võrri remont
#1

tere

niisiis sai alustatud oma võrri remontimisega. kavas on teha võrrile täielik remont koos mootori puhastamise ja värvimise ja kõige muuga.
kuna praegu olen teises arvutis ja mul pole siin pilte siis ma lisan need millalgi hiljem.
kui on soovitusi ja ettepankuid millegi kohta siis rääkige.
Vasta
#2

Väga huvitav! Mis võrriga tegu on? Smile
Vasta
#3

kui pilte näete siis saate aru et tegemist on päris väikese võrriga.
võrr on isetehtud. see on keevitatud tõukeka raamile
Vasta
#4

(13-10-2009, 22:19 PM)K750 Kirjutas:  kui pilte näete ...
Ei näe, aga tahaks küll.
Vasta
#5

niisiis sain pildid tehtud ja siia kohe üles pandud

mul on ka üks probleem. nimelt seal on ka üleval pidurite pildid ja pidurid said juba ammu võrrilt ära võetud, sest ei töödanud. kui arvate milles viga olla võib siis öegle.

http://fotoalbum.ee/photos/k750/sets/872103

pildid 1-20
Vasta
#6

niisiis sai alustatud raami puhastamisega ja selleks kulub mul arvatavasti terve nädal. praegu mul pilte ei ole aga ma lisan need siis kui jupid on valmis värvimiseks. aga kas on veel võimalusi kuidas vana värvi lihtsalt maha saada.
Vasta
#7

(25-10-2009, 12:20 PM)K750 Kirjutas:  ... kas on veel võimalusi kuidas vana värvi lihtsalt maha saada.

1. Liivaprits. Pluss - hea töö kogu detaili ulkatuses. Miinus- endal tavaliselt pole, õõnsustesse jääb liiva ning õhema pleki võib kaardu võtta.

2. Relaka otsas terashari. Pluss - ise saab teha kus ja kuidas iganes, plekki ei võta kaardu. Miinused - töö kohatine aeglus ja keerulisemad nõgusad kohad võivad jääda tegemata, kuhu ei pääse ligi. Samuti on miinuseks see, et kui on roostepesadega asi, siis pesade sisse nii ei pääse ja tuleb ortofosforhappe derivaadiga veel tegutseda.

3. Keemia + mahakraapimine/nühkimine. Pluss - terashari hakkab keemiaga töödeldud asjale kergemini peale. Miinus - ÜLIVÄGA mürgine ja söövitav, nii aurud kui ka nahale sattumine. Täielikult välistatud ruumi sees tegemine.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

K[/align]õige ohutum variant elektrolüüs, võtab ka pesadest rooste välja- aega läheb tulemus on 5+
Vasta
#9

ok tänud vastuste eest
ise proovisin püstlamellkettaga (relakal)
tulemus oli enamvähem kuid raami tedi natuke kandiliseks ja mis siis ikka, tuleb hakata ümmarguseks tagasi lihvima ja keevitus kohti puhtaks nühkima

kas paaki on kõige targem teha liivapaberi ja terasharjaga?
Vasta
#10

niisiis, palju aega on möödas aga paremaks on ka läinud.
raam on enam vähem ümmargune aga keevituskohad ikka mustad.
kuid millega oleks kõige targem puhastada paaki.
Vasta
#11

(26-10-2009, 13:26 PM)K750 Kirjutas:  ise proovisin püstlamellkettaga (relakal)
tulemus oli enamvähem kuid raami tedi natuke kandiliseks ja mis siis ikka,

Ära tee lamellkettaga raami värvialuseid töid!

Esiteks - värvisodi ummistab liivapaberi lamell-liistakud väga ruttu. Teiseks - kumerad pinnad kipuvad jääma kandilised (nagu Sa mainisid), kui Sa just relakat-eset virtuooslikult pidevalt omavahel ei liiguta. Aga see viimane on tunde asi, mis tuleb pikkade kogemustega.

Mina teen niisuguse lamellkettaga (60sega) vaid galvaanika alla minevate osade esmase lihvimise ehk roostepesade väljalihvimise. Nt jalgrattavelgede nõgusad osad, mis on niklieeltöö juures tõsine peavalu. Ja igal juhul näitan ma esemele lamellketast (nagu igasugust liivapaberit) alles peale keemilist mahavõtmist või terasharjamist - teras ei ummista liivapaberit erinevalt roostest või värvist. Ja siis lähevad mängu pehmel alusel "takjapaberid" - algul 80ne, siis 120ne, siis 180ne ja lõpuks 240ne. Ja siis käsitsi 400ne paber ja lõpuks poleer.

Aga kõige selle juures, mis läheb värvi alla, ma lamellketast praktiliselt kunagi ei kasuta. Kui, siis vaid keeviste viimaseks mahalihvimiseks, kui midagi on vaja parandada (pahtel mulle ei meeldi, teen pigem selle töö ära keevitamise-mahakäiamisega). Värvi alla minevate asjade osas soovitan siiski kasutada relaka otsa käivat terasharjaketast, seda profi oma, kus jämedad kiud on "patsi" punutud ja ketas ise hästi tasakaalus. Hetkel kasutan miskit profi-125st ketast, umbes 160 kroonist. Kui oled algaja, siis soovitan esimesed paar ketast (või esimesed paar aastat) kasutada kindlasti 115st ketast - suur ehk 125ne ketas võib servade juures hooletul tegemisel niiviisi asja käest kiskuda, et ei jõua kinni hoida... Hoidku Jumal, et sellise kiskumise juures saad kettaga vastu keha või käsi! Mul pole juhtunud.

(26-10-2009, 13:26 PM)K750 Kirjutas:  kas paaki on kõige targem teha liivapaberi ja terasharjaga?

Ikka seesama relaka otsa käiv profi-terasharjaketas. Kõikide värvi alla minevate asjade puhul. Aga enne aja bensiiniaurud paagist välja, muidu käib pauk, sest terasharja kiud vastu terasplekki tekitab mikrosädeme!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne