Vanad fotod jalgratastest
#1

Nagu viimasel ajal masendavaks kombeks saanud on siis alljärgnevalt ainult mõni leid ühest albumist. Loodan siiski enamat.
[Pilt: jalg1.jpg]
[Pilt: jalg2.jpg]
[Pilt: jalg3.jpg]
Vasta
#2

tagaküljel kirjas 1901. aasta
kokard noormehe mütsil oletatavalt Tartu oma
   
Vasta
#3

üks foto on hakanud rohkem põhjustama uudishimu, kas võib olla tegu rattaga DOLLAR? esisilt annab selleks vihjeid küll, kuigi on kehvasti näha.
foto on ümber pildistatud, ehk annaks skaneerimine parema tulemuse.

               
Vasta
#4

Kuna keegi pole ksf! Seemut tema kahtlustes ja kõhklustes toetanud, siis kirjutan siia, et ju ta jah Dollar on see ratas, sedamoodi silt paistab olevat küll.
http://i56.tinypic.com/snfg5j.jpg

Tudengi jalgratta riistataskul paistab ka ilus kiri olevat, ei pruugi muidugi jalgrattatootjale viidata ja ei loe välja ka, mis seal on.
Vasta
#5

Kas fotol nr.2 kujutatud ratas võiks olla Runwell ?
Varastatud rataste nimekirjas täiesti figureerib ja sarnasus 1927 aasta inglise kataloogi odavaima mudeliga on küllaltki suur :
http://oldbike.files.wordpress.com/2009/...logue5.jpg


Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#6

(25-01-2011, 00:08 AM)Ostap Bender Kirjutas:  Kas fotol nr.2 kujutatud ratas võiks olla Runwell ?
Varastatud rataste nimekirjas täiesti figureerib ja sarnasus 1927 aasta inglise kataloogi odavaima mudeliga on küllaltki suur :
http://oldbike.files.wordpress.com/2009/...logue5.jpg

Valdav enamik Inglise rattaid nägid tollal sarnased välja - ketirattamustriks "täht", kangpidurid leistangilt jms. Usun, et neid oli Eestis kümneid eri marke, lisaks veel siin kohapeal "inglisosadest" tehtud rattad (sageli müüdud ehtsate Inglise rataste pähe).

Minugi erakogus on sarnaste konstruktsioonielementidega rattaid nii üsna mitmeidki.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Tere.Tõmbaks veel korraks Dollari teema üles.Mul on siin üks selline silt , mille kohta eelmine omanik teadis , et see pärineb kodumaiselt toodangult.Ei osanud asjast midagi arvata kuni hiljuti nägin ühe tuttava vanatehnika huvilise garaazi lae all rippumas täpselt sama embleemi ja neljakohalist raaminumbrit kandvat meeste jalgratast.Kas mitte pole tegu A.Küttimi toodanguga?
Pildid eelmainitud velotehnikast saab kevade poole.

[Pilt: DSC02673.JPG]
Vasta
#8

üks paar stereopilte

       

ja mälestus jalgrattasõitjate seltsist, mille põhikiri võeti vastu aastal 1898, oli plaan teha trekkvelodroom, kohalik mõisnik oli suuresti asjal abiks. suuurtes maailmasaginates selts soikus, taaskäivitus 1919 ja lõpetati aastal 1942, mil ka ehitis juba lagunes. kena referaat seltsi kohta on ermis spordihuvilistele lugemiseks

       
Vasta
#9

mis võis olla seltsi nimi? Templilt paistab ..RUS ,aga sõna algust silmad ei seleta.
Vasta
#10

(28-02-2011, 00:05 AM)illi123 Kirjutas:  mis võis olla seltsi nimi? Templilt paistab ..RUS ,aga sõna algust silmad ei seleta.

"KIIRUS"

Vasta
#11

Paneks ka pildid.[attachment=35189][attachment=35189]
[attachment=35191][attachment=35192][attachment=35193]Leidsin mõned veel.Paluks asjatundjate kommentaare.
Vasta
#12

Vanaisa kunagine sõbratar Rolleyes
[Pilt: Leida1.jpg]
Vasta
#13

Viimane metsavendWink
[Pilt: 15021729a22bbb_o.jpg]
Vasta
#14

(28-02-2011, 20:59 PM)Armex Kirjutas:  Paneks ka pildid.

003 ehk paarispilt:

- Vasakpoolne meesterahva Sterling. Inglane, 1930ndate keskpaik. Minu omanduses ca 1,7 ratast, 1934 ja 1935.

- Parempoolne mingi enne-1915 lätlane vast. Janise käest peab küsima.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

       

anti luba pildistada žetooni, mis pidi olema suhteliselt haruldne, ca 100 eurine. olevat olnud seltsisiseseks maksevahendiks nt puhvetis jne. vääringu poolest võrdunud riigirahaga. seltsist endast ei oska midagi öelda.

           

aga siiski, tü raamatukogus seltsingu põhikiri olemas. ratastest seal küll juttu polnud nagu mäletan või nagu ei mäleta vastasel juhul.
Vasta
#16

Panen siia ka ühe vana jalgratta pildi. Kuskile teise foorumisse sai ka,kuid igaks juhuks sobib ka siia.


[Pilt: 17837351d882c3_l.jpg]


Paluks uuesti Lp. Kassi kommentaari.
Vasta
#17

Et mida see kass jälle plädises...vast midagi sellest, et ei olnud vanal ajal jalgrataste elu kaugeltki ainult üks tavoti-lakkumine! Tihti istuti piitsaga turjal ja sunniti aga kiiremale kihutamisele, teise käega pigistati pasuna kummipalli, nii et viska või kett valu pärast maha...Sad Ja kui ikka sõjamehele meelejärgi ei olnud, siis võis sel ka käsi kabuuri nagaani järgi lipsata ja kõik 7 kuuli kummidesse kütta, oi - jah, oli elu, või mis elu see üldse oli.

Aga tegu vast tsaariaegse Riia linnas tehtud Leutneri Rosijaga?
Vasta
#18

Piits võis jalgrataste algusaegadel aga iga jalgratturi varustusse kuuluda. Eks sel ajal oli jalgrattureid harvem näha ning koerad selle võrra kurjemad igasuguste kiirelt liikuvate objektide peale. Piits võimaldab eemale peletada ka kaabakaid ning ehk ka lihtsalt vanamoodsaid ja tagurlikke inimesi, kellele selline arutu kahel rattal kihutamine meelerahu võib rikkuda.
Vasta
#19

Piitsaga samasugune lugu ka revolvriga. Oli ju lausa spetsiaalne revolvritüüp - velodog, mis mõeldud jalgratturitele enesekaitseks kurjade koerte eest ja vastu, vast rohkem hirmutamiseks, aga kui sellest ei piisanud...
Vasta
#20

Näituseks Jurjewi paremates linnajagudes tarwitati piitsa pääosas ikkagi õrjetu lihtrahwa eemalepeletamiseks ja nende halastuseta nuhtlemiseks kes rutulise sõidu käigus alailma teepääl jalus kakerdada mõistsid ja seeläbi hinnalisele masinale wigastusi ja omanikule suurt rahakahju võisid sünnitada...

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne