Vajan abi käia tõõle saamisel
#1

Ma sain omale ühe käia. Käi pidi tõõtama. Kuid on mõningad probleemid selle vooluvõrku ühendamisega.
Eelmine omanik ütles, et see tõõtas tal tõõstus voolu peal. Ja käi pidi ühefaasiline olema. Kahjuks vooluvõrku ühendamiseks juhet küljes pole. On olemas vaid poolik juhe.
Andmeplaat on ka üle värvitud vms ja sealt midagi välja ei loe.
Ise ma kahjuks midagi teha ei oska. Koolis olen seda vooluteemat õppinud mõned aastad tagasi, kuid teha ma küll midagi ei oska.
Tegin käiast pildi. Täpsemalt sellest juhtmete ühendamis kohast.

[Pilt: 1289011964511d_l.jpg]

Kas keegi oskab selle pildi põhjal käia kohta midagi õelda? Iga ühenduskoha juures oleva tähise kirjutasin punasega ühenduskoha kohale.
Kas seda käia annab tavalise koduvooluga kasutada? Mida ja kuhu ma peaksin ühendama, et käi tõõle hakkaks?
Vasta
#2

Käi võib tõesti 1-faasiline olla , aga mootor on kindlasti 3-faasilise pinge jaoks mõeldud, ilmselt AOL 21-4, 270 W , 1500 P/min (pildi järgi pakutud, vb ka kiirem ja võimsam).
C1 C2 C3 on mähiste algused, pildil omavahel sillatud, nende külge midagi rohkem ei käi. C4 C5 C6 on mähiste lõpud, neile tuleb anda 3-faasiline pinge peale ja "null" ehk nagu tänapäeval öeldakse - kaitsejuht ühendada kuhugi keresse/korpusesse.
Kui tahetakse seda mootorit panna tööle 1-faasilise toitega, tuleb kasutada kondensaatorit, kui suurt - mina ei tea, nende arvutamiseks on mitmeid toredaid valemeid aga parima tulemuse saab proovimise teel, aga loodan, et mootor saab ikka 3-faasilise toite.
Pagan, ei pannud esialgu seda "tavalise koduvoolu" soovi tähele, on võimalik tõesti , tuleb lisada kondensaator, kui suur - tuleb arvutada - selleks vaja teada mootori täpset võimsust või nimivoolu, saab katseliselt määrata proovides erinevaid kondensaatoreid ja mõõtes , kuidas koormusvoolud mähistes ja toiteahelas reageerivad. Kondensaatorlülituses 3-faasilist mootorit võib 1-faasilise toite korral koormata ~70% 3-faasilisele mootorile ettenähtud nominaalvõimsusest.
Osta parem uus käi või lase kellelgi elektrikalduvustega sellil olemasolev mootor käima ajada.
Vasta
#3

Tundub, et mul on kaks valikuvõimalust, kas hankida teine käi või kasutada olemasolevat käia 1 faasilise vooluga, millega tõõtab tavaline kodutehnika.
Kas leidub keegi, kes viitsiks mulle mingi joonise teha, kuidas need kondensaatorid sinna käima peaks? Joonise järgi oskan ma asja valmis ehitada, kuid ise seda skeemi ma välja mõelda ei oska. Võibolla ma suudaks midagi hädapärast leiutada, kuid ilma õpetuseta ma asju õigesti ühendada ei oskaks. Ühtki tuttavat elektrikut ka käepärast pole.
Hea oleks, kui saaks joonisele märkida ka mingid ligikaudsed kondensaatorite väärtused, mis võiks sellele käiale sobida.

Tegin käiast ka mõned pildid juurde. Ehk keegi suudab õiged andmed määrata.
[Pilt: 12891235a8b8df_l.jpg]

[Pilt: 12891245161839_l.jpg]

[Pilt: 12891255fb8428_l.jpg]

Ja siis üks küsimus juurde, et kas ühefaasilisest voolust kolmefaasilist pole võimalik koduste vahenditega teha? Ise arvan, et pole, kuna muidu oleks keegi mulle vist sellise variandi välja pakkunud.
Vasta
#4

Osta uus käi, tuleb:
1) odavam
2) ohutum
3) kompaktsem
4) ilusam

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#5

1-faasilisest pingest saab kodus täiesti teha 3-faasilist pinget, selleks on saadaval sagedusmuundurid, mida toidetakse 1-faasilise pingega 230 V 50 Hz. Need on väga vahvad asjad, võimaldavad väljundpinget ja sagedust reguleerida, mis omakorda lubab 3-faasilist asünkroonmootori pöördeid laias piiris lihtviisil reguleerida, muudest viguritest rääkimata.
Sellise sagedusmuunduri eest saab vähemalt 5 lauakäia (või ka 10).
Kõige lihtsam on antud 3-faasiline mootor jätta tähtühendusse, nagu on. Ütleme C4 ja C5 peale ühendada 230 V (faas ja neutraal (null)) ja kondensaator ühendada C6 ja kas C5 või C4 peale. Pöörlemissuunda saab muuta ühenduste muutmisega. Kondensaator peaks olema mõeldud vähemalt 400 V vahelduvpingele (250 V võib pidada aga ka lühistuda).
Täpse mahtuvuse määramiseks oleks vaja teada mootori võimsust või voolu. Antud mootor on kas 270 W 1500 p/min või 400 W 3000 p/min (juhul kui ma ei eksiToungue), kumbki variant nõuab teoreetiliselt erineva mahtuvusega kondekat.
Et asi oleks veel segasem, mootori võiks 230 V töötamiseks ühendada ka kolmnurka....
Ilus jutt, nagu öeldakse, aga käia selle jutuga käiama ei saa, kuna mina konde mahtuvust öelda ei oska, umbes pakkuma ka ei hakka. Üldiselt on ka mingi lihtsustatud rusikareegel - 1 kW ...niimitu mikrofaradit, aga seda ka ei oska öelda ja tuleks ikkagi mõõta mähiste voolu, et ei ületaks lubatud voolu ja oleks võimalikult väikesed ja võimalikult võrdsed.
Vasta
#6

0,25kW 1*230V sagedusmuundur Omron´i kestas maksab letihinnas 2060,-(+km).
http://industrial.omron.eu/en/products/c...fault.html

Connecting technologies
Vasta
#7

Igaksjuhuks parandan eelmist juttu, vaadates uuesti mootori pilti ja võrreldes lülitiga (PNV või mis ta on), siis vb on mootor hoopis ühe gabariidi väiksem (AOL 11-X) ja seega hoopis mingi180 või 120 W.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne