DT 20 starterist
#1

hetkel peaks peal olema vana Sahhari starter. Suht uimane on (ilmselt alla 2 hj). Vahetasime puksid ära, et ehk läheb paremaks- sama. Proovisime Volga starterit, mis läheb ilusti peale küll ja ajab mootorit kerge vaevaga ringi ka üle kompressiooni kuid kahjuks tagurpidi.

kas keegi müüks originaalstarterit (2,1hj) või on keegi midagi ise aretanud?
Vasta
#2

Tere
Mul on olemas enda tehtud vahetükk mille otsa sobib 40 starter.Kellel huvi siis täpsemalt tel.teel.
Asun Tartumaal Tõrvandis.
Tel.56565512
Vasta
#3

Oot. Starteri suunda peaks olema üsnagi lihtne muuta. Ma ei ole kursis sellega, mis juhtmed ja kuhu seal täpselt on, aga + ja - peaks ikka olema vahetatavad.
Vasta
#4

(31-10-2009, 21:54 PM)Timm Kirjutas:  Oot. Starteri suunda peaks olema üsnagi lihtne muuta. Ma ei ole kursis sellega, mis juhtmed ja kuhu seal täpselt on, aga + ja - peaks ikka olema vahetatavad.
Seda küll, kuid pendiks?

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

Tere
Minul ongi vahetükk tehtud selleks,et muuta pöörlemissuunda.
Kuna ei ole suur kirjamees siis täpsemalt tel.teel.
Turbo remont ja treimine.
Tel.56565512
Vasta
#6

Tere.
Käisin täna foorumi liikme _rein_ juures seda pöörlemissuuna muutjat uurimas, tegin ka pilte. Võib öelda, et lihtne aga geniaalne lahendus. On võetud originaalapendiksi hammasratas ja istutatud see hammasratta välisläbimõõduga sama jämeda telje peale. Muretsetud sama siseläbimõõduga kuullaagreid 2tk (telg ja hammasratas on mälu järgi 0,05mm väiksema diameetriga, et oleks tagatud piki telge liikumine laagris). Telje teises otsas on jällegi, nüüd siis teistpidi pöörleva starteri apendiksi hammasratas, millel on hambumise soodustamiseks nukad teistpidi lihvitud. Telje peal on ka tagastusvedru, mis tõukab kõik hooratta hammasvööst lahti.
Süsteem töötab selliselt, et starteri tõmberelee rakendudes tõugatakse apendiks välja ja apendiksi muhv oma tasapinnaga tõukab ka isetehtud telge ning kokkuvõttes läheb telje otsas olev hammasratas hooratta hammasvööga kontakti. Tagastudes starteri ja telje vedrud viivad hammasrattad hambumisest välja.
Starteri apendiksi muhvi sein on tugevdatud ja telje starteripoolses otsas on liikuv kuul hõõrdumise vähendamiseks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#7

Jah, tõesti vahva lahendus. Kui starteriks panna veel Magnetoni starter saaks ilmselt päris hea asja. Oleks gabariidilt väiksem ja kergem ka. Ehituslikust küljest kindlasti lihtsam teha ka, kui näiteks Druþba mootorist käiviti valmistamine. (mis siit foorumist ka kunagi läbi käis)
Nõudlust sellel asjal ilmselt oleks küllaga, üsna tihti küsitakse/otsitakse DT-20 starterit.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne