MTZ 82 arvele võtmine
#21

(25-12-2016, 22:08 PM)meli666 Kirjutas:  Alustaks algusest.
Oli aasta 2005 kuskil, kui sai üks traktor teise vastu vahetatud. Vahetuskaubana sai omandatud MTZ-82.
Kuna eelmine omanik oli omakorda selle 82-e saanud vahetuskaubana veoauto vastu, siis dokumente ümber vormistama ei hakanud. Kuigi õige omanik oli naaberkülast ja see poleks eriti keerulisem olnud. Aga ei tundnud nagu vajadust selleks.
Nüüd aga olen jõudnud järeldusele, et asi peaks ikka korrektne olema.
Olemas on siis tehniline pass, registreerimismärk ja muidugi traktor ka. Passis elukoht kirjas ja suure tõenäosusega leiaks omanikuga kontakti.
Siiski on mõned agad.
Nimelt on passis lisaks tehasetähisele ka mootorinumber. See aga ei ühti, kuna mootor sai vahetatud. Veaks oli vanal see, et hülsi kummirõngaste juurest oli mootoriplokk lõhki külmunud. Ei olnud sel vanal mootoril seal õlitsentrifuugi juures mootoripirkat, ega pole ka uuel. Eeldan, et mootorinumber on seal? Või miskised numbrid on plokil ka kõrgsurvepumbast allpool, kuigi need valatud.
Järgmiseks tehasetähisest. Peaks ju olema see kuskil vasakpoolse poolraami peal. Aga ei jää silma kuskilt. On see üldse värvitud või peaks olema sisselöödud numbritega?
Miskise alumiinium pirka leiab käigukasti küljest, aga seal ainult 242 kirjas. Veel on miskid sisselöödud numbrid vintsi väljavõtte-käiguaeglustaja kaane kohal ülal. Need aga passiga ei klapi.
Ainus pirka, kus õiged numbrid olemas, oli kabiini küljes. Kuigi sealgi viga aastas see. Pirkal 79, passis 80.
Ilmselt nüüd ainult selle pirkaga ilma poolraaminumbrita välja ei mängi?
Siin sellest segadusest pilte ka: 
http://fotoalbum.ee/photos/meli666/sets/1464907
Oskab keegi targem viidata, mida teha sellises olukorras? Lihtne oleks ju otsida inimene üles ja teha korrektne omanikuvahetus. Samas ilmselt ainult kokkuminev kabiinipirka siiski poolraamilt puudu olevat numrit ei asenda ja ülevaatusel probleemid?
Traktori raami number peab olema numbriraudadega raami sisse löödud ja kui poolraami vahetad ning poest uue ostad, siis pole seal ühtegi numbrit, ning pead selle ise senna sisse lööma. Värviga värvitud numbreid pole ma veel näinud. Viimasel ajal pole arki väga morjendanud mootori vahetus kui on ase3ndatud sama tüüpi mootoriga, mõnes büroos räägitakse aga, et kontrollitakse ka mootorinumbrit.
Vasta
#22

(26-12-2016, 00:32 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-12-2016, 00:18 AM)viplala Kirjutas:  ...
Ei pea täna enam midagi ette näitama, on's üv tehtud või mitte. Isegi ajutiselt arvelt maas oleva sõiduki ost/müük käib ilma ette näitamiseta.

See on hea, kui enam ei pea. Cool  Aga kui kindel võib selles olla iidvana sõiduki puhul?

Iidvanast sõidukist. Ma võtsin arvele ühe vana russi mis siinsamas foorumis russi teemas kollaste ratastega eksponeeritud on. Sellel olid uue eesti esimesed dokud, lõigatud nurkadega valge number ja mingi veneaegne perfokaart masina majandist erastamise kohta ja kui nüüd tahtsin koos omaniku vahetusega seda konet  oma nimele  kirjutada ja uuesti arvele võtta (oli olemas ka ostumüügileping) käis spetsialist õue peal ja kontrollis masinal numbrid üle. Ilma selleta polevat asi võimalik. Olevat vaja esmase ülevaatuse akt.  Asi toimus umbes 4 aastat tagasi. Kaasajal neli aastat on muidugi terve igavik ja selle aja jooksul mitte ei muutu seadused vaid ka isegi riigikord, nii et, seda väidet ei saa võtta absoluutse tõena, sest isegi ARK-de lõikes seadused "kõiguvad" väga suures ulatuses. Seda operatsiooni ette valmistades üks Rapla kandi vend näiteks väitis, et selline tehing ei ole võimalik kuna tema just saadeti pikalt. Saa siis aru.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#23

(26-12-2016, 08:27 AM)maisalup Kirjutas:  Traktori raami number peab olema numbriraudadega raami sisse löödud ja kui poolraami vahetad ning poest uue ostad, siis pole seal ühtegi numbrit, ning pead selle ise senna sisse lööma. Värviga värvitud numbreid pole ma veel näinud. Viimasel ajal pole arki väga morjendanud mootori vahetus kui on ase3ndatud sama tüüpi mootoriga, mõnes büroos räägitakse aga, et kontrollitakse ka mootorinumbrit.

On olemas ka legaalsem viis kui keegi viitsib asju ajada. Viid selle vana katkise raamijupi koos numbriga ARK-i ja sulle väljastatakse peale "juurdlust"  kleeps numbriga mille kleebid raamile. 

Mootoriga on nii ja naa. Möödunud kevadel just Valga ülevaatajad tegid meil siin ühele tüübile säru kelle 80 oli mootori birka puudu vaatamata sellele, et passis kirjas "mootor numbrita". Möll käis paar tundi, kontrolliti nii eesti kui läti andmebaasidest järgi, et masin ikka röövitud pole. Vot tak.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#24

Ette tuleb masin näidata siis kui masin üldse hetkel kehtivas registris pole. Mul näiteks vana T40-el vahetati vana lõigatud nurkadega nummõr ümber ja peale seda sain masina enda nimele vormistada, ette ei näitand midagi. See T40 oli viimati ülevaatusel käinud 90ndate keskel. 

Nagu juba mainisin siis mootori number ja poolraami peal oleva numbri puudumise vabandab alati välja, birkad ei oma samuti juriidilist tähtsust.  See tee nii risti ja rästi läbi käidud et vastupidist ei ole mõtet väita, usun et tuntud advokaadibüroo seisukoht sel teemal on kordades vettpidavam kui mingi ülevaatuse punktis istuva turris vanamehe oma...   Olen samuti saanud sõimata ja kord kutsuti isegi politsei kohale ja võeti russ käest ära... mis oli ostetud võru värvitud traktorite poest... ja otseloomulikult ei klappinud paberid ja traktori raaminumbrid ja pealekauba oli ka russ veel varastatud... Lõpp hea kõik hea, traktor senini alles ja vahest teeb isegi tööd, ülevaatust saab ka hetkeseisuga teha ilma probleemiteta aga kogu selle jama lahendamiseks jäi endal mõistust väheks ja tuli pöörduda targemate poole ...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#25

meil arkis öeldi, et kui vahetad raami, siis lööge ise viisakalt ja sirgelt numbrid peale ning asi korras...
Vasta
#26

(26-12-2016, 00:32 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-12-2016, 00:18 AM)viplala Kirjutas:  ...
Ei pea täna enam midagi ette näitama, on's üv tehtud või mitte. Isegi ajutiselt arvelt maas oleva sõiduki ost/müük käib ilma ette näitamiseta.

See on hea, kui enam ei pea. Cool  Aga kui kindel võib selles olla iidvana sõiduki puhul?
Kui asi on Eesti registris, olgu siis arvel, arvelt maas või peatatud, siis MNT Liiklusregistri büroo ainult jälgib, et lõivud-maksud saaks õiendatud ja nõuded õigele inimesele suunatud.
Ostu müügi ja omandiõiguse tõestad ostu-müügi lepinguga ja informeerid sellest ka muuhulgas riigiametit. Mingi teema oli esimeste Eestis väljaantud reg. tunnistustega, kust oluline osa infot puudu ja sooviti omanikuvahetusel masinat näha.
Kui asi on enne 199x registreeritud, omanikku ja veneaegseid dokumente pole, siis on vaseliinine teema. Isegi 1992-3 registreeritud auto kohta, millel Eesti numbrid küljes, kuid millega peale 1994? polnud TÜV-is käidud, pole registril mitte mingit infot. Jälgi ajades selgus, et sama VIN-ga auto sõitis veel mõni aasta tagasi ringi, kuigi numbritega kere seisab omanikul aia ääres, numbrid, võtmed, dokumendid riiulis... Küsisin, et kas saaks siis uuendada registrikannet? Olla ilmvõimatu, sest neil sellise reg.numbriga auto kohta inf puudub ja pealegi õige auto juba registris... ?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne