K-750 M, 1965, Marko
#81

Kõikide alalisvoolugeneraatoritega süsteemide kohta: paned kokku ergutuse ja ankru klemmid (vahet pole, millega - kruvikeeraja, juhtmejupi, raudhammastega jne) mootori töötamise ajal tühikäigust nõksa kiiremate pöörete juures. Vene tehnikal on vastavad klemmid tähistatud tähtedega я - jakor/ankur ning ш - šunt/ergutus. Kui nüüd generaator väljastab voolu, on viga regulaatoris, kui mitte, on viga generaatoris.
Selle eelmise pealolnud generaatoriga oleks võinud teha sama triki, jälgides, kas laadimispinge tõuseb klemmide kokkuühendamise korral. Kui tõuseb, ei ole mitte generaator vähevõimekas, vaid regulaator haige. Või mõni juhe, või mass. Kui generaator on olnud ennem peal masinal, millel on + massis, siis ka ei lae. Ümberpolariseerimiseks piisab sellest, kui laetud aku ja seisva mootoriga vajutada näpuga paariks sekundiks tagasivoolurelee kontaktid kokku.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#82

Kui saladus pole, kuskohast sa seda kaalbirüüsi said?
Vasta
#83

Seda ma proovisin, ka kontrolllambiga - midagi välja ei tule ja lamp ei süttinud. Üritan viia lähiajal remondimehe kätte vaadata, kui sealt tuleb ka vastus et ei tööta, saab ümber vahetada järgmise vastu ma loodan.

Tore on see et korvituli sai uue värvi

[Pilt: large_25731311_MAsA.jpg]

Halb aga et vasakpoolse asenduseks ( sisemust ohtsalt "remonditud" ) saadetud kaasagne tulepesa ei sobi

[Pilt: large_25731313_Z8Hs.jpg]

Nimelt on ta tagant üleni sirge ja mitte kuidagi ei ühti porilaua kumerusega ( originaalsel on mõlemat pidi kumerused sees ja istub valatult )

[Pilt: large_25731317_hbqS.jpg]

Pildilt küll tundub et samamoodi kumer kuid see on vaid fotopete.


Vasta
#84

Kui tagumine kumm all,kas siis ka ei sobi?Ostsin omale ka sellise varuosa ja ilmselt maadlen varsti sama probleemiga siis.
Vasta
#85

(04-09-2011, 20:51 PM)heits Kirjutas:  Kui tagumine kumm all,kas siis ka ei sobi?Ostsin omale ka sellise varuosa ja ilmselt maadlen varsti sama probleemiga siis.

Kuna keskel nõgu ei ole jääb aluskumm igast küljest lotendama.
Vasta
#86

(04-09-2011, 21:23 PM)murgens Kirjutas:  Kuna keskel nõgu ei ole jääb aluskumm igast küljest lotendama.

Kas uued aluskummid võivad olla keskel auguga või ääred paksemad? Tehase rats?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#87

Kuna laadimine endiselt jukerdab (asenduseks soetatud genekas ka ei tööta), sai aku laetud ja õhtu pimeduses väike ring tehtud, testida kuidas tagasilla remont õnnestus ja tulede vahetus.

Sõidab nagu siidi, pehmelt, käigub vahetuvad hästi ja toimib kenasti.

[Pilt: large_25766611_ciAS.jpg]

[Pilt: large_25766613_xSyp.jpg]

Tulede värskendamine õnnestus hästi - ise olen rahul.

Täna rajad ühtisid teise mõnusa vanatehnikaga.

[Pilt: large_25766615_hECQ.jpg]

Kui generaatori asi laheneb, läheb tõenäoliselt ka juhtmestik vahetusse. Kui geneka viga ei ole ja relee ka lülitub, siis peab seal mingi kala olema. Kuna tegin kõik kenasti rüüsi sisse eelmine kord, siis kergem on vahetada kui hakkata kõike lahti lõikama uuesti.
Vasta
#88

Praegu menub kui 80ndate lõpus enda omaga sõitsin oli ka laadimisega mingi kala.Sõitu alustasid laadimise tuli põles,mingil hetkel kustus ja hakkas laadima.Just nagu sooja mootoriga laadis ja külmaga ei laadinud.Tollal olin tatikas,lube ka polnud,vanamees ka enam ei sõitnud ja nii ta jäi ja on siiani.Kunagi tuleb see müsteerjum lahendada.
Talvel rohkem vaba aega,värvin ära siis saab hakata kokku laduma.
Vasta
#89

(11-09-2011, 21:38 PM)muska71 Kirjutas:  Praegu menub kui 80ndate lõpus enda omaga sõitsin oli ka laadimisega mingi kala.Sõitu alustasid laadimise tuli põles,mingil hetkel kustus ja hakkas laadima.Just nagu sooja mootoriga laadis ja külmaga ei laadinud.Tollal olin tatikas,lube ka polnud,vanamees ka enam ei sõitnud ja nii ta jäi ja on siiani.Kunagi tuleb see müsteerjum lahendada.
Ühte võimalikku lahendust on kirjeldanud herr Palu oma piiblis:
"Külmaga võib kontroll-lamp kustuda pärast mootori soojenemist. See esineb kollektori nõrgal õlitumisel, sest õlikile vedeldub ja kaob alles generaatori soojenemisel."

Vanade külgkorvide paradiis: http://kylkad.blogspot.com
Vasta
#90

Kui generaator laeb on viga releeregulaatoris. Reeglina on selle kontaktid oksüdeerunud, need on vaja puhtaks teha, et nad kontakti annaksid. Sellest et relee tõmbub on abi vähe, kui kontaktid tegelikult ei lühistu. Ja kui pardapinge on madal on aku tühi, vajab laadimist. Loodan et on abiks.


Vasta
#91

Täna sai paigaldatud uued juhtmed:

[Pilt: large_25833693_ew18.jpg]

Eelmised soolikad.

[Pilt: large_25833695_CAsm.jpg]

Juhtmetega kaasas olnud skeem.

[Pilt: large_25833697_uP9i.jpg]

Asi läks nii palju paremaks et pöördeid andes näitab tester üle 6V aku pealt kuid kui tuled põlema panna, kohapeal tuksudes voldid jooksevad 5, 4, 3 ja sureb välja nagu ikka.

Vana juhe jäi mis läheb süütepoolist mootori kaane alla, spidomeetri valguse ja parktule juhe. Generaator hoolduses testiti 15A juures kus töötab ja laeb ilusti seega järgmisena läheb vahetusse uuesti relee ja ka aku. Kui see ka ei aita liigitub asi juba paranomaalsususte valdkonda.
Kui nii edasi läheb siis vahetatud juppidest saan varsti juba teise samasuguse kokku panna Big Grin
Vasta
#92

Mina ka kahtlustaks releed. Kui võimalik siis võta kuskilt laenuks ja proovi.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#93

No nii no nii no nii, kuna eile peale juhtmete vahetust sai 6V nähtud, küll hetkeks, aga nähtud siis täna on seis selline... , näedsiis, seisva mootoriga:

[Pilt: large_25839427_75w6.jpg]

Ja töötava mootoriga:

[Pilt: large_25839429_jQw4.jpg]

Sõites keskmiselt 5,8V ja pööret andes tuleb sõitva mootoriga ka 6V ära.

Lõpuks sai enda kätetöö sära täiel rinnal nautida:

[Pilt: large_25839433_kWow.jpg]

Loodan et viga oli juhtmestikus ja uue akuga testiringi sõites kõik toimis nagu peab.

Juhtmete vahetuse ajaks sai korv küljest võetud ja ilma sõites on pill "nii noorusliku" minekuga et suu on kogu aeg kõrvuni, inimsed tänaval vaatavad ilmselt et "eiteamis" laksu all seee vend on Big Grin

Vasta
#94

Pead ikka seda regulaatorit natuke näppima,sõites peaks ikka 7voldi kanti ja isegi natuke peale olema.
Vasta
#95

(26-09-2011, 20:45 PM)uko Kirjutas:  Pead ikka seda regulaatorit natuke näppima,sõites peaks ikka 7voldi kanti ja isegi natuke peale olema.

Näppisin releed A.Palu raamatu järgi ja hetkel madalatel pööretel sõites 6.5V juba nähtav.

Mida sellisest kontaktivabast releest arvata ? Kas sellega läheks elu kergemaks?

[Pilt: relee2_k750.jpg]
Vasta
#96

Vahelduseks midagi silmadele, internetist:

[Pilt: IMG_9536_wm.jpg]

http://m-72white.blogspot.com/
Vasta
#97

Peale releega mängimist töötab pill ilusti, paar õhtut testinud ja kõik toimib lõpuks nii nagu peab - tuled põlevad heledalt ja nüüd saab nii lähituld kui kaugtuld kasutada. Aitäh easthigeway, kes vahetas välja rikkis generaatori, nüüd on tagavaraks töötav ja ka kontaktivaba relee, kui viga peaks korduma.

[Pilt: large_25881337_Uq25.jpg]
Vasta
#98

Kuskohast sellise kena kontaktivaba relee ka saab?
Vasta
#99

(09-10-2011, 20:11 PM)jrgen20 Kirjutas:  Kuskohast sellise kena kontaktivaba relee ka saab?

Siit saab
Vasta

Suurimad tänud, see sektsioon sealt lehelt ongi kahe silma vahele jäänud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne