pärineb see, nagu pealkirjaski mainitud, 1960. aastast.
Antud eksemplar on küll ajahambast näritud (kroom on sisuliselt 100% hävinud ning kõik mis roostedada saab see roostetab.) ning omab mõningaid võõraid detaile, kuid kuna tegu on sedavõrd väikesemõõtmelise projektiga, usun, et selle taastamine ei käi üle jõu. Seda enam, et sellele mudelile toodetakse veel mitmeid juppe uustoodanguna.
Mis on sellel mopeedil valesti?
* Mootor on ð-51. Vale? Täpselt ei ole kursis, kuid kõikidel teistel S-11 olen näinud Jawa enda mootorit ümmarguse ujukiruumiga karburaatoriga (vist Jikov). Samas pole minu isendi pirkal sisse löödud mootori nr nii, et see vajab veel süvenemist.
* Üks pedaalidest on võõras.
* Pakiraam on murdunud.
* Mõningad juhtmed torkasid silma valena. Täpsemalt ei oska veel öelda millised.
* Sadulaga oli midagi aretatud.
* Paagi "Stadion" embleemist on alles kontuurid.
* Kraanil on hoob puudu.


[Pilt: jawas11.jpg]
Üldilme

[Pilt: mootor1.jpg]
Mootor tugeva kultuurikihi all. Esmasel vaatlusel käigud töötasid ning sidur lahutas. Vajab klaaskuulpritsi, siis saab ilmselt asjagi.

[Pilt: mootor2.jpg]

[Pilt: pakikas.jpg]
Siit pildilt on näha murdunud pakiraam.

[Pilt: tagatuli.jpg]
Algsena säilinud tagatuli. Numbrit seal ei peaks olema ja porilauda on selletõttu üleliigne auk puuritud.

[Pilt: lenks.jpg]
Algsena säilinud käepidemed ja heeblid.

[Pilt: birkah.jpg]
Vähemalt pirka pole maani maha roostetanud. Näha, et mootori numbrit pole sisse stantsitud.

Ega's midagi.
Vasta
#2

Võimalik,et tegu komplektse varuosa raamiga, kui mootori nr. pole. ð-51 peaksolema Riga-3 teema ja 60`ndate teine pool juba. Aga kui mootor ja raam tõesti eraldi ostetud võib seda ju algseks lugeda.
Vasta
#3

Omasin ise sama aasta masinat, mis oli ikka tunduvalt paremas seisus. Mul olid samuti mitteoriginaalid sadul ja tagatuli. Originaalis on jah ümara ujukikambriga Jikov karpa. Esituli oli ka mul teistsugune.
Igatahes edu restaureerimisel. Korras mootoriga lippab päris kenasti ka kahekesi sõites. Cool
Vasta
#4

(02-11-2009, 15:27 PM)Mikk89 Kirjutas:  Omasin ise sama aasta masinat, mis oli ikka tunduvalt paremas seisus. Mul olid samuti mitteoriginaalid sadul ja tagatuli. Originaalis on jah ümara ujukikambriga Jikov karpa. Esituli oli ka mul teistsugune.
Igatahes edu restaureerimisel. Korras mootoriga lippab päris kenasti ka kahekesi sõites. Cool
Võin väita 100% kindlusega, et tagatuli on minu rattal õige nagu ka esituli. Sadulal on kahtlane vaid kattematerjal. Selle mootoriga on nii, et kuna pole numbrit pirkale löödud, siis jätan samaks, ulatuvad ju ð-51 mootori juured Jawa mootorini niikuinii.
Vaadates teiste S11 Stadione, siis ega suures osas ongi need üsna kehva säilivusega. Enamustel on korrosioonilt kõva laksu saanud just kroomdetailid, nagu ka minu isendil eriti hästi näha.
Minu S11 näeks kindlasti parem välja piltidel kui ma oleksin jõudnud selle korralikult puhtaks teha. Tegelikult on ju tegu lihtsa ning väheseid detaile omava sõidukiga, metallpinda on vähe ning kroomosad on otstarbekam uustoodanguna osta.
Vasta
#5

Vabandan, et väljendasin end veidi valesti. Rolleyes Tahtsin öelda, et ka minu masinal oli mitteoriginaal juppe. Nendeks siis sadul ja tagatuli kindlasti.
Otsisin üles ka foorumi lingi, kus kunagi masinast juttu oli. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7874
Piltidel on puudu süütepoolne mootorikaas, karpa ja ketikaitse. Väntasid ei olnudki juba siis küljes, kui masina sain. Mõned aastad tagasi müüsin mopeedi foorumikasutajale felix85. Võid temalt uurida, mis asjast saanud on või on ta ehk nõus sulle isegi ära müüma selle. Kroomosad olid minu omal enneolematult heas korras.
Vasta
#6

Tere,
Kuna viimasel ajal on veidi vaba aega olnud, sai ka Stadionile veidi tähelepanu pööratud. Kuna metallitöödeks ruumi momendil pole, sai ette võetud mootor. Esialgu kui mootor raamilt maha sai tõstetud, oli see sisuliselt igalt poolt vähemalt millimeetri paksuse kultuurikihi all. Seetõttu sai mootori lahtivõtmist mõnevõrra edasi lükatud, ootamaks, kuni tuleb meeleolu seda mudakäkki arutada. Suur oli minu üllatus ja meelehärm kui kõik see pori, muda ja erinevate okaspuude okaste kombinatsioon ei tahtnudki mootori pealt ära tulla - võib vaid arvata kui mitu aastat see mootor on kultuurikihi all seisnud. Pärast seda kui mitmes puhastusaine purk oli otsa lõppenud, sai ka enam-vähem mootorit meenutav tulemus, kuigi küürimist veel jagub. Silinder ja silindripea on veidi oksüdeerunud ning meeldiva tulemuse saamiseks ilmselt lihtsalt puhastusest ei piisa.
Traditsiooniliselt oli mootoris sees vaid tilk õli. Sellegipoolest oli mootor seest heas korras ning lõtkudeta. Silindri peegelpind kahjustusteta ning kolb ka soonteta, kuigi tahmane ja nõgine, mis on vene õlide peal sõitnud masinatel tavaline.


[Pilt: 063484163c6e6f.jpg]

[Pilt: 0634842477e172.jpg]




Ahjaa, kuna minu Stadion ei kanna Jawa mootorit, ei ole sellel ka Jawaga midagi pistmist nagu foorumlane mellpoiss juba varem mainis, seega sai pealkirja ja esimese postituse sisu veidi muudetud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne